Welke onderlappen en bandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Welke onderlappen en bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 13:44

Heel lang heb ik alleen peesbeschermers en strijklappen gebruikt, momenteel gebruik ik ze niet vaak mee, voornamelijk omdat mijn paardje zich niet meer beschadigd onder het rijden.

Nu wilde ik graag bij lesjes en gelegenheden zoals parade's ed op wedstrijden mijn paardje netjes voorzien van bandages. Ik kan overigens al heel lang bandageren, ik doe het niet zo vaak meer, maar ik heb het van een deskundig persoon geleerd.

Nu mijn vraag: ik heb altijd gewone fleece stal-werk bandages gebruikt, zonder onderlappen, aangezien het toch alleen maar even was voor foto's ed.
Nu wil ik van de bandage-gebruikers weleens weten: welk materiaal onderlappen en welk materiaal bandages vinden jullie het prettigst?
En wat raden jullie mij aan, in het geval dat ik witte bandages wil kopen voor wedstrijden?

En wat vinden jullie van de "neopreenbandages", de bandages waarbij je geen onderlappen hoeft te gebruiken?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 14:52

waar blijven de experts? Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:29

Ik heb van die fleecebandages van Lami-cell, zijn heel handig, al moet je er eerst een stuk afknippen, anders heeft je paard precies skiekousen aan Maar ik vind zo'n bandages handig, makkelijk aan- en uit te doen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 15:34

Ik gebruik altijd de 'gewone' stal- en werkbandages (geen fleece) als ik al bandageer.
Ik gebruik lang niet altijd onderlappen, hoeft ook niet bij deze bandages (mag wel).

Maar als ik ze wat langer om moet doen. Als ik bijvoorbeeld op wedstrijd ga en ze gebruik voor in de trailer en er ook mee inrijd doe ik er wel onderlappen onder.
Daar heb ik Eskadron onderlappen voor, hele fijne dingen. Nemen het vocht goed op. Alleen vind ik ze voor, mijn niet al te grote, merrie iets te groot.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:03

sorry heel even oftopic maar zou iemand kunnen uitleggen hoe je onderlappen aanbrengt komt dat heel nouw? ik gebruik eigenlijk nooit onderlappen maar heb ook fleecebandages

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:12

Eeuhm Ingeborg: waar rijd jij parades op wedstrijden? Verward

Ik rijd meestal met peesbeschermers. Als ik met bandages rijd doe ik er vilten onderlappen onder. Ik gebruik meestal gewone niet-elastische en op wedstrijden (als er parade is, dat heb ik het afgelopen jaar slechts 1 keer meegemaakt op het Kringkampioenschap) gebruik ik witte van fleeche.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 17:14

Ik heb fleece van br maar ik rij er nooit mee, ik doe ze alleen om als we met de trailer weg moeten. Als je ze met rijden gebruikt hoeven er geen onderlappen onder.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 20:33

Citaat:
Eeuhm Ingeborg: waar rijd jij parades op wedstrijden?


Haha! , ik rijd bij de lekzoomruiters weer wintercompetitie mee, daar heb je altijd zo'n leuke parade met muziek enzo *LOL* . Aangezien ik op normale wedstrijden nooit aan witte bandages doe, vind ik dit wel een leuke gelegenheid.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:53

ik heb gewone en fleece bandages en rijd zonder onderlappen!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:56

patos schreef:
Citaat:
Eeuhm Ingeborg: waar rijd jij parades op wedstrijden?


Haha! , ik rijd bij de lekzoomruiters weer wintercompetitie mee, daar heb je altijd zo'n leuke parade met muziek enzo *LOL* . Aangezien ik op normale wedstrijden nooit aan witte bandages doe, vind ik dit wel een leuke gelegenheid.


Ok dan! Ik snapte hem even niet!
Maar idd hebben ze bij de Lekzoom nog parade.
Jammergenoeg niet meer op de kringwedstrijden!