Kan ik al op een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Kan ik al op een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 10:29

ik ben een meisje van 13 jaar..
maar ik wil graag op de paarden.. Kwijl
ik weeg 43 kilo n ik ben 1.53 m..
ik heb al op alle pony´s van de manege gereden (waark op mag)
kep ni we+l een leuke gevonden...Zelda heet ze..beetje lomp maaruh...wel heeeeeel leuk.
dus mijn vraag was eigenlijk mag ik al op de paarden of is het goed voor mij om nu een PAARD te kopen??:\
ojah..ik rijd nu 4 jaartjes en ik zit in de les ong. op L niveau en bij onderlinge wedstrijden op de B
ggraag reacties....

ojah..binnen kort FOTO´s van de kerst dressuur!!!

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:33

Bedoel je of je met jouw lengte op een paard kan? Voor mij zegt lengte dan niet zoveel, al is het wel makkelijk als je zonder hulp kunt opstijgen. Gewoon vragen of je eens op een paard mag rijden in de les.

* To Belg, or not to Belg *

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:34

Als ik jou was zou ik geen paard kopen.
Je bent nog niet zo groot.

Maar het mag wel. Vanaf 12 jaar mag je wedstrijden enz rijden dusja..
nouja succes!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:37

Ik ben met mijn 10e naar de paarden gegaan als ik het me goed herrinner. Want toen zijn we hier komen wonen en was ik te groot voor de pony's op onze manege. Maar ik mag zelf ook nog wel eens op een pony hoor, dat beestje is 1.55 en ik 1.85 Bloos

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:43

Tja, op een manege paard kan natuurlijk best, dat kan je je instructrice vragen. Een paard kopen, daar zou ik nog even mee wachten tot je wat meer grote paarden gereden hebt.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 10:45

ArwenLune schreef:
Tja, op een manege paard kan natuurlijk best, dat kan je je instructrice vragen. Een paard kopen, daar zou ik nog even mee wachten tot je wat meer grote paarden gereden hebt.

ik rijd wellis op een paard maar dat is dan voor nood....
het paard van mijn instructeur: Hendrik...die is iets hoger dan 1.70 en daar mag ik op stappen en soms een klein drafje doen...
dus...ik rijd wellis op die grote beesten

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:51

Maar als je alleen maar kunt stappen, dan zou ik zeker wachten met het KOPEN van een paard!

* To Belg, or not to Belg *

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 10:53

Yorghos schreef:
Maar als je alleen maar kunt stappen, dan zou ik zeker wachten met het KOPEN van een paard!

ik kan ook wel draven enzo..maar hij wordt bereden door een ZZ amazone en Jans(wil niet)
dat hij op zijn slakken tempotje wordt bereden stappen en een drafje mag wel..maar hij moet naar beneden gereden worden...en daar is hij nog ies te sterk voor mij voor

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:04

ik zou vragen op de manege of je daar een overmag naar de paarden, en pas als je met de meeste anegepaarden kunt rijden in alle drie de gangen, dan ps kijken om een eigen paard te kopen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:48

Een grote pony is net zo leuk.
maar vraag inderdaad of je een paar paarden mag uitproberen.
En pas als je helemaal zeker bent eens gaan denken over kopen.
Van sommige mensen wee tik dat de overgang van pony naar paard vies tegenviel. Veel succes.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:46

Ik heb eigenlijk nooit op pony's gereden, altijd op paarden. Op de manege waar ik ben begonnen met rijden hadden ze maar 1 pony en verder alleen paarden, ik was toen 7 jaar.
Het lijkt me niet verstandig om gelijk een groot paard te gaan kopen. Je moet het paard dan wel zelf kunnen zadelen en anders ben je altijd afhankelijk van anderen. Dat lijkt mij niet prettig.
Ik zou eerst eens gaan lessen op paarden, paarden zitten toch anders als pony's.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:51

Bij ons op de manege rij je gewoon op paarden en pony's, het gaat er niet om hoelang je rijd.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:06

Linardsje23 schreef:
Bij ons op de manege rij je gewoon op paarden en pony's, het gaat er niet om hoelang je rijd.


idd!

Je lengte en gewicht maakt niet uit. De paarden zijn meestal liever bij ons. Maar als we een groot nieuw paard hebben, komen daar eerst de betere (en dat zijn meestal ook de grotere) erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:18

ik ben 1.63 en weeg 47 kilo, op de manege rijden al de meiden van mijn leeftijd op een paard (16 jaar) maar ik niet hoor!!
Ik kom vaak aangecrosst op een ponytje en reken maar dat ik ze bij kan houden.
De keren dat ik op en paard heb gereden vielen me vies tegen, de draf was heel ruim (echt wennen) en de galop wow volgens mij kwam ik wel een kilometer uit het zadel. Dit verschilt natuurlijk ook per paard maar geef mij maar een pony!! Ik vind ze en er leuker uitzien en ze zijn ideaal voor mij omdat ik er normaal op-en af kan stappen..

Probeer het eerst een s op een grote pony/klein paard en waarom eigenlijk een paard?? Grote pony`s zijn net zo leuk!!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:25

T gaat niet om lengte, maar of je zo'n beestje aan kunt ( ook qua kracht, sommige zijn nogal koppig en trekken dan keihard ) Ik persoonlijk zou een D of E pony pakken, ben zelf 15 jaar, 1.72 meter lang ( en 54 kilo zwaar Bloos! ) en rijd op een Welshcob ( E pony, groot uitgevallen Tong uitsteken ) Pony's zijn over het algemeen ook iets pittiger, anders zou je ook een Haflinger of een Fjord kunnen kopen. Paard lijkt me nog nergens voor nodig, pony'sd zijn tog net een tikje feller. Hoe groter hoe ruimer ( en slomer )

De enigste keer dat ik eigenlijk op een iets feller paard heb gezeten zat ik nog niet lekker. Dan heb je een heel erg ruime draf, en die had dan wel racegalop, maar dan vallen veel bakken etc al klein uit ( waar ik reed dan ) Maar dat was een paard met stokmaat 1.73 Scheve mond

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:32

Zo als Flutterby al zegt, het gaat niet altijd alleen om je lengte.
Als je een eigen paard gaat kopen kun je natuurlijk kopen wat jou bevalt.

Als je eerst op de manege op de paarden wilt gaan rijden kun je het moeilijk krijgen.
Ik ging zo'n 2 jaar geleden voor het eerst bij de paarden rijden en had nogal moeite met drijven omdat ik gewoon met mijn enkels op het zadel zat Haha!

Ik was denk ik toen ongeveer 1.55 m. Nu ben ik rond de 1.59 en rijd ik zelfs de grootste paarden van de manege.
Mijn benen kunnen er soms nog niet echt helemaal bij maar ik heb in iedergeval een stuk beter leren drijven.

Het viel me op dat veel pony's op de manege reageren op een klein schopje tegen de buik en de paarden te rijden zijn met een kuitdruk.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:46

Ik heb altijd op paarden gereden, zowel het gehobbel toen ik drie was als vanaf mijn 8ste dat ik ben beginnen lessen.

Een paard kopen als je enkel op pony's gereden hebt zou ik zelf niet doen, eerst kijken of je paarden dan echt wel leuk vindt. Want die gangen zijn toch wel wat anders.
Ik ben dus iemand die liever op reusjes zit dan op pony's Haha!

Farjen

Berichten: 7966
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:56

Hoe wil jij een paard van 1.70 m zijn rug kuisen? of zijn hoofdstel aan doen? Verward

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:09

Ik ben van pony's overgegaan op paarden en een aantal jaar later toch weer naar de pony's terug. En dat bevalt mij best. Van mij hoeft het niet zo groot, hier kan ik overal bij. Zowel op de grond als erop. Ik denk dat jij gezien je grootte en gewicht problemen gaat krijgen om een groot paard bijelkaar te rijden. Dat was voor mij al moeilijk af en toe en ik ben 1.68 en ong. 60 kg.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:16

Ik vind dat je best een paard zou kunnen rijden, maar met kopen zal ik eerst nog ff wachten.
Misschien vind je de ruime paardengangen wel helemaal niet lekker zitten of kom je er niet zelf op, omdat eht paard te groot is. Misschien kun je niet overal bij met poetsen en dat is weer nadelig voor het paard.
je zegt dat je op L niveau rijd, maar dat je dat paard (Hendrik) niet vatsoenlijk kunt rijden. (in een slakketempo zeg je zelf) misschien moet je dan toch eerst wat beter gaan rijden op de makkelijke ponys voordat je over gaat op dit soort paarden.
Er zijn natuurlijk ook paarden, zoals mijn lievelingspaardje, waar iedereen op kan rijden ook al ben je nog zo'n beginner. Maar je moet dan natuurlijk eerst weer zo'n paard vinden en dit soort paarden zijn schaars!

Ik zal dus nog wachten met de aankoop en eerst op MANEGEpaarden gaan rijden.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:23

Annetje heeft gelijk
zet mij op gelijk welke pony en ik kan ze in de drie gangen rijden (niet aan teugel, maar wel goed aan het been en dat ze min of meer doen wat ik vraag)
maar zet mij op een paard van 1 m60 f groter, en ik kan er niks mee
(hedera uitgezonderd, is zo'n paard als dat annetje zegt, superbraaf, maar niet gemakkelijk om goed te rijden,(aan teufgel etc.))
maar op alle andere paarden kan ik niks anders doen dan wat rondhobbelen
dus ik zou eerst eens uittesten als ik jou was *LOL*

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:16

volgens mij zou je best op een paard kunnen RIJDEN, of je overal bij komt met poetsen en opzadelen weet ik niet, dat is dan een nadeel. Als je dan al bij de paarden wil rijden, zou ik zeker beginnen met de kleine paarden. (of gewoon bij de pony`s blijven, die zijn nog steeds het leukst voor mij Haha!)

schildpad

Berichten: 109
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:19

Tja ik ben ongeveer jouw lengte en 14 jaar.
Ik rij soms op wat kleinere paarden bij mij op de manege en dat gaat op zich best maar met de echte grote paarden kan ik nog niks beginnen.
Het liefst hou ik het gewoon bij pony's daar kan ik voor mezelf gewoon het beste mee vooruit komen.
Bedenk wel dat als je een paard hebt dat eigenlijk een beetje te groot is je daar voor jezelf qua rijden ook niet veel op vooruit kan gaan omdat je gewoon niet de kracht enzo hebt.
Op een pony kan je dit wel.
Als ik jou was zou ik gewoon een E-pony ofzo nemen, je kan daar denk ik best nog een tijdje mee door.

I can't keep this storm inside me anymore
I can't stop this rain that's got to pour

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:44

dus jij wilt naar de paarden?? ik denk wel dat het mag.je weegt eigenlijk niet zoveel dus ik zou niet op die streke en grote paarden gaan pak dan een kleiner maatje.
want anders voelt het paard niet dat je erop zit en dan kan die wel eens raar gaan doen.als ik jou was zou ik evn wachten voor ik een paard kocht .zoals ze zeggen leer eerst op al de manege paarden rijden.
kusjes cooper

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:41

ik zou er ook even mee wachten om een paard te kopen. Ik ben bijna 20 en 1.58 lang en ik rij ook op een pony. Mij zou het niet staan; een paard! Met mijn korte beentjes hi hi! Bloos

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Rainer, YandexBot en 80 bezoekers