Wanneer een nieuw zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Wanneer een nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 17:34

Yorghos is alweer uit zijn zadel gegroeid. Hij is nu ruim 7 jaar oud en heeft al 6 zadels versleten.
Hoe is dat bij jullie paarden? Hebben jullie ook zo vaak een ander zadel nodig (gehad).


Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:02

He hallo ik rij op een haflinger van 8 jaar en heb nu zelf 1 zadel gekocht omdat die ander echt niet meer kon die was al 40 jaar dus nee ik heb dat niet. En ze is nu al 5 jaar onder het zadel.Ik hoop voor je dat ie uitgegroeid is nu Geld, geld! Knipoog

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:10

daarom heb ik een boomloos zadel gekocht, mijn paard groeit ook nog en als het goed is, komen er ook nog wat spieren op.

Zo'n boomloos zadel blijft gewoon passen. Als hij uitgegroeid is en ik wil nog een ander zadel, kan dat altijd nog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:17

Mijn paard is nu 7,5 en vandaag heb ik ons 8e zadel aangeschaft Lachen ( 4 westernzadels en 4 engelse zadels) Dit had ik allemaal kunnen voorkomen door direkt naar Van Triest te gaan Lachen Ik heb nu een zadel met luchtgevulde kussens, en dit zadel is zeer makkelijk aan het paard aan te passen (verbreden etc) Vanaf nu komen ze ook 1 x per jaar om mijn paard weer helemaal op te meten en e.e.a. aan te passen als het nodig is.

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:18

cornelie schreef:
Mijn paard is nu 7,5 en vandaag heb ik ons 8e zadel aangeschaft Lachen ( 4 westernzadels en 4 engelse zadels) Dit had ik allemaal kunnen voorkomen door direkt naar Van Triest te gaan Lachen Ik heb nu een zadel met luchtgevulde kussens, en dit zadel is zeer makkelijk aan het paard aan te passen (verbreden etc) Vanaf nu komen ze ook 1 x per jaar om mijn paard weer helemaal op te meten en e.e.a. aan te passen als het nodig is.

Domme vraag misschien maar hoeveel kost zoiets als er iemand komt optemeten??Je mag me wel pben hoor Bloos

Ben blij met een paard zoals jij.
Check onze site

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 18:22

Wedny"]
[quote="cornelie schreef:
Mijn paard is nu 7,5 en vandaag heb ik ons 8e zadel aangeschaft Lachen ( 4 westernzadels en 4 engelse zadels) Dit had ik allemaal kunnen voorkomen door direkt naar Van Triest te gaan Lachen Ik heb nu een zadel met luchtgevulde kussens, en dit zadel is zeer makkelijk aan het paard aan te passen (verbreden etc) Vanaf nu komen ze ook 1 x per jaar om mijn paard weer helemaal op te meten en e.e.a. aan te passen als het nodig is.

Domme vraag misschien maar hoeveel kost zoiets als er iemand komt optemeten??Je mag me wel pben hoor Bloos
[/quote]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:38

Ik heb een nieuw zadel moeten kopen omdat Rowan uit ons eerste was gegroeid... Nu gaat het tweede zadel weg (staat te koop) omdat het Rowan wel past maar ik er de goede balans niet in kan vinden. Volgende zadel word een op ons aangepaste door Hulsebos, weer heel iets anders en hopelijk definitief de goede.

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 19:34

Een goede zadelmaker Haha!
Die vult het zadel bij of haalt er juist wat vulling uit daar waar het moet. Hier kun je heel veel mee doen, en op deze manier is een zadel meestal passend te krijgen.
Mijn zadel is pas een jaar oud, maar ligt prima. Koop ik ooit zelf een paard, dan wordt het zadel gratis aangepast aan het paard dat ik dan rij.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 20:34

germie schreef:
Een goede zadelmaker Haha!
Die vult het zadel bij of haalt er juist wat vulling uit daar waar het moet. Hier kun je heel veel mee doen, en op deze manier is een zadel meestal passend te krijgen.
Mijn zadel is pas een jaar oud, maar ligt prima. Koop ik ooit zelf een paard, dan wordt het zadel gratis aangepast aan het paard dat ik dan rij.


Dat kan soms idd een hulpmiddel zijn. Maar helaas niet bij mijn westernzadel...

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:55

Ik zit nu op mijn tweede zadel in 2,5 jaar, en deze gaat minstens 10 jaar mee, daar ben ik van obertuigd.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:40

30 euro kostte het. Mijn paard is van alle kanten opgemeten en dit is ook allemaal geregistreerd. Als ze dus eenmaal per jaar terugkomen dan kan er gekeken worden of er nog wat veranderd is etc. Ik had het in elk geval veeeeeeeeel eerder moeten doen. Met de westernzadels is het wat anders. Dan wordt bv verbreden vrijwel onmogelijk. Dus tja, dat moest helaas wel telkens een nieuwe worden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 22:01

Hmm... 30 euro voor zo'n meting is niet duur. Misschien moet ik daar ook eens over nadenken.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aliedaa, Iris94, Lynn_Nikita, Noor17, paardje2013 en 112 bezoekers