rekbare halsverlenger???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:19

zo te lezen zet je het elastiek meteen ook aardig strak...logisch toch, dat je paard dan in verzet komt! Dan word hij met zijn koude spieren meteen in een ongemakkelijke positie gedwongen! Eerst lekker warm en losrijden en dan eventueel losjes bijzetten. (tussen de benen of onder het zweetblad) En onthoud goed dat een verlenger een hulpteugel is, niet een of ander ding waardoor je paard automatisch aan de teugel gaat lopen. Het is alleen bedoeld als ondersteuning en daarom ook niet de bedoeling dat je hem heel strak doet. Hij moet alleen druk voelen op het moment dat hij zn hoofd omhoog brengt. Succes!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 00:05

ja da weet ik wel, dat dat ook diend dat ze wat energie enzo kwijtraken, maar dat meisje waar ik hem van gekocht heb, heeft het hem proberen leren, en het enige wat hij deed aan de longe was stijgeren, en blijven staan. Huilen

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 00:23

yvetje,
die elastiek was niet heel straks want die is van men paard, en hij is een pony die het aanhad en het was misschien 2cm ofzo aangetrokken, dus zo erg zal het niet geweest zijn !!!

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:32

Een 3 jarige, misschien is hij veel te jong om dit allemaal te kunnen. Hij springt nu al parcoursjes van 80 cm. Misschien is dit allemaal te veel voor hem, en snapt hij het nog niet. Ik zou hem idd maar eens leren longeren, en hem daar nagefelijk maken.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 16:03

verootje,
het enige probleem dat ik heb, is dat hij niet netjes rijd, op de wei.
Wij staan op een wei met drie paarden en gaan maar heel soms eens naar de manege, de wei is ongeveer 2 hectares groot. Nu, sinds vorige zomer staan er daar hindernissen op, 4 ofzo. En hij sprong ze altijd allemaal heel goed!! Maar nu opeens sinds een paar dagen kan ik zelf niet meer opstappen op de wei of hij begind te bokken.
Nu, ik heb daarstraks de proef op de som genomen en, hij rijd wel netjes buiten, als ik met hem naar buiten ga in de wegeling van de straat enzow, kan dit zijn omdat ie al gewent is aan zen wei, en daarom vind dat dit zen eigen terrein is, en daarom begind te bokken?

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:23

neem eens goed les in ie wei, of laat er eens iemand anders op rijden
hij is je aan het uittesten,, en hij doet dit buiten alleen niet omdat hij het te druk heeft met de omgeving
doe die rekker eraf, laat iemand hem vasthouden als je opstijgt, en rij hem erdoor, tot hij braaf doet wat je zegt, na een tijd merkt hij ook dat jij altijd wint
(nu moet je niet verwachtendat je hem van de eerste keer aan teugel krijgt he)