Wie weet van de nieuwe regels EU???wat ik...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Wie weet van de nieuwe regels EU???wat ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 19:38

wat ik hoorde van mijn veearts onlangs dat per 1 januari alle paarden en ponies die in een TRAILER vervoert worden, lees: over de weg gaan, en waarvan de eigenaar al weet dat bij euthanasie (want dat is het ) het paard naar de slacht zal gaan,
dat deze altijd en overal een nieuw boekje/pasje moeten hebben met verklaring EN alle gegevens over entingen, vergezeld van paardenpaspoort met chip. Dat gaat zeer vreemd genoeg NIET op als je te paard over de weg gaat

en dat alle stallen officieel 4 bij 4 meter MINIMAAL moeten zijn...
dat stands verboden worden...
en dat daar dus ook fikse boetes op staan.... Bloos!

zijn er nog meer nieuwe regels?
wie weet er iets van enne....
weet jullie manege/stal/pensionhouder hier al van?
Scheve mond
In Duitsland schijnt men al volop bezig te zijn en flink boetes uit te delen....
let me know...

bedankt. OK dan! [/code]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:42

4x4 meter. geloof ik nix van, iig ik hoop van niet want we hebben hier 3 buitenboxen, die als 1 geheel mooi aan elkaar saan9foto's in mn profiel) en die stallen zijn 3.20x3.20

no way dat ik daar 4x4 van kan maken, kan geen betonnen wand 80 cm verplaatsen per box

stand verbieden kan ik me wel in vinden, in de winter staan manegepaarden&pony's soms dag&nacht, zeker op zondag, heel de dag aan n touwtje aan de muur.

en dat vervoeren vind ik raar, waarom geldt dat niet voor paarden?

ben heel benieuwd of er in NL ook deze regels worden doorgevoerd!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:59

T'lijkt mij nogal onwaarschijnlijk, een box van 4 x 4...
Dat van dat vervoeren zou misschien nog wel kunnen, is met geiten, schapen en koeien ook al zo.
Ik weet het verder ook niet, je kan misschien beter op internet zoeken.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:15

Dat de stands verboden werden wist ik al, dat vind ik wel beter, maar stallen van 4 bij 4??Het is wel lekker voor die paarden maar wel een beetje overdreven vind ik

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:19

4 x 4 verplicht daar geloof ik niks van ,
als er al een minimale afmeting komt dan zal dat waarschijnlijk 3 x 3 zijn....

Ik zou willen dat elk paard 4 x 4 had , zou helemaal niet verkeerd zijn

Overige dingen zijn wel goed.

Zou er nou strakjes ook een regel komen dat ALLE paarden minstens 1 uur per dag volledig vrij op een stuk land van minimaal....... Verward

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:01

4 x 4 is volgens mij idd al verplicht in Duitsland. Als dat in Nl. verplicht wordt, kun je er de klok mee gelijk zetten dat er een heleboel pensionstallen en maneges ruimtegebrek krijgen. Op de plek van 4 boxen kun je er dan maar 3 kwijt, moet je eens zien wat dat met de prijzen gaat doen ......

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:38

4 bij 4 lijkt me onwaarschijnlijk mijn paard staat in een box van 3 bij 3.80 en dat is mooi groot maar ik vind 3 bij 3 groot genoeg hoor

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:24

Naar aanleiding van dit verhaal over dat stands verboden werden, heb ik maar even naar het ministerie van landbouw, natuurbeheer en visserij gemaild. Dit kreeg ik als antwoord:

Momenteel zijn er geen beleidsmedewerkers van de directie landbouw (afdeling Dierlijke Productie/Welzijn) aanwezig die uw vraag kunnen beantwoorden. A.s. maandag zijn zij weer op kantoor. U kunt dan eventueel bellen met deze afdeling, telefoonnummer 070 378 4248 of u kunt
contact opnemen met het PVE, afdeling Paardenhouderij, telefoonnummer 079-368 71 00

Ik heb trouwen zelf niets kunnen vinden, zowel niet in de wetten-bank als op onze én de site van het PVE, het enigste wat ik heb kunnen vinden is dat per 1 jan. a.s het Nationaal paarden-paspoort verplicht is. Zie http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/ <paarden> <chippen> <zoek> en/of http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/nl-paardenpaspoort

Met vriendelijke groet,

Henk Geene
Infotiek LNV