Nieuw paard pony wie kan advies geven! bm stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:02

het was ook niet gemeen bedoeld ofzow, ik heb natuurlijk maar een kant van het verhaal gehoord! Bij elke stal hoor je wel slechte of goede dingen!

Ik wens je heel veel suc6 bij de aankoop van je pony!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:15

Gezellig, nog een topic over BM ! *LOL*
Er is hier op Bokt al veel over geschreven, alles is te vinden via de zoekfunctie.

Ik ben er nooit geweest en spreek dus niet uit eigen ervaring.
Wat mij wel opvalt is dat de negatieve verhalen meestal komen van "horen zeggen"; niet echt betrouwbaar dus.

Mijn advies: ga er langs, kijk of er een leuk paard voor je staat, en oordeel zelf !
Keuren is natuurlijk altijd verstandig

EngeltjeS

Berichten: 16639
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:17

vraagje:
hoe maak je zo'n forum ofzo?
xxdevica
ps pb me please ff

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:17

Devica schreef:
vraagje:
hoe maak je zo'n forum ofzo?
xxdevica
ps pb me please ff


Wat bedoel je precies ? Verward

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:20

klik links onderaan op nieuw onderwerp

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:28

Branca schreef:
Zoekfunctie..... en inderdaad is al genoeg over getikt.. laten we niet meer opnieuw beginnen.


Ik kan m.b.v. de zoekfunctie niets vinden over BM stables Verward . Zijn deze topics gewist, of doe ik iets verkeerd?

Maar Lailapri, ik hoop dat je een leuk paardje vindt Lachen !!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:42


lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 15:52

bedankt allemaal! Misschien dat ik hier in de buurt nog eel leuk paardje kan vinden, beetje ver om daar heen te rijden als ik niet zeker weet of ik daar wel een paard wil kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:58

gewoon even kijken!! wie weet staat jouw *maatje* erbij!!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 09:39

Het leuke is ook dat ze ruime keus hebben.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 13:05

Steefje"]
[quote="Branca schreef:
Zoekfunctie..... en inderdaad is al genoeg over getikt.. laten we niet meer opnieuw beginnen.


Ik kan m.b.v. de zoekfunctie niets vinden over BM stables Verward . Zijn deze topics gewist, of doe ik iets verkeerd?

Maar Lailapri, ik hoop dat je een leuk paardje vindt Lachen !!
[/quote]

'off-topic': heb ik ook vaak: dat ik via zoekfunktie NIKS vind, terwijl ik ZEKER weet dat er iets over was, dat ik zelfs dat topic daarna op het forum terugvind, mét het woord waarop ik zocht netjes in de titel van het topic Verward Verward ??

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 13:15

Ik ken verder die zaak niet maar mij lijkt het dat ze niet gaan liegen want hun hebbebn daar wel een eigen bedrijf en als ze daar gaan liegen om paarden te verkopen dan heb je kans dat ze hun bedrijf verliezen...!

Als daar alles in zit dus met eerlijkheid dat ze alles zwart op wit hebben staan en alles erop hebben geschreven wat niet goed en wat wel goed is en wat er makeert aan het paard zelf enzo....dan liegen ze niet.

Let vooral op bij de paarden hoe ze eruit zien en dat soort dingen als ze niet vals zijn en dat soort dingen hou er ook goed rekening mee als men zegt van ja hij is kerngezond en kijk maar even opp de papieren....moet je ook gaaan kijken en kij goed wat er altijd mis wat aan zo´n beestje.

Dus ik hoop dat je er wat aan hebt maar let dan ook goed öp de prijs want zulke bedrijven durven nogal wat te vragen dus...!

veel succes met het zoeken...

Charaz

Berichten: 24311
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:30

beautyfull_mickey schreef:
ik hoorde er alleen dat er jonge meiden van rond de 13 op rijden,die echt niet goed kunnen rijden (niet goed genoeg dan om een paard wat bij te brengen,of jonge paarden kunnen rijden,maar wel goed genoeg om ze gewoon hun beweging te geven) maar goed,ze zijn een handelsstal en geen traningstal denk ik dan weer.


ik heb stage gelopen bij BM en er rijden helemaal geen meiden van rond de 13. De jongste is 14 of 15?? (Happyhorse op Bokt), Laura (Kablom op bokt) rijdt er ook.
Laura kan zeker goed rijden en ik denk dat ze zeker goed genoeg kan rijden om een paard wat bij te brengen of om een jong paard wat te leren.

Ik ga er binnenkort ook nog een keer heen en wie ben jij om te vertellen dat ik niet kan rijden?

Over het vorige bericht (kan ik nu even niet vinden om te quoten) de paarden worden er helemaal niet hard behandeld, en al helemaal niet plat gespoten. Hoe kom je aan deze onzin??

Ga er eerst eens zelf kijken voordat je je oordeel hier op bokt zet

Charaz

Berichten: 24311
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 17:32

Luckey schreef:
Een vriendin van mij heeft gewerkt bij BM stables ik hoorde er echt slechte verhalen over! Ik had er eerst ook een paar leuke geziem maarja ik had ook zoiets van ja...

Maar wat zij dus verteld is dat de mensen daar zoiezo niet konden rijden, de beestjes platgespoten werden en heel hard behandeld werden. Alles werd opgelost met geweld....


deze quote bedoelde ik, dan heeft jouw vriendin een hele grote duim. In de tijd dat ik er geweest ben zijn er geen paarden plat gespoten, geschopt of geslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:48

ik had het daar al over gehad met natascha (hoop dat ik het goed schrijf) en dat meisje die dat gezegd heeft (ga ff geen namen geven) heeft nogal een grote flapuit. *LOL*

Ik weet het, ik had dat niet mogen zeggen/schrijven, want zoals je al zegd ben er nooit geweest...

Ik wil dus ff mijn excuses aanbieden, want ik heb er verder ook niet over nagedacht toen ik dat bericht geplaatst had.. Verdrietig Verdrietig

Sorry allemaal en degende die BM een paadje hebben gekocht veel plezier ermee *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:52

Wow Luckey, heel netjes van je......! Ik vind het knap van je dat je dit zo neerzet......... in achting gestegen!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:01

Heb een tijdje terug ook contact gehad met bm stables maar toen was shadow er inneens maar ik had wel een goed gevoel erbij

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:53

ik ben er positief over... mijn schoonouders hebben er 2 keer een pony vandaan gehaald.
vond het er heel goed uitzien en ze zijn er aardig.
en wat verwacht je nouw.. dat er anky's in spe rond rijden? die meiden vinden het te gek om daar op die paarden te rijden.. enne.. ze mogen lekker door de bossen Haha! da zou ik ook wel willen Tong uitsteken

maarrum.. mun schoonouders hebben er een toffe fjord vandaan.. dat was de bekende schuurdoos die een poosie trug opd e site stond.. nouw.. die schuurdoos heeft nu weer een bos haar op de staart.. had luisjes.. nouw behandeld en weg probleem.. en wat blijkt? dat het een asterix afstammeling is en stamboekpapieren heeft.. terwijl hij als papierloos is verkocht Haha! nouw ik vind dat eengoeie deal Haha!
zo zie je maar.. ga lekker zelf kijken en beoordeel dan zelf.

ik vind het een leuke stal met leuke beestjes.. beestjes perfect voor de recreatie en lichte dressuur..

lailapri

Berichten: 22129
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 19:28

De rede dat ik dit topic ben gestart is omdat wij ongeveer 3 maanden geleden een nieuwe pony kregen in pension. Het was een tinker meriien van 3 jaar, ingereden, lief, rustig en kwam bij bm vandaan. De dag dat ze kwam was ik er niet, mijn niet ervaren ouders hebben alles met die mensen geregeld, zij hebben ook nergens ervaring mee.

Maar goed, ik kom thuis en er staat ineens een tinker in het land. Leuk beestje, maar had rare plekjes op zijn lichaam. We hebben deze behandeld maar ze bleven. Ook liep ze een beetje vaag en ze was heel erg mager, maar het model van een arabier oid dan een tinker (sokken waren er ook af).
Die mensen hebben toen de dierenarts gebeld omdat ze zo dun was en rare plekjes had. Bleek ze last te hebben van wormen (ook een lintworm) en schimmel (ringworm). In die tussentijd heeft ze al de andere pony's die er staan besmet en die weer die van de buurman (rijden hier wel eens in de bak).

Die lintworm is nu weg en ze wordt al wat voller. Maar die schimmel is nog steeds niet over bij de buren en ook een meisje is ermee besmet geraakt.

De dochter van die mensen is de tinker +/- 2/3 uur per dag gaan berijden omdat ze conditie moest krijgen (niet goed dus). Gaf ik haar 3 weken geleden een snoepje zag ik een mooi melkgebitje zitten, ze is nu net begonnen met wisselen dus. Dat houdt in dat ze rond de 2,5 is en dus te vroeg ingereden, helemmal voor tinkers is dit niet goed omdat ze laat volgroeid zijn.

Ze begint nu ook al wat levendiger te worden en begint met de andere te spelen.

Dit is dus de reden dat ik er wat meer reacties van wilde weten, maar gelukkig zijn er ook positieve reacties! Ik heb zelf al een leuk paardje op het oog! hij staat hier vlak bij en heb hem zelf verzorgd tijdens mijn stage.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:25

Ik ben afgelopen zomer bij de BM stables geweest en ik ben erg goed geholpen, Ik heb geen paard gekocht omdat er niks stond op dat moment wat me erg aansprak. Er werd alle tijd voor me genomen en ik kon altijd meerdere keren terugkomen als ik twijfelde, niks dan goeds dus over de handelswijze van die stal.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:37

Lailapri, de symptomen die je beschrijft (schimmel, ringworm) komen helaas vaker voor bij paarden die van een grote (handels)stal af komen.
Het zegt imo. niet zoveel over de kwaliteit van de stal omdat het nu eenmaal vaak voorkomt op plaatsen waar veel paarden staan, en zeker op plaatsen waar het een komen en gaan is van (onbekende) paarden.
Dat is toch een extra risico.
Een besmetting is zo gebeurd, helaas heb je dat zelf ook al ondervonden.

Als het paard werkelijk nog zo jong is, dan lijkt het mij dat de DA die het paard gekeurd heeft dit zeker ook had kunnen ontdekken.
Je geeft zelf al aan dat de kopers mensen zijn zonder verstand van paarden.
Als ze het dan ook nog nalaten om een paard te laten keuren (ik neem aan dat dit het geval is), dan vragen ze er zelf ook om een teleurstelling.

Helaas gaan er nog steeds teveel mensen zonder enig verstand van paarden een paard kopen, en zijn daarbij ook nog te eigenwijs om professionele hulp (in dit geval een DA) in te schakelen.
Dan is de verkoper natuurlijk al snel de gebeten hond en de kopers houden zich van de domme.
Nogmaals, ik ken de stal niet en de eigenaar ook niet, maar ik vind dat in dit geval een heleboel ellende voorkomen had kunnen worden als de koper zich door een "paardenman" en/of DA had laten informeren.

Charaz

Berichten: 24311
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:44

Luckey, vind het goed van je dat je dit er nog even bij zet

Gekke_koei, hebben ze Mojo gekocht?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:38

gijsenkim schreef:
Wow Luckey, heel netjes van je......! Ik vind het knap van je dat je dit zo neerzet......... in achting gestegen!


Ga hier helemaal in mee OK dan!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 01:53

Mensen, ik heb me lang ingehouden, maar nu MOET ik toch reageren!!!
Ik wil jullie allen heel, heel hartelijk bedanken voor je reacties op de forum vraag van Lailapri.Het doet me ECHT goed.

Lailapri, ik begin eens goed na te denken, en ik weet nu over welke Tinker je t hebt, en over wat voor bericht jij mij een tijdje geleden al hebt gestuurd. Boos! Zonder hierna op mij berichten verder in te gaan, of je zelf kenbaar te maken.

Desbetreffende tinker is als 2,5 jarige verkocht aan deze mensen.
Erbij verteld is dat de Tinker op dat moment hard gevoerd werd, en dat de mensen daarmee door moesten gaan.
Ook dat er nog niet langdurig op gereden mocht worden, omdat ze nog te jong is.
Jij stuurde mij een mail, dat het schandalig was, omdat die mensen uren per dag erop reden.Ook dat t paard schimmel had inmiddels, wat over was geslagen op anderen.

Op het moment dat het paard bij ons is weggegaan was er geen schimmel aanwezig bij de merrie.
Dat dit maanden naderhand wel het geval is, jammer, maar dat kan ieder paard overkomen.
Wat ik echt schandalig vind aan jou is:
Waarom pak je niet de telefoon en bel je om uitleg te vragen?Kost dat teveel?Je weet dat ik je terug wilde bellen, maar je gaf je nummer en adres niet!
In plaats daarvan probeer je mij en mijn stal zwart te maken.

Jij hebt het paard niet gekocht bij mij, ik kreeg toevallig eergister nog fotos van die mensen, die gelukkig zijn met hun Tinker.
Laat die mensen, al hebben ze het paard dan niet gekocht in JOUW bijzijn.

En dat je dit topic bent gestart is niet uit gezonde nieuwsgierigheid, maar hopende op reacties die mij en mijn stal weer zouden afbreken.
Want dat is lekker.
Olie op vuur gooien.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 02:37

Zo, die zit!! Bloos!