Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat vind je van mensen die je paard "snoepjes" geven

Irritant
144 (79%)
Maakt mij niks uit
32 (17%)
Iedereen mag mijn paard wat geven
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 182


Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Mensen die je paard ongevraagd "snoepjes" geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 13:40

Ik las net een topic waarin de voor- en nadelen van pension vs mange worden besproken. Hierdoor moest ik opeens denken aan de mensen welke je paard wat lekkers geven omdat hij zo lief is. Ik ben hier namelijk absolute tegenstander van.

Waarom?
- Ik wil precies weten wat hij eet
- Mocht hij ziek zijn dan krijgt hij misschien iets wat niet mag
- Mijn paard zal nu niet bedelen om eten
- Iemand geeft altijd wat bij aankomst, vergeet het een keertje en je paard is over de rooie

Voorbeeld:
Rinaldo krijgt van mij bij aankomst een appel (in de voerbak) en als ik wegga z'n extra voer (peen, muesli), tussendoor geef ik hem dus niks. Tijdje geleden stond Rinaldo op de poetsplaats. Ik was bezig om hem af te zadelen en liep dus heen en weer tussen hem en de zadelkamer. Dit is hij gewend en hij stond dus gewoon te wachten. Kom ik terug van de zadelkamer staat iemand hem een 'snoepje' te geven! Zeg ik dat ik dat absoluut niet wil (snoepje was inmiddels al door hem opgegeten) zegt dat vrouwtje; "Ik beloonde hem want hij stond zo braaf". Nou hier zakt mijn broek dus van af. Tuurlijk staat hij braaf, hij is immers niet gewend dat Jan en Alleman hem vol aan het douwen zijn. Beloning is voor hem al als je hem even aandacht geeft door een kriebel of door tegen hem te praten. Door dit soort "goedbedoelde" en zeer ongewenst gedrag van andere mensen zou je paard dus heel anders kunnen gaan reageren in de omgang.

Wat vinden jullie?


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:44

Tja, het is natuurlijk alleen maar goed bedoelt, maar ik vind wel dat jij er absoluut wat van mag zeggen, want het is jouw paard en jij zit met de veearts ( inclusief hoge rekening ) als je paard ziek wordt.
Bij de stal een bordje ophangen wil nog wel eens helpen .. ( ja, je moet er iets voor over hebben Scheve mond )

-

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:44

Ik zou het heel irritant vinden. Nu staat Kas aan huis en heb ik er geena last van, maar we gaan dit jaar nog naar een manege/pensionstal. Ik hoop echt niet dat ze zulke dingen gaan doen. Je paard wordt er een bedelaar van en gaat happen naar alles en iedereen omdat hij denkt dat-ie een snoepje krijgt. En dan krijg jij nog de schuld dat hij vals is.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:45

Ik vind het ook waardeloos als sommige dit doen. Ik had bordjes opgehangen bij mijn wei kom ik eraan bordjes weg Verward welke debiel doet nou zoiets om bordjes te stelen van 2,50 euro! Scheve mond

Maar het is behoorlijk irritant als mensen het doen vind ik ook! Zeker als je paardje wat moet afvallen ofzo!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:47

Een rede voor mij om niet op een manege met kleine kindertjes te gaan staan. Lachen

Kawa is een grote knuffel kont, ook tegen kleine kinderen.
Maar ik moet er niet aan denken dat ze hem vol proppen met snoepjes en suikerklontes.
en als je Kawa zo in omgang ziet zou je helemaal niet zeggen dat hij dominant is (in de wei dus wel) maar als er steeds van die inconsequente kindertjes met lekkers komen, dan weet ik zeker dat hij binnen een paard maanden giga kl*te bok is. Wat ik dan weer op kan gaan lossen, nee dank je Scheve mond

appie_rulez

Berichten: 1177
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:49

heel vervelend...!! want het gevolg is dat het gebedel van meneer alleen maar erger wordt... en dat terwijl ik het hem al 2,5 jaar probeer af te leren Scheve mond

!!de appies worden ondergewaardeerd!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:49

Inderdaad, zitten veel nadelen aan, je paard wordt er gewoon door verpest na een tijdje.. en jij kan het oplossen

-

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:49

je moet niet ongevraagd aan iemands paard zitten of het iets geven.
als ik een kind zie lopen geef ik het toch ook geen snoepje? ik lijk wel een kinderlokker dan.
de meiden op de manege kroelen wel met klaske en daar heb ik geen problemen mee, maar niets geven

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:50

IK geef zelf ook geen snoepjes aan een ander paard, kom er zelfs nieteens aan. Ik vind bedelende paarden persoonlijk heel vervelend, en als mijn paard iets lekkers krijgt, dan krijgt ze dat in haar voerbak.

Je suis Charlie.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:53

Gewoon erg irritant! maar Brigitte ze moet wel naar je luisteren, het is nog altijd jouw paard!! Ik word zowiezo pisnijdig Extreme duivel van die mensen die in andermans paarden hun box komen, aaien, snoep geven. Het is echt een manege probleem vrees ik.. en als je er wat van zegt ben je meteen arrogant..

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:55

en egoistisch omdat de meeste manege meiden dromen van een eigen paard.
maar dan hebben die meiden bij mij pech.. ik zeg het wel dat ze niets geven mogen. maar dat mag toch ook al niet op de manege dus de manege paarden niet, andere paarden ook niet.

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:55

Hij krijgt vaak zat een worteltje van de buren op stal (wel in z'n bak) en andersom ook, ik heb daar geen moeite mee en merk er ook eigenlijk niks van in z'n gedrag Verward
Ik weet wie het zijn en wat hij krijgt, is niks ongezonds bij. Kleine kinderen met vreemde snoepjes komen er bij ons niet, dat scheelt want verder geteut wil ik niet hebben, is ook niet safe bij hem.

Nulla tenaci invia est via

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:57

Iedereen mag mijn paard wat lekkers geven, geen probleem.
Maar misschien dat ik daar anders over zou denken als ik op een drukke manege zou staan met een hoop kinderen in de buurt, weet het niet, maar ik heb ik elk geval niet op de boxdeur staan dat ze hem niets mogen geven Haha!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:58

Ja als het niet vaak gebeurd kan het wel, maar als je op een manege staat met veel kinderen, die allemaal je paard wat geven, wordt het denk ik toch een ander verhaal Haha!

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:59

Bij ons staat ook niks op de deur Lachen
Maar ik sta op een prive stal, die ook wat stallen verhuurd en niet verhuurd aan kinderen. Haha!
Dat er ooit iets gegeven word vind ik helemaal niet erg, maar op woensdagmiddag vet gemest worden, of kinderen in stal aantreffen die hem aan het poetsen zijn en weet ik veel wat verhalen je ooit hoort.
Brrrr, rijg er helemaal de kriebels van

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:01

Ik heb gekozen:
"Maakt mij niets uit"
Ze mogen van mij alle soorten snoepjes uit proberen, beide paarden nemen toch niets aan Haha!

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:02

Heb er zelf niet zoveel last van. Kevin krijgt van mij niets (slobbertje als hij helemaal klaar weer in zn stal staat).

Hij staat op een manege (veel kleine kinderen). Naast hem staat een haflinger die altijd aandacht te kort komt, dus dat is een kindermagneet (en Kev krijgt dus geen aandacht van de kinders Haha!).

Staat hij in het gangpad krijgt hij soms een half appeltje of worteltje van langslopende stalgenoten. Deze mensen vragen ook gewoon aan mij of hij wat mag hebben (en dat mag dan ook gewoon Lachen ).

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:04

Irritant. Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:05

Citaat:
Staat hij in het gangpad krijgt hij soms een half appeltje of worteltje van langslopende stalgenoten. Deze mensen vragen ook gewoon aan mij of hij wat mag hebben (en dat mag dan ook gewoon ).


Ja, maar als het gevraagd wordt, is het wel heel wat anders dan dat het zomaar gegeven wordt
[/quote]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:07

Die kinderen ook altijd he... Knipoog
Vind het een zegen dat ze er bij ons op stal niet zijn! En als iemand wel eens z'n kinderen meeneemt, dan merk je daar toch niks van, want die zitten toch met de Nintendo te spelen Haha!

