wat moet ik nu doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 10:46

Hallo, ik zit nu een beetje in de problemen, weet niet meer of ik mijn pony kan houden of niet Huilen
Ik zal wel even het hele verhaal vertellen al wordt dat wel wat lang.

In juli kocht ik samen met mijn vriend een pony, ik had toen niet genoeg geld om in mijn eentje een tweede pony te onderhouden en hij wilde graag leren paardrijden. Dus met z'n tweetjes een pony, ik zou hem les geven en we betaalden allebei de helft.
We hebben wel samen een contract gemaakt waar alles staat wat er moet gebeuren als er tussen ons iets fout zou gaan.

3 weken geleden is het uitgegaan tussen ons, we waren nog vrienden en besloten onze pony nog gewoon te delen en ik zou hem les blijven geven. Het probleem is dat mijn pony nu hoogdrachtig is (zo gekocht, wij wisten dat niet) dus er kan nu niet echt volop op gereden worden.
Mijn ex woont hier een eindje vandaan, met de auto een half uur rijden en met het OV ongeveer 5 kwartier. Hij zou voorlopig 2 keer in de week alleen gaan, want ik wilde hem even niet zien om wat afstand te nemen.
Omdat mijn pony nu elk moment kan bevallen wil ik er graag elke ochtend zijn en het liefst kom ik 2 keer per dag. Ik werk op zaterdag en moet dan om 7.30 uur beginnen. Vroeger ging mijn ex dan altijd in de ochtend.

De laatste 3 zaterdagen (sinds het dus uit is) zegt hij smorgens te gaan, vervolgens verslaapt hij zich en komt om 14 uur aanzetten
Volgens hem mijn schuld want hij kan niet slapen door mij (hij gaat uit op vrijdag, kan wel naar school/werk, maar niet naar zijn pony Verward )

Gisteren sprak ik hem op msn, hij wilde vandaag langskomen om de papieren even door te nemen, dus ik vroeg dat is toch al in orde?
Nou hij wil haar dus niet meer, terwijl hij vorige week beloofd heeft voorlopig er nog te zijn ivm het veulen....
Hij vind het te ver reizen en wil naar het buitenland ofzo...
Ik ben nu druk aan het rekenen geslagen, ik ga het als ik extra ga werken misschien net redden, maar ik zal als er een hoge DA rekening komt wel op mijn famillie terug moeten vallen (dat doen ze denk ik wel, alleen dan heb ik wel een schuld die ik terug moet betalen)

Ik wil er misschien een bijrijdster bijnemen, maar op dit moment kan ze niet rijden en de eerste paar weken als het veulen er is ook niet. Verder is ze maar 1.30m dus echt veel geld zal ik denk ik niet kunnen vragen.

Ik wil eigenlijk niks meer met mijn ex te maken hebben, ik wil die pony nu voor mezelf want het is wel duidelijk dat hij niks om haar geeft. Ik wil iig dat hij de onderhoudskosten voor december nog betaald (november heb ik nog steeds niet gehad, dus kan een probleem worden )

Dan heb ik verder nog wat dingen waar ik niet echt uitkom voor mezelf:
- zou ik hem de eventuele DA kosten ivm het veulen voor de helft kunnen laten betalen? Hij weet immers dat het veulen ieder moment kan komen en heeft beloofd er financieel te zijn de komende maanden (wel alleen mondeling)
- zou ik de onderhoudskosten ook voor de helft voor zijn rekening laten totdat ik een bijrijdster heb gevonden. Als ik haar niet meer zou kunnen betalen zou ik haar verkopen. Het lijkt mij dan niet eerlijk als ik in de tijd dat ze te koop staat ik alle onderhoudskosten moet betalen en dat hij vervolgens de helft van de opbrengst krijgt. Ik wil haar absoluut niet verkopen (gaat ook lekker een hoogdrachtige merrie midden in de winter )
- ik wil dat het veulen geheel van mij wordt en dat hij daar niks mee te maken krijgt. Ik weet bijna zeker dat hij gaat vragen of hij het veulen mag zien als het geboren is. Ik heb nu zoiets van: je wilt de merrie niet meer en het veulen hoort daarbij dus je krijgt het veulen ook niet meer te zien. weet alleen of dat eerlijk is van mij, ben nu wel heel pissig op hem dus vandaar Boos!

Nou een heel verhaal dus, maar ben wel benieuwd wat jullie hier nu van vinden...
Dat contract is trouwens nog niet ondertekend (ligt ook bij hem thuis niet bij mij, ik vond het ook meer in zijn belang, aangezien ik toch de pony wel hou) ik zal hem vragen om mij dat contract te mailen en dan ga ik dat nog eens rustig nalezen. In principe is dat natuurlijk ongeldig, omdat het niet is ondertekend OK dan!

