Duidelijke foto's verschil tussen valse knik/LDR

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:02

Skaterke_89 schreef:
Maar eigenlijk is LDR toch verkeerd ? Je moet je paard toch opgericht rijden ? De kin op de borst is volgens mij enorm verkeerd !

Afbeelding Deze vind ik dus erg netjes...De achterhand komt eronder,het paard geeft na en het loopt met een goeie beweging...

Tegenoverstaande vind ik de foto's van Wouter24 afgrijselijk,en niet mooi om te zien...Ziet er allemaal zo gedwongen uit


dit vind ik dus ook niets...hij loopt van voor naar achter,achterben komt er niet onder en duwt zn kruis omhoog.daarbij ziet het er"in elkaar getrokken"uit...

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 17:54

sanne83 schreef:
[img]

Afbeelding

wat echte plaatjes van een valse knik


mag ik vragen waarom je die foto zo vervaagd hebt, zodat we hem niet herkennen,
ik vind dit dus geen valse knik

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:05

is ook geen valse knik,maar hij draagt niet achter...tjah,wat hij hier doet?!

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:58

newforestlover"]
[quote="Sily schreef:
Zo dat is lelijk....of beledig ik hier nu iemand mee?


jij zegt het, ik denk het
[/quote]

ik ben voor zoon 100% met jullie eens *LOL* want als je paarden in het wild ziet lopen lopen ze ook niet de hele dag met hun neus op de borst of wel?? Verward ik vind het er ook niet mooi uitzien.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:41

uh...vin je paarden in het wild wel mooi dan?

AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:51

Ellende schreef:
Domme vragen bestaan niet, maar misschien komt dit in de buurt:

Hoe zie/merk je als je op een paard zit of hij/zij nageeflijk aan het lopen is of met z'n neus achter de loodlijn loopt of een knik heeft?

Als in: ik probeer me op het lijf te richten, maar dan gebeurt er toch wat aan de voorkant, en hoe hou ik dat (zonder spiegel) goed?


Naar mijn mening hoor je een paard die met zijn neus achter de loodlijn getraind wordt ook overal in te kunnen stellen en er moet altijd contact blijven.
Dus: je paard loopt achter de LL en je brengt rustig je handen naar voren dan moet het contact hetzelfde blijven en je paard dus rustig je hand volgen.
Dan is er geen sprake van een valse knik naar mijn mening.

Mochten de teugels in boogjes komen te hangen dan komt het niet van achteruit.
Maar ik moet erbij zeggen dat dit mijn manier van trainen is. Er zijn ook weer mensen en 'manieren' die juist géén contact willen (denk aan western).

Is dit wat je bedoelde? Verward

AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:54

laukjefreak"]
[quote="newforestlover"][quote="Sily schreef:
Zo dat is lelijk....of beledig ik hier nu iemand mee?


jij zegt het, ik denk het
[/quote]

ik ben voor zoon 100% met jullie eens *LOL* want als je paarden in het wild ziet lopen lopen ze ook niet de hele dag met hun neus op de borst of wel?? Verward ik vind het er ook niet mooi uitzien.
[/quote]

Nee, en ook niet de hele dag opgericht. Daarom is afwissseling nou juist zo belangrijk.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:34

Ongeveer wel... Ik heb echt weer zin in les zodat ik dit soort dingen ook gewoon kan vragen als iemand er naast staat Lachen

In Jip en Janneke taal: als een paard je hand niet volgt is er geen sprake van nageeflijkheid en is de achterkant dus verkeerd bezig?

Antoinette schreef:

Naar mijn mening hoor je een paard die met zijn neus achter de loodlijn getraind wordt ook overal in te kunnen stellen en er moet altijd contact blijven.
Dus: je paard loopt achter de LL en je brengt rustig je handen naar voren dan moet het contact hetzelfde blijven en je paard dus rustig je hand volgen.
Dan is er geen sprake van een valse knik naar mijn mening.

Mochten de teugels in boogjes komen te hangen dan komt het niet van achteruit.
Maar ik moet erbij zeggen dat dit mijn manier van trainen is. Er zijn ook weer mensen en 'manieren' die juist géén contact willen (denk aan western).

Is dit wat je bedoelde? Verward

AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:09

Ja precies, als het paard je hand niet volgd is er geen contact en kan het nooit van achteruit komen en heb je dus een valse knik.
Het paard kan dan wel in een mooi boogje lopen met zijn hals, maar omdat het niet van achteruit komt zal de rug niet opbollen. En gebruikt het paard zijn rug niet. En dan heb je er dus helemaal niets aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:28

Dit ziet er ook niet erg lekker uit. Scheve mond Arm dier.

Afbeelding

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:03

Het zie er echt uit alsof zijn hoofd is vastgeplakt aan de bovenkant van zijn hals. Het is niet echt LDR. het is meer Hoog diep rond.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:30

Ellende schreef:
Ongeveer wel... Ik heb echt weer zin in les zodat ik dit soort dingen ook gewoon kan vragen als iemand er naast staat Lachen

In Jip en Janneke taal: als een paard je hand niet volgt is er geen sprake van nageeflijkheid en is de achterkant dus verkeerd bezig?


Ken je de term uberstreichen (schrijf ik het goed)?? als jij je hand naar voren steekt moet het paard in dezelfde houding blijven lopen.
(bij deze methode werk je overigens nooit achter de LL, maar blijft het neusje altijd ervoor, hoe laag je hem ook in stelt.
Ik wil in mijn proeven ook het liefst dat ik mn handen de hele rit naar voren kan steken en alles met mn zit kan doen, dan moet ze natuurlijk niet mijn hand gaan volgen wat dan komt ze te diep..

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:37

ik rijd altijd op de zelfde manier als anky en sjef, zo heb ik het ook geleerd, op het begin laag diep en rond, en dan als ze goed loslaat ga ik oprichten, dat helpt bij mij uitstekend, en ik heb het idee dat je zo ook een goed gespierde hals krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:47

Nistria"]
[quote="Ellende schreef:
Ongeveer wel... Ik heb echt weer zin in les zodat ik dit soort dingen ook gewoon kan vragen als iemand er naast staat Lachen

In Jip en Janneke taal: als een paard je hand niet volgt is er geen sprake van nageeflijkheid en is de achterkant dus verkeerd bezig?


Ken je de term uberstreichen (schrijf ik het goed)?? als jij je hand naar voren steekt moet het paard in dezelfde houding blijven lopen.
(bij deze methode werk je overigens nooit achter de LL, maar blijft het neusje altijd ervoor, hoe laag je hem ook in stelt.
Ik wil in mijn proeven ook het liefst dat ik mn handen de hele rit naar voren kan steken en alles met mn zit kan doen, dan moet ze natuurlijk niet mijn hand gaan volgen wat dan komt ze te diep..
[/quote]
Nistria, dat klopt volgens mij, maar zodra je been geeft, dan zal je paard toch wel op zoek gaan naar de hand? Tenminste, als je met je been zegt "zoek hand" Haha!. En als je paard aan een losse teugel zijn hoofd laat bungelen en op been niet direct contact herstelt, dan is ie wel achter het bit denk ik.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:48

Ik vind het paard op de foto van Sammm idd ook verschrikkelijk zielig. Dat kunnen de halswervels toch ook niet bijbuigen of wel??
Tja, blijkbaar wel dus. Je ziet ook dat het paard een brok spanning is. De mond opengetrokken en de teugels superstrak. Ondernek eruit drukken voor zover daar nog ruimte voor is.

Hoe kan iemand zo zijn paard rijden...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:08

Lovely"]
[quote="Nistria"][quote="Ellende schreef:
Ongeveer wel... Ik heb echt weer zin in les zodat ik dit soort dingen ook gewoon kan vragen als iemand er naast staat Lachen

In Jip en Janneke taal: als een paard je hand niet volgt is er geen sprake van nageeflijkheid en is de achterkant dus verkeerd bezig?


Ken je de term uberstreichen (schrijf ik het goed)?? als jij je hand naar voren steekt moet het paard in dezelfde houding blijven lopen.
(bij deze methode werk je overigens nooit achter de LL, maar blijft het neusje altijd ervoor, hoe laag je hem ook in stelt.
Ik wil in mijn proeven ook het liefst dat ik mn handen de hele rit naar voren kan steken en alles met mn zit kan doen, dan moet ze natuurlijk niet mijn hand gaan volgen wat dan komt ze te diep..
[/quote]
Nistria, dat klopt volgens mij, maar zodra je been geeft, dan zal je paard toch wel op zoek gaan naar de hand? Tenminste, als je met je been zegt "zoek hand" Haha!. En als je paard aan een losse teugel zijn hoofd laat bungelen en op been niet direct contact herstelt, dan is ie wel achter het bit denk ik.
[/quote]

Ja idd, als hij je hand moet volgen geef je net een wat andere hulp, volgens mij maak ik een ophouding en geef ik idd wat been (weet niet wat ik doe Haha! gaat meer op gevoel denk ik), dan volgt ze mijn hand wel, maar als ik gewoon mijn hand naar voren steek moet ze in dezelfde houding blijven.

AntoinetteJarig

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:12

Nistria schreef:

Ken je de term
uberstreichen
(schrijf ik het goed)?? als jij je hand naar voren steekt moet het paard in dezelfde houding blijven lopen.


daar heb je ook weer helemaal gelijk in.
Ik denk dat het ook wel zo zit als Lovely al zegt, op het moment dat ik been geef moet mijn paard mijn hand wel volgen.

Al moet ik eerlijk zeggen dat als ik mijn hand rustig wat naar voren steek mijn paar heus wel iets langer mag worden. Zolang ze maar niet 'uit elkaar valt' of gelijk neus in de lucht gooit Lachen

Mijn voorkeur is gewoon licht contact die constant is tenzij ik meer been geef.