Kleinschalige stalling, groot?? Waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:26

ik sta op een kleine stal, zelf hebben ze 6 paarden en wij zijn de enige daar met pensionpaarden. voordeel; bak altijd(99 van de 100 keer dan) voor je zelf. nadeel; ze letten super op je(vind ik dan). manege lijkt me ook niks, als er bv. 1 binnenbak is kun je daar eigelijk bijna nooit in rijden, omdat er dan lessen zijn en je daar moeilijk doorheen kunt gaan rijden, stomme toeristen die je paard wat verkeerds voeren waardoor je paard koliek heeft etc. etc. geef mij maar liever een eigen stal(nadeel daaraan is wel dat je altijd zelf voor je paarden moet zorgen, maar goed, kan ik wel mee leven Knipoog maarja, kan niet in onze twee-onder-eenkap)

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 17:39

Ik sta op een grote pensionstal en heb het prima naar mijn zin.Natuurlijk is er wel eens wat. Het komt zelden voor dat je met meer als drie personen aan het rijden bent. Ik rij nog regelmatig alleen.
En je kan heel makkelijk aan iemand vragen om naar je paard te kijken als je zelf niet kan komen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:51

ik sta op een grote pension stal(manege) (100 paarden ongeveer..)

Dit bevalt mij erg goed,omdat er altijd iemand is die me paard kan doen als ik niet kan..
Van roddelen ed heb ik weinig last.. Gewoon weinig in de kantine zitten Schijnheilig Tong uitsteken

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:11

ik sta alleen.
HEERLIJK.
Met 2 paarden.
Bak voor me alleen. stal voor me alleen
Zelf doen wat je wil enz. Lachen HEERLIJK :p

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:59

Zolang er maar met mijn paard goed omgegaan wordt maakt voor mij het aantal mensen niet uit.
Roddelaars en betweters kan ik heel goed boven staan, maar ik hoor ook verhalen over fout gedrag jegens paarden doordat anderen de eigenaar van het paard niet mogen, dan zou ik zo weg zijn op en stal.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:57

Ik sta ook alleen. Ik heb mijn beide pony's thuis staan. Mijn vriendin verzorgd Max. We rijdens dus hoogstens met zijn tweeen in de bak.
Op een grote stal zal ik niet willen staan. Maar wat ik wel mis thuis is het feit dat je vaak alleen bent. En daarnaast heb ik wel een buitenbak, en stallen. Maar geen wasplaats, stapmolen etc.
Maar ik moet er niet aan denken dat mijn pony op een manege ofzo staat. Wat dat betreft ben ik te bezorgd. Zoveel mensen die zich ermee kunnen gaan bemoeien.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:10

Ik sta op een kleine stal, het is lekker rustig en niemand loopt elkaar in de weg. Ook kent iedereen elkaars paard, dus als er iets niet zou kloppen (paard niet helemaal fit bijv) valt het direct op. We moeten het met wat minder faciliteiten doen, maar dat heb ik er eigenlijk graag voor over.