Ik heb zelf trouwens een aankoopcontract, de pony komt van een handelsstal. De pony staat op mijn naam en dat papier is ondertekend door mij en de handelaar (= vorige eigenaar) juridisch gezien is de pony dus officieel van mij *LOL*


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:01

Als jij niet wilt dat hij het veulen tezien krijgt, kan je ook niet van hem eisen dat hij meebetaald aan de veearts rekening voor de bevalling.

Verder.... tja een bijrijdster is wel mogelijk maar ik denk niet dat die veel zal kunnen betalen, want voor een pony van 1.30 kan je eigenlijk alleen een kind erop laten rijden en die hebben niet veel geld.

Je moet denk ik eerst goed nadenken wat je wilt.... aangezien je straks wel 2 pony's hebt (veulen en moeder).
Kan je dat wel betalen?? Ondanks dat je meer gaat werken? Want dat worden straks dus 2x de stallingskosten.

Mocht je de merrie willen verkopen is het wel zo eerlijk als jullie samen de onderhoudskosten betalen totdat de merrie (+ veulen) verkocht is.
Tenzij de merrie niet verkocht kan worden i.v.m. het veulen, dan vind ik dat jij voor die kosten moet opdraaien, aangezien jij het veulen wilt houden.

Denk er eerst nog eens goed overna....

Sterkte

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 11:24

ik heb geen extra stallingskosten, het veulen staat bij de moeder in de box en ik betaal per box, niet per pony. De enige extra kosten zijn dus DA, hoesmid en voer en wat spulletjes (heb al een halstertje en borstels natuurlijk)
Als het veulen bij de moeder weg kan wordt of het veulen of de moeder verkocht. Ligt eraan hoe ik dan financieel zit, ik kan hier een veulen stallen voor 30-40 euro in de maand het hele jaar door. Ik wil de merrie nu niet verkopen, aangezien ik wel tijd nodig heb om afstand van haar te doen en het wordt zowel mijn als haar eerste veulen.

Van die DA kosten heb je wel gelijk, ik vind het alleen heel gemeen van hem dat hij nu opeens die pony niet meer wilt en mij mooi in de steek laat met een hoogdrachtige merrie. Waar ik overigens niet voor gekozen heb, ik had er ook liever een gehad, maar dat is nu eenmaal niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:32

Misschien kun je je pony aan iemand geven in bruikleen zolang je er niet genoeg geld voor hebt?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:17

ik zou een gaan praten en duidelijk maken wat jullie alltwee willen
dan beslissen wat er gaat gebeuren en de financien bespreken

Terug van weggeweest

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 22:33

ik zou eerst eens nadenken wat JIJ wilt dan kijken of jij dat financieel haalt, want het veulen kan sowieso niet altijd blijven staan bij de moeder... en dan kijken wat je hem nog kan laten betalen... maar het is wel zo, dat als hij betaald voor het stalgeld enzo en hij heeft de halve pony betaald, dan heeft hij ook recht op het zien van het veulen enzo...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:08

je hebt toch ook nog een andere pony .. kan je daar geen bijrijdster voor zoeken ? als jullie alles op papier hebben staan, moet hij toch echt de helft betalen van alle kosten ! maar dan moet je hem WEL naar de paardjes laten ( ook naar het veulen ) ookal wil je dat niet .. succes

-

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 10:12

Ik denk niet dat je voor elkaar zult krijgen dat je ex nog een deel van de kosten betaalt. Als hij nu al niet meer wil betalen en niet naar de pony omkijkt, dan denk ik niet dat hij zal toestemmen om een deel van de maandelijkse lasten te blijven dragen. Daar zou ik in ieder geval niet op rekenen.
Ik kan je ook niet aanraden om financieel afhankelijk te worden van een bijrijder. Op het moment dat deze ermee stopt, zit je opnieuw in de problemen. Misschien hard gezegd, maar als je je pony niet zelf kunt onderhouden kun je haar beter verkopen.

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 10:22

Ik zou eerst eens een scheiding maken tussen mn gevoelens en de manier waarop je dit aan moet pakken......

Hiermee bedoel ik, dat je je ex moet zien als een bijrijder en niet meer dan dat......... Je hebt geen gevoelens meer voor hem, je houd niet meer van hem. Klaar! Dan pas kan je beslissingen nemen over het paard...... Zolang gevoelens voor je ex meespelen en jij je daar meer om bekommert dan om de pony zal het niet goedlopen....... ga ervan uit dat alles op jouw schouders terecht komt en handel ook zo.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:42

hij wil best nog betalen, hij wil samen een oplossing zoeken
mij lijkt dan dat jullie dan ff aan de pony moeten denken en het veulen die bijna wordt geboren wordt..
bespreek samen wat het beste voor de pony is en kijk dan verder naar de financien

Terug van weggeweest


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pierus en 118 bezoekers