Diploma´s belangrijk of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Diploma´s Instruktie belangrijk of niet

In de manege JA / Prive Ja
46 (36%)
In de manege Nee / Prive Nee
25 (19%)
In de manege Ja / Prive Nee
43 (34%)
In de manege Nee / Prive Ja
5 (3%)
Anders
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 126


Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:33

Jippie schreef:
Wat zijn trouwens de sancties wanneer je [als pensionklant] geen cap draagt??
En door wie wordt het veiligheidscertificaat Verward afgegeven??


Dat zijn goede vragen waar ik helaas geen antwoord op weet. We kregen het voorgeschotelt in een nieuwsbrief en daar moesten we het maar mee doen.

Ik denk dat het veiligheidscertificaat afgegeven wordt door de FNRS, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:17

Voor mij maakt het niet uit, als de stof maar op een goede manier overgebracht wordt, aangepast aan het niveau.
Voor kinderen dus wat luchtig, met wat aandacht voor b.v. Sinterklaas enzo. Voor de oudere meer serieus. Op een manier dat iedereen het goed op kan nemen en uit kan voeren. Ik heb meer aan iemand zonder diploma die op kleine dingen let dan iemand met diploma die mij alleen maar aan mijn teugel leert trekken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:59

Papieren zeggen voor mij lang niet alles. Ik zou er niet naar vragen.
Belangrijker vind ik het dat iemand verstand van zaken heeft en zijn wijsheid weet over te brengen.
Ik heb dus voor Nee/Nee gestemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:15

kim6815 schreef:
Ik denk dat het veiligheidscertificaat afgegeven wordt door de FNRS, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.


Dat zou goed kunnen. Maar als zo'n certificaat valt of staat met het collectief dragen van een veiligheidscap dan stelt dat hele certificaat werkelijk niets voor.

Ik denk persoonlijk dat betrouwbaar paardenmateriaal en deskundige isntructie veel meer uithaalt. Veruit de meeste ongelukken gebeuren in de manegelessen die meestal worden gegeven door mensen die zelf de basis nog niet beheersen en met paarden die te fris zijn. En juist in de manege lessen is het dragen van een veiligheidscap al jaren verplicht.

Helaas geldt op bijna alle maneges: if you pay peanuts, you'll get monkeys.