Echte manege-op-woensdagmiddag-toestanden, daar moet ik niet aan denken.... Bovendien: Nescio in combinatie met kinderen is gewoon niet verantwoord, simpel }> . Maar die situaties komen dus niet voor en dat enkele worteltje van de buren maakt me niks uit, alleen maar lief.

Buurpaard heeft z'n kaak gebroken en die mag geen appels/wortels hebben, dat staat duidelijk op de boxdeur en daar houdt ook iedereen zich aan, dat is logisch, maar op een manege zou ik toch m'n hart vast houden... Wat het is zo zielig tenslotte....

Wij krijgen (nou ja kopen...) met een groepje stalgenoten altijd kisten met wortels, iedere 2 weken een nieuwe. Zo'n kist is behoorlijk veel om in 2 weken op te voeren, dus de hele stal geniet er altijd van mee als er weer bijna nieuwe wortels komen en de kisten leeg moeten Haha!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 18-02-04 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:08

Cinzano schreef:
Iedereen mag mijn paard wat lekkers geven, geen probleem.
Maar misschien dat ik daar anders over zou denken als ik op een drukke manege zou staan met een hoop kinderen in de buurt, weet het niet, maar ik heb ik elk geval niet op de boxdeur staan dat ze hem niets mogen geven Haha!


Helemaal mee eens. Mn paard krijgt er heus niks van als hij van een ander wat te snoepen krijgt!

Maar ja, ik sta dan ook bij een boer waar maar 1 andere huurder staat en verder alleen de boer mn paard wel is wat lekkers toestopt. Misschien dat ik er anders over zou denken als mijn paard op een manege zou worden vetgemest door de pennymeisjes.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:15

Ik heb dat liever ook niet. miss als k erbij ben en degene die mn paard voor me buitenzet.

Als iedereen mn paard wat lekkers zou geven zou ze toch zon 50 snoepjes per dag krijgen Scheve mond

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:29

Ik heb mijn paardjes aan huis, en huur een wei in het dorp. Als ze in het dorp zitten worden ze door het halve dorp gevoerd (hier thuis enkel de buurvrouw) Scheve mond Als ik er iets van zeg komen ze gewoon niet meer als ik er ben, maar zie je ze komen gluren om de hoek en weggaan om als ik wegga alsnog hun "emmer" leeg te gaan gieten in de wei. M'n fjord is dan ook zo'n veelvraat die echt vrijwel alles zou eten ... en toen vonden we ook stukken ham in de wei, rubber handschoen in de mest (!!!) en zo Boos! Boos! Boos! .... Veel kan ik er niet aan doen jammer genoeg, want als je veel zegt ben je een "gemeen wijf" en zijn die paardjes "arme sukkels", en even later komen ze toch weer voeren achter je rug .... Ze hebben hun weilandje nodig ook. Een aantal mensen zijn zo "lief" geweest om met me te praten over wat ze niet mogen geven en daar ben ik héél blij mee Knipoog. Ik wou dat er meer mensen zo snugger waren

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:31

Mijn paard krijgt van mij het commando te blijven staan als ik dat wil, als mensen hem dan snoepjes gaan geven of aanhalen heeft hij een reden om te gaan lopen. Dan krijgt hij op z'n donder omdat iemand anders wat verkeerd doet. Dat leg ik ook zo uit naar de mensen en dan blijven ze vaak wel van hem af. Op een manege zijn mensen om iets te leren dus kan je ze niet alles kwalijk nemen.
Op stal, pension vlak bij de manege, geven ze hem wel eens wat als de anderen in de stal ook wat krijgen. Dat vind ik geen probleem.

(ik vind het ook zo irri dat mensen mijn 1 1/2 jarige zoontje telkens snoepjes willen geven!!!)

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:39

Ik sta op een manege, maar onze paarden krijgen echt geen snoepjes oid hoor. Kwestie van je manegeklanten (hoe klein en Pennylief ook) opvoeden Haha!
Ik heb er de pest aan als ze snoepjes krijgen, worden ze alleen maar happerig van. Ik geef ze zelf ook niet vaak wat uit de hand, meestal gewoon uit de voerbak.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wieke en 47 bezoekers