Buiten overwinteren?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Clinnn_

Buiten overwinteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 12:02

Zijn er rassen die minder goed buiten kunnen staan in de winter of maakt dat niet veel uit welk ras dat het is.

. . .
. . .
. . .

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:11

Nou, bijvoorbeeld een shetlander of haflinger krijgt wel een dikkere vacht dan sommige andere rassen, maar voor zover ik het weet kan elk ras wel buiten blijven staan...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:14

Bedoel je dag en nacht buiten zonder schuilstal en deken? En wil je het weten voor paarden of ponys of allebei?

Werken aan je houding en zit? Deze gediplomeerde Centered Riding instructeur komt aan huis in Noord-Drenthe en rond Groningen-stad!
>> Blog: http://www.ruiterinevenwicht.nl <<

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 12:24

goed hier komt het dan:
dag en nacht buiten zonder schuilstal en deken --> paarden en pony's
Dag en nacht buiten zonder schuilstal maar met deken --> paarden en pony's
Dag en nacht buiten met schuilstal maar zonder deken --> paarden en pony's
Dag en nacht buiten met schuistal en deken --> paarden en pony's
Lachen

. . .
. . .
. . .

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:25

Het kan eigenlijk met elk ras, als je ze er maar aan laat wennen. Als ze nu op stal staan, kan je ze nu niet meer buiten zetten dag en nacht, ze moeten wel een wintervacht gekweekt hebben.

En paarden die hun hele leven al op stal staan en swinters dekens op krijgen, kunnen denk ik niet zo gemakkelijk dan een hele winter buiten staan, omdat ze niet gewend zijn om een wintervacht aan te maken

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:30

Dag en nacht buiten met schuilstal en deken moet voor geen enkel ras een probleem zijn.

Dag en nacht buiten zonder schuilstal of deken zou ik persoonlijk alleen doen met rassen die oorspronkelijk ook uit koude gebieden komen zoals shetlanders en ijslanders.

Werken aan je houding en zit? Deze gediplomeerde Centered Riding instructeur komt aan huis in Noord-Drenthe en rond Groningen-stad!
>> Blog: http://www.ruiterinevenwicht.nl <<

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:34

er staat een ponytje, Eri bij ons in de wei, is een volbloedarabier, en die staat gewoon buiten... maar dat is geloof ik wel van jongsafaan... is trouwens een schuilstal, maar daar gaan ze nooit instaan

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:54

als ze maar iets hebben om te schuilen, en te eten (hooi/kuil) dan moet ieder paard/pony buiten kunnen staan. maar de een heeft een deken nodig en de ander niet. De arabier van me vriendin staat ook altijd buiten, maar dat staat hij al vanaf zijn geboorte om het maar zo te zegge, en heeft geen deken nodig, hij heeft genoeg winter haar. dus ja

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

[ITP] Shire Griendheuvels Kate 4 jaar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie