Het is weer dekentijd, dus nog maar eens een vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 11:39

Mijn paard gaat ongeveer de periode van december-januari naar de manège en ik ben van plan, na de ervaringen van vorig jaar, om haar niet volledig in haar winterhaar te laten komen. Ik weet ondertussen al wanneer ik een deken moet opleggen, maar kan ze met hetzelfde deken in de stal als op de wei?
En kan je een thermo deken ook gebruiken voor op stal?
Alvast bedankt!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 11:54

Volgens mij kan je gewoon dezelfde deken op doen op de wei als op stal, alleen is wel het type deken van belang. Op stal heeft mijn paard een andere deken die niet waterdicht is en op de wei doe ik hem wel een wind en waterdichte op.
Ik heb zelf geen ervaring met een thermo deken, maar ik denk dat het geen probleem is om die op stal om te doen. Misschien bokkers die er meer van weten?

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:01

ik heb nu op stal dezelfde deken bij jino op als in de wei... op stal heeft ze het nu wel iets warmer maar ze staat niet te zweten ofzo dus ik vind het prima werken..

"Some memories are best forgotten"

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 12:07

Ik heb hem nu zowel in het land (vandaag dus niet Haha! ) als op stal onder zijn Rambo Rhino Light. Wind en water dicht. Zodra hij het land niet meer in kan gaat hij onder een dikkere, die is niet waterdicht, maar daar gooien ze dan de Rambo overheen als hij naar buiten gaat.

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, TinkerTreas, YandexBot en 31 bezoekers