Met of Zonder cap rijden .......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:29

altijd met,

er kan altijd wel wat gebeuren!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:17

Hey
Ik rijd altijd met cap. Ik vind het veiliger dan zonder en het is bij ons op stal verplicht. Maar ook op een stal waar het niet verplicht is zou ik ermee rijden. Het is voor je eigenveiligheid.

-xxx- Anouk

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 12:48

met

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:04

Met... Daar waar ik rijd moet ik een cap op hebben, (van afke zelf hoeft het niet maar oke Tong uitsteken) Heel af en toe zonder, maar dan is Afke er altijd bij. Ik wou wel zonder cap rijden, waarom weet ik niet.. Maar ik voel hem nu ook niet dus jah...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:07

Ik moet met cap rijden, nu ben ik dat gewoon en stoort het helemaal niet, ik voel me veel veiliger!!! Als ik geen cap heb (als ik ff op een paard kruip van een vriendin) vind ik dat niet erg ofzo maar toch vind ik het een veiliger gevoel met...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:27

goh wat een heilige hier. Tong uitsteken
Ik zelf heb vroeger altijd met cap gereden. maar nu niet meer. als ik eraf val val ik ALTIJD op me kont. ach denk dat wijsheid met de jaren komt Tong uitsteken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:45

Ow ow wat ben ik slecht Extreme duivel
Ik rij echt werkelijk nooit met cap, in de bak niet maar met een buitenrit ook niet .
En tuurlijk val ik er ook wel eens af maar heb tot nu toe dan altijd geluk gehad denk ik want ik heb al wat klappers meegemaakt ( niet alleen maar met kane ) Maar op Kane draag ik echt nooit een cap , op een ander paard weet ik het niet ( rij bijna nooit op andere paarden )
Laatst bijgewerkt door mickydo op 03-01-04 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:45

ik rij altijd met cap..
ten eerste was het verplicht op m'n oude manege, en zelfs toen het nog niet verplicht was reed ik altijd met cap.. tis een soort gewoonte geworden..
hoewel ik in de zomer wel eens de neiging heb om 'm af te zetten..
ik heb zo'n bagger champignon-cap.. die je wél voelt zitten..
en 's zomers krijg je daar echt zo'n zweethoofd onder..
en zeker met 35 graden zoals afgelopen zomer...

maar ik rijd dus met cap..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:53

Ook ik rij ALTIJD met cap. Wat voor paard maakt niet uit, altijd. Moet ik ook, want als mijn moeder daar achter komt, dan moet ik direct van paardrijden af en wordt mijn paardje ook direct verkocht zegt ze... Dus doe ik het maar wel. Het is natuurlijk ook veel veiliger!

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 16:56

ik rij altijd met cap, moet ik ook van mijn ouders, als je eraf valt krijg je ook niets van de verzekering terug. in het bos vind ik het ook altijd veiliger met cap, laatst zag ik een tak niet hangen, paf tegen mn cap op, ik dacht toen, ben ik blij dat ik er een op heb Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:29

Ik rij altijd met cap. Ik ben al te vaak van een pony afgevallen. Ook al is je paard superbraaf, het zijn en blijven vluchtdieren. Ik heb totaal geen last van de cap (heb een lichte cap) dus waarom niet? Je hoeft maar één keer verkeerd te vallen en dan...

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:07

Altijd met cap!

Vroeger reedt ik zonder cap, das natuurlijk stoer.
Maar toen ik op een ponykamp een man ontmoette die tot zijn middel verlamd in een rolstoel zat, omdat hij van zijn paard af viel met zijn hoofd op de omheining, heb ik eens flink nagedacht en toen was een cap helemaal niet meer zo stom...

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:29

Eigenlijk zonder........................... Maar met springen wel met!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:34

Uhm op concour, clubles en in t bos altijd met, verder zonder.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:38

Iedereen moet zelf weten of hij een cap draagt, vind ik. Maar bedenk altijd goed dat je maar één setje hersenkwabjes hebt gekregen en dat je daar je hele leven mee moet doen. Deze zijn onvervangbaar! En bedenk ook dat vallen niet ondenkbaar is. Mensen vallen zelfs bij bosjes van de fiets en vallen van een paard kunnen doorgaans desastreusere gevolgen hebben. Zo kende ik een meisje van 16 met een makke haflinger die gewoon uitgleed op straat. Dat meisje is nu dood, maar had gered kunnen worden door een veilige cap. Zelf weet ik het wel; ik heb niet 3,5 jaar universiteit gedaan om vlak voor mijn afstuderen hersendood te worden afgevoerd.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:39

ik rijd altijd met cap. je weet maar nooit wat er kan gebeuren. cap bied bescherming als je er van af valt. daarom draag ik altijd een cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:46

Altijd met Lachen

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:11

sharir schreef:
goh wat een heilige hier. Tong uitsteken
Ik zelf heb vroeger altijd met cap gereden. maar nu niet meer. als ik eraf val val ik ALTIJD op me kont. ach denk dat wijsheid met de jaren komt Tong uitsteken



Hahaha dat is handig, kun jij me die valtechniek eens aanleren? Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:15

Dat hangt wat van het paard af en wat ik doe, op buitenrit en met springen rijd ik sowieso altijd met cap.

pareltje

Berichten: 247
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: mijnsheerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:26

oei wat zijn jullie goed.. *en ik slecht* maar ik rij echt nooit met cap! toen ik nog in het carrousselteam zat moest het maar nu hou ik het geen minuut meer uit met zon ding.. het is een kwestie van aanwennen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:38

Ik rij altijd met cap. Ben laatst met mijn super betrouwbare paard gevallen, omdat hij struikelde. In de hoek van de bak en ik knalde mooi met mijn kop tegen het schot aan. Nu heb ik er alleen een gekneusde schouder aan over gehouden, had ik geen cap op gehad, dan weet ik het nog niet zo.
Maar iedereen moet het voor zichzelf weten, ik vind het wel onverstandig om altijd zonder te rijden. Dit gebeurde nl. tijdens een dressuur les.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:14

Ik rijd ook altijd met cap.

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:47

Ik rijd ook altijd met cap. Bij ons op de manege is het ook verplicht op met cap te rijden. Ik rij daar nu 5jaar en het is altijd verplicht geweest dus ik ben niet anders gewend. En ik heb al te veel dingen gezien/gehoord waar ze maar al te blij waren dat ze WEL een cap op hadden.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:01

Ik rijd ook altijd met cap. Er kan altijd iets gebeuren, en dat hoeft dan geeneens aan je paard te liggen. Bij ons op stal is een paard wel eens in een konijnenhol gestapt en zo gevallen met het meisje er bovenop. Het meisje droeg geen cap, en had dus een hersenschudding. In het begin wist ze niets meer en wist ze geeneens meer dat het paardje van haar was!! Gelukkig is het voor de rest allemaal meegevallen, maar het had erger af kunnen lopen!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:08

Heb vaak genoeg met, en vaak genoeg zonder gereden... gezien hoe een cap van dr hoofd afvloog, toen zij eraf viel, ze stikte zowat door het elastiek, en viel op 3 cm na niet op n boomstronk...
En met cap heb ik ze ook een hersenschudding zien vallen...
Rijdt nou altijd met, is verplicht, maar ik zet hem pas op als ik bijna op ga stappen, en doe heb gelijk na afstappen weer af Knipoog