ervaring met cair

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jacqueline

ervaring met cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 23:04

Ik ben van plan om een nieuw zadel voor mijn paardje aan te gaan schaffen en heb vandaag geinformeerd.
Mijn oog viel op de wintec pro cair.
Maar ik zit nog te twijfelen ........of de gewone wintec pro of toch die met cair (die toch een paar honderd euro duurder is Scheve mond )

Wie rijd er met cair en hoe bevalt dat?

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:51

Niet met cair, maar wel met het flairsysteem.
Mijn dressuurzadel was er 1 met het flairsysteem, was er in het begin echt supertevreden over, maar de laatste tijd lag het steeds slechter en bewoog het werkelijk alle kanten op, diegene die het bij mij steeds bijvulde kreeg het op de 1 of andere manier ook niet meer voor elkaar dat hij zo goed lag als in het begin Verward Het was of dat het voor het paard goed lag, of dat het voor mij goed lag, maar de combinatie om het voor alletwee fijn te krijgen was niet meer voor elkaar te krijgen.
Was het op een gegeven moment zo zat dat ik de volgende dag weer een "gewoon" zadel heb gekocht, en nu rij ik weer heel fijn.
Onder mijn springzadel had ik een korrectorpad (pad met luchtkussens) en ook die heb ik gelijktijdig op zolder gegooid en rij nu met een bontje.
Voor mij dus geen succes geweest, maar ach van je fouten leer je (al kost het een paar centen Haha! ), ik hoor trouwens van anderen dat ze er nog steeds heel blij mee zijn, dus ben bang dat het ook heel persoonlijk is. Veel succes met je keus!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 07:40

Is het echt een wintec pro cair, of een Isabell Werth?
Het verschil tussen pro en pro cair is niet echt de moeite waard, alleen als je paard een extreem gevoelige rug heeft. De pro en werth zijn echt 2 totaal verschillende zadels, en dan vind ik het prijsverschil wel waard..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van Nixmeerhoeve..
15-07-08 Trotse mama van Daniel *\o/* en Eileen 03-12-2009!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 10:51

Nee het is echt de pro cair ik dacht dat die rond de 720 euro kaal koste en de gewone pro komt op de 500 euro.
Ze komen het zadel wel passen en voor 50 euro meer zitten er stijgbeugels en singel bij.
Kan ik met een wintec wel gewoon met een kieffer neopreen singel rijden of moet ik speciaal de wintec atributen er aan hangen?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:27

Nee hoor, gewone singel.. Zou wel de webbers nemen omdat die dunner zijn.
Voor de pro cair zou ik dat bedrag echt niet overhebben!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van Nixmeerhoeve..
15-07-08 Trotse mama van Daniel *\o/* en Eileen 03-12-2009!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie