Hoeveel uur gaan jullie paarden per naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:32

Mijn pony staat zo'n 8 uur per dag buiten, samen met 2 veulens.
Mijn paard staat zo'n 3 a 4 uur per dag buiten. Is het te nat, dan gaan ze even in de molen, en 's avonds rijd/longeer ik haar.
Dus sowieso 2x per dag uit de stal.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:38

Mijn paard mag zelf kiezen of hij binnen blijft of liever naar buiten gaat.
De wei grenst nl. aan zijn stal, en de stal staat open zodat hij zelf in en uit kan lopen.
Meestal komt het er op neer dat hij snel z'n eten naar binnen werkt en weer op de wei gaat staan.
Blijkbaar is het een echte buitenknol *LOL*

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:42

Van 8 uur sochtends tot 6/7 uur savonds.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:39

Ze staan ongeveer een uurtje of 8 a 9 in de wei. Van 's ochtends 9 tot 's middags vijf uur ongeveer.

In het droge seizoen staan ze 24/7 in de wei.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:53

Bij ons staan ze in de zomer ook 24/7 in de wei, of ´s nachts op stal. Nu in de winter komt er vrijwel geen een paard meer buiten Verward Maar dat heeft er ook voornamelijk mee te maken dat de weide hier een dikke blubberboel is....helemaal als het regent (en vooral voor de ingang). Als het droog of aanvaardbaar weer is probeer ik dat mijn paard nog zoveel mogelijk naar buiten komt. Dit regel ik onderling met een stalgenoot. Als het heeft gevroren doe ik haar los in de bak (omdat de modder die bevriest in het weiland dan wel erg gevaarlijk word) De echt dure paarden hier staan zelfs in de zomer niet buiten, omdat dat te riskant is. (ben ik geen voorstander van) Scheve mond Als een paard niet geregeld naar buiten kan, heb je er veel minder lang plezier van!

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:25

Anton staat altijd buiten, weer of geen weer. Hij heeft wel een stal waar ik hem in op kan sluiten maar die staat altijd open zodat hij zelf kan weten of hij buiten of binnen wil staan. Hij heeft nu een lekker wintervacht dus hij kan het prima aan.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:45

Bij ons staan de paardjes eigenlijk van smrgens voeg tot savonds tot het donker wordt buiten maar als het regent ed dan gaan ze wel eerder naar binnen

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:47

De paarden staan dag en nacht buiten, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar...

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:04

De fjorden van ons staan de hle dag buiten het hele jaar door, ze hebben dan wel een schuilstal waar ze in kunnen als het regent.
Ik vind het echt zielig dat sommige paarden geen 1 uur per dag naar buiten mogen.
Bij ons op de manege is dat ook zo de manege paarden staan de hele dag binnen.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:34

Alles staat ongeveer 4 uurtjes buiten de hele ochtend zal maar zeggen...
Ook de manege ponys Lachen

En szomers van 8uur/half9 tot een uurtje of 4 Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:36

Mijn paard komt zo'n 5 uur buiten in de winter, in de zomer een uurtje of 8. Ideaal dat ze de winter ook nog lekker op het land kan...

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:44

in de zomer staat sjors contnue buiten, in de winter verschilt t van 5 tot 8 uur, en als t heel hard regent een uurtje of 3,

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:45

In het weide seizoen staan ze 6 maanden aan 1 stuk door op het land. In de winter staan ze op stal maar hebben ze een uitloopje, als ze willen kunnen ze buiten. Dit is niet zo groot en voldoet niet voor beweging maar het is beter dan alleen box

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:53

mijn pony is een manegepony geweest en is niet gewend om 's winters buiten te staan, dus vind ik dit ook niet echt een goed plan. 's winters komt hij dus 3 a 4 uur op een dag uit zijn box (poetsen,ridjen,wandelen ect.) en 's omers staat hij nog iets van 3 uur op het land, maar dit wil ik elke zomer een beetje opbouwen tot nog langer, maar om nou een paard die 8 jaar nooit buiten is geweest, ineens 24/7 buiten te zetten? Scheve mond

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:05

's Winters verschilt het van zo'n 5 tot 7 uur per dag. De paarden staan op een heel groot stuk land. 's Zomers staat Lex de hele dag buiten.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:33

mijn ponys kunnen altijd naar buiten, behalve na het rijden of met een kouwe wind dan niet. we hebben namelijk een stal met daarachter een stukje zand. daar kunnen ze altijd in. verder gaan ze bijna elke dag los in de bak of ik rijd/wandel et ze. in de zomer gaan ze altijd gewoon in de wei.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:43

Wat ik me nu afvraag...
Ik hoor allemaal van die verhalen: ja mijn paard staat 4/5 uur op de wei, blabla....
Hoe ziet jullie wei eruit? Bij ons is de wei echt waardeloos. Plassen niet normaal en paarden mogen er niet op ivm kapottrappen. We hebben nog een klein weitje op stal waar de paarden 's winters wel op mogen, maar daar zet ikmijn paard echt niet meer in..... Zakken weg tot hun oksels. Als ze daar geen mok van krijgen?

Mijn paard staat overigens halve dagen buiten gemiddeld. Ligt een beetje aan welke dag. Zaterdag komt hij minder buiten doordat er dan fanatiek wordt gereden in de bak...

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 21:50

Helemaal met je eens laura
Je zou eens heel de dag in een klein hokje je eigen dood staan te vervelen...
Starlight wordt al bijna gek als ze er een uurtje in moet als ze te nat is voor in de wei...
Ze staat dag en nacht op de wei, met uitloopstal, dus als het regent staat ze droog. Ik vind het zo het diervriendelijkst en natuurlijk begrijp ik ook wel dat niet iedereen dat zo kan (paard aan huis), maar kies dan iig een stal uit waar ze overdag de wei op kunnen.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 21:52

Mok ligt eraan wat voorn paard je hebt...
Mijn haflinger die gaat gewoon de modder in...

Ze krijg geen mok. Of kan beter zeggen nog nooit gehad.

Wij hebben een vrij grote uitloop..
Meestal gaan ze met zijn 3en 2en op.

Bij mij ligt het idd ook aan welke dag het is...en hoe laat ik uit ben van school....

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:11

mijn verzorgpony staat achter het huis van de eigenaar, op stal. in de winter staat hij veel op stal, en als het mooi is gaat hij even het bakje/weilandje in, zodat hij zich lekker kan uitleven. en ik kom zo vaak mogelijk en laat hem dan ook eerst even los lopen, en daarna een uur rijden.

in de zomer staat hij overdag bijna altijd in het bakje/landje. en als de eigenaar op vakantie gaat, gaat mijn ponytje samen met de andere pony naar een kennis van de eigenaar die een onwijs groot land heeft, waar ze dan dag en nacht buiten staan

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:20

In de lente/zomer staat ze 6 maanden dag en nacht buiten. Nu zon 3-6 uur per dag. En dan meestal in 2 0f 3 keer verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:24

Het hangt ervan af. Mijn paard komt elke dag in de paddock. Alleen als het heel, heel slecht weer is dan laat ik hem binnen (dan rijd ik natuurlijk wel gewoon).

Bij normaal weer staat hij meestal een uurtje of 3 buiten, soms langer. Ik heb namelijk het grote geluk dat mijn paard werkelijk bij ieder paard kan staan en niemand dus last van hem heeft.

Als het slecht weer is, met veel regen, dan laat ik hem meestal maar een uurtje buiten. Als ik hem dan roep dan staat hij meestal ook direct bij het hek en gaat hij graag weer mee naar binnen.

In de zomer staat hij overdag in de wei. De tijd dat hij erin staat bouw ik op. Dus niet meteen de eerste dag een hele dag in de wei. Na het opbouwen staat hij dan gemiddeld tussen de 4 en 6 uur buiten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:25

Imker en Vienna gaan nu (in de winter) rond 9 uur 's morgens naar buiten, en als het weer het toelaat, komen ze pas rond 16.00/17.00 uur naar binnen. Is het pokkeweer, dan komen ze toch nog een uurtje of 2/3 buiten.

In de zomer gaan de paarden om 7 uur naar buiten en dan komen ze pas rond 18.00/19.00 uur binnen.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:28

mijn paard staat 's morgens om ongeveer 8 uur buiten tot een uur of 4/5 weer of geen weer en niet in een bak maar op het weiland
zomers staat ze dag en en nacht buiten Haha!

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:30

Meestal van 10 tot 4!!! Haha! Om 4 uur willen ze dan graag naar binnen! Lekker eten!