scheef galopperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

scheef galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 22:07

Als ik met mijn pony een rechte lijn probeer in galop, dan gaat z'n achterhand altijd naar binnen toe...Dit is het makkelijkst te zien natuurlijk op de hoefslag, want dan zit ie bijna met zijn kont op de binnenhoefslag( beetje overdreven, maar anders niet echt duidelijk).. Ik ben hier al heel lang mee bezig maar het lukt me gewoon echt niet om hem recht te houden op de hoefslag of op wat voor lijn dan ook, hij zwenkt zeg maar uit..Maar nou zat ik dus laatst is naar hem te kijken in de wei en daar zag ik hem ook een galopje maken en dan doet hij precies hetzelfde...Ik eigenlijk niet of dit nu hoort bij paarden, heb me er verder nooit echt in verdiept. Ik heb niet echt een concrete vraag maja..reageer maar als je denkt dat je me kan helpen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:12

deze vraag kan je beter plaatsen bij rijtechnisch daar zal je betere uitleg krijgen Knipoog
Verder is scheef galoperen vrij normaal, er zijn veel paarden die een beetje scheef lopen, dus het is niets om je zorgen te maken. mijn instructrice zegt tegen mij dat de meeste fouten in galop nogal altijd worden gemaakt op de rechte lijnen, omdat het moeilijkste is om je paard rechtuit te laten galoperen Knipoog

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 22:18

dat doet mijn pony ook. Ik moet dan proberen schoudervoor te rijden in galop.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:41

Je kan ook contragalop gaan rijden op de hoefslag.

Maar idd schoudervoor zetten en goed je buitenteugel eraan houden. Eventueel binnenbeen iets naar achter leggen om achterhand beter te kunnen begrenzen en veel vlieguren maken. Niet teveel eraan gaan plukken, dan raakt ie alleen maar uit balans en die moet ie nou net vinden.