Wat hebben jullie OOIT gebroken gehad door Rijdier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Wat hebben jullie OOIT gebroken gehad door Rijdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 12:33

haay!! Tong uitsteken

Het leek me wel leuk om ff een ONZIN topic te maken heh;)
Maaruh kijk.. de Vraag luid.. W

WAT HEBBEN JULLIE OOIT GEBROKEN GEHAD DOOR JE PAARD/PONY/EZEL

kijk ik ben eens een keer erafgevallen door mijn Pony's REUZE bokkesprong en toen had ik mijn sleutel been gebroken!!

AUTCH!! dat deed eerrruuuug pijn!! Verdrietig

En wat hebben jullie wel eens gebroken gehad? of nog nooit?

Shariff you rock my world. (L)


prompter

Berichten: 10916
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:35

Mijn pols, tijdens een springwedstrijd met mijn pony. Deed nauwelijks zeer gelukkig, en 5 dagen later zat ik er mét mitella alweer op. Is helemaal goed gekomen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:36

Een keer mijn hand gebroken, kreeg mijn hand onder het zadel tijdens het springen jahaaa Tong uitsteken Haha!

En een keer mijn been, mijn zadel begon te schuiven en ik gleed zo op 1 been in een kuil in de bak AU!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:37

ook mijn sleutelbeen...errug pijnlijk, is alweer 13 jaar geleden maar heb er soms nog last van....

VP stal in omgeving Soest gezocht waar ik eigen hooi mag voeren voor lieve IR pony!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:38

ik heb zo'n beetje alles al gebroken of gekneust, maar nog nooit door mn pony of een ander paard.

[o]

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:39

Gescheurd, mag dat ook? Mijn kniebanden... niet fijn en het heeft ongeveer half jaar geduurd voor ik weer een beetje normaal kon lopen en nog langer voordat ik weer op een paard kon zitten.
Ook heeft mijn haf afgelopen zomer op mijn voet gestaan, waarschijnlijk heb ik toen mijn kleine teen gebroken gehad, maar daar valt toch weinig aan te doen, dus maar gewoon doorgelopen (en gereden!)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:39

ooit met voltige onder een pony terecht gekomen die z'n poot op mijn poot plaatste.

Gelukkig kwam ik er pas na een week ponykamp achter dat het gebroken was... *AU*

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:45

3 keer mijn rechterpols en 1 keer mijn linker: brechje hield er als klein murmel al van om me te vier-en-delen......mijn middenhandsbeentje is ook gebroken geweest.
Ik heb een paar jaar geleden een ongeluk gehad met mijn zusjes paard, ze gleed uit onder een viaduct, waardoor ik met mijn hoofd op een betonnen muurtje viel, resultaat: gebroken kaak, zware hersenschudding en een ingeklapte long.
OP de manege ben ik 1 keer gelanceerd door het paard wat ik elke week 2 keer reed, ik had toen 3 ribben gebroken en de rest van mijn linkerkant zwaar gekneusd....ik ben toen ook nog met mijn gekke hoofd terug op m'n paard gestapt en gegalopeerd (omdat ze maar gewoon te luisteren had), toen ik eraf moest ging ik door de grond en mochten ze alsnog een ambulance bellen (die ze eerst niet nodig achtte..oeps)! Dat is nu al 4 jaar geleden en heb nog steeds een beurse plek in mijn linkerzij...
Verder heb ik weinig gebroken.....wel vaak pijnlijk gevallen

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:51

zo'n topic is er pas geweest.

3 jaar geleden: schouderblad, breuk voorin schouder, stuitje. Afgescheurde spieren, bont en blauw AUW
5 maanden geleden: 2 breuken schaambeen, breuk heiligbeen + scheve boel nu......... DUBBEL AUW

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:54

Mijn ego! Haha!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:14

1 keer mijn teen gebroken, en 1 x een scheurtje in mn middenvoetsbeentje.. Allebei doordat er een lompe knol op mn voet moest gaan staan. Clown

Aan het laatste hebben ze niets gedaan, behalve verband erom. Maar heb er nu nog steeds vaak last van. Was van de zomer.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:19

Mijn rug, mijn ego en een heleboel poetsdozen Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:19

Niks met paardrijden écht gebroken maar wel eea aan verwondingen.
Een keer met paard uit de bocht gevlogen waarbij het paard op mij viel, zeer been, niet naar de dokter geweest en gewoon les uitgereden. Heb wel 2 weken niet gewoon kunnen lopen.
1 los stukje bot in mijn vinger, door een paard wat beet en niet meer losliet.
Een bobbel op mijn onderbeen door een trap van een veulen.

Fijn he, paarden Haha! Knipoog

:evaw:

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:27

Heb nog nooit wat gebroken
Maar wel vaak flinke kneuzingen opgelopen. M'n rug en pols en vast nog wel eens iets Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:41

Mijn stuitje vorig jaar en dat deed ook echt au!
Verder een keer mijn teentjes (kleine) allebei, en mijn ego heel vaak....*LOL*

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:48

*pff* heb je ff....

sleutelbenen allebei een keer of 5, waarvan de laatste keer heel beroerd, heb ik nog dagelijks last van,
enkel gebroken,
ribben gekneusd en gebroken,
enkelbanden gescheurd,
middenvoetsbeentjes gebroken (afgelopen zomer, deden ze inderdaad niks aan, heb er nog dagelijks last van),
polsen gebroken,
tenen gebroken,
neus gebroken door een cap(!) met springen,
middelvinger gebroken Haha! (tip: maak in galop niet je beugels een gaatje korter en ga dan niet op je vinger zitten )
en ik zal nog wel wat vergeten zijn of nooit gemerkt hebben Schijnheilig

o ja, mijn bril niet te vergeten.....ik ben vaste klant bij de opticien Cool

maar ik zit al wel een groot aantal jaren in de paarden hoor....dit ter geruststelling en ik ben heel erg onhandig Schijnheilig

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:50

Mn arm en ook een teugel Lachen

Lovers Estragon & Herlando Lovers

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:50

ik heb gelukkig nog nooit iets gebroken bij een val van een paard/pony Lachen
ooit zal het vast nog wel eens gaan gebeuren... Rolleyes

Gamble

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:56

Mijn enkel een paar jaar geleden. Ik weet nog steeds niet hou het nou precies gebeurd is.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:56

Niks.
Alleen dingen gekneusd (vingers, tenen, rug).
Ook een keer iets met mijn knie gehad, maar weet niet wat want ben er nooit mee naar de dokter geweest Bloos, ik kon iig zo'n 5 weken mijn knie niet buigen.. Maar het is wel over gegaan, al heb ik er af en toe nog wel last van. Van mijn rug heb ik nog steeds erg snel last trouwens.

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:57

De lijst van Smurf haal ik gelukkig niet Lachen.

Wat wel:
- Hersenschudding en gekneusde schouders toen ik op 9 jarige leeftijd een van mn eerste paardrijlesjes werd gelanceerd.
- Gebroken pols: van manegepaard afgebokt in de bak.
- Gebroken ribben: van paard afgebokt in galop op het strand. Ik kwam erg ongelukkig voor zn voorbenen terecht en hij kwam met zn voorbeen tegen mijn ribbenkast aan. Achteraf gezien was het al een rampzalige rit, weersomstandigheden waren te slecht. Ik heb me voorgenomen niet meer te rijden in de winter als het hagelt Clown.

Dat zijn de echt grote incidenten geweest, rest bleef het bij blauwe plekken. Verder heb ik bijvoorbeeld nog wel een keer een hele zomer lang met een hoefijzervormige blauwe plek op mn dijbeen rongelopen (toont leuk in badpak Tong uitsteken).

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:58

Mijn pols (die gezet moest worden) en mijn grote teen. Beide doordat Fedde er in een rengalop vandoor ging en ik dacht dat hij linksom de boom zou gaan en hij dus rechtsom ging. Hij was toen pas net onder het zadel en ik een jaar of 11.
Mijn pols moest toen gezet worden, wat niet zo fijn was. Het was ook niet zo praktisch, want ik kon niet goed lopen door mijn teen, maar kon geen krukken door mijn pols.

Don't dream your life, live your dreams!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:01

Ik niks. Wel eens mijn voet gekneusd omdat er 700 kilo op ging staan.
Wel eens mijn sleutelbeen gebroken, maar niet met paarden. Toen ik in het ziekenhuis kwam dachten ze meteen dat ik aan paardrijden deed, want het gros van mensen met een gebroken sleutelbeen dat het ziekenhuis binnenkwam was van een paard gedonderd.

DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:02

Mijn pols. We deden gymnastiek (benen omhoog, knieëen tegen elkaar, armen zijwaarts. Toen was er iemand zo leuk om tegen het foyerraam te tikken toen ik net langs kwam. Resultaat: paard werd jolig, ging er vandoor, gaf een paar stevige bokken en daar vloog ik.
Heb eerst daarna nog boodschappen gedaan, maar de tas aan de pols deed wel erg pijn Cool dus maar naar de EHBO en daar ging de boel in het gips.
Wel blijven doorrijden die 6 weken, maar ik mocht van de juf niet meer in galop (flauw hoor Schijnheilig ).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:04

Nee, nog nooit wat gebroken. Weleens in volle rengalop van een paard afgevallen omdat hij een hoek van 90 graden maakte en ik vooruit vloog in een beek met mijn rug op de stenen. Bont en blauw was ik, en ik kon een maand niet op of neer.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 32 bezoekers