Kneveltrens..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Kneveltrens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 20:28

De werking van een kneveltrens is mij bekend. Dus daar hoef ik niks meer over te weten.
Ik vind een kneveltrens ook een fijn rustig bitje.
Maar wat vinden jullie er nou van?
Heb je zelf wel eens met een kneveltrens gereden? Goede ervaringen? Of juist niet?

Afbeelding

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:40

nee, ik heb er geen ervaring mee, maar is dit net als een stang???

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:06

xcynthiax schreef:
nee, ik heb er geen ervaring mee, maar is dit net als een stang???

nee, de werking is bijna net als een gewone enkelgebroken bustrens in dit geval. Alleen met sturen kun je het bit niet door de mond trekken, het ligt rustiger in de mond. En die knevels zorgen ook voor druk tegen het hoofd waardoor sturen makkelijker wordt.
Voor paarden die in een volte opeens de andere kant op gaan wil zo'n bit nog wel eens helpen.
Je mag er gewoon mee starten op wedstrijden.
Maar ook bij gebruik van zo'n bit moet je de beenhulpen niet vergeten.

Citaat:
wat vinden jullie er nou van?
om de vraag van Chantal_cs nog even te beantwoorden:
Ik vind het geen verkeerde bitten. Het ligt nog iets rustiger in de mond dan een bustrens.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:14

Het ene paard is er super op, het andere paard is er niet mee te rijden.

Maar met een wat lastiger sturend paard is het best de moeite om het eens uit te proberen

Ik vind het een heel vriendelijk bit

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:29

Ja hoor, fijne bitjes!