Straf ik op een foute manier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:09

Supersmurf ze is wel overgeleverd aan de grillen van een fokker........ en geloof me die kunnen grillig zijn.

het meiske doet wat ze kan, maar ze kan gewoonweg niet voor al die paarden zorgen...... Ik heb ook al eerder gezegd dat het niet haar verantwoording is...... het is de verantwoording van de fokker........ Ik ben het met je eens dat dingen tegenstrijdig overkomen, aan ons de taak om de gulden middenweg te kiezen...... en het midden is vaak de waarheid.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:09

gijsenkim schreef:
Supersmurf....... dat is niet haar verantwoording........ dat is de verantwoording van de eigenaar. Ze doet wat ze kan. En ik vind het niet meer dan normaal dat haar eerste prio is haar schoolwerk en dan pas de paarden van iemand anders


Hierover ben ik het met gijsenkim eens. Hoewel ik het verhaal van miekelover niet in de details kan volgen, geef ik toe dat bij mij ook school voor gaat. Dat wil niet zeggen dat mn paard verwaarloosd wordt als ik een week toetsen heb, maar ze zal me iets minder zien dan normaal.
Ik vind niet dat je hier iemand op mag aanvallen.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:09

nimue, in zekere zin geef ik je wel gelijk ja, ondanks wat ik gezegd heb. MAAR ik vind het zo zonde dat mensen die een paard verzorgen dat alleen doen op de momenten dat t hun uit komt. Wordt je paardje goe dverzorgd en komt t dagelijks zijn stal uit, nou dan kom je een keertje niet als je niet kan, maat dat is hier niet t geval..
Paardjes komen soms dagenlang niet uit dat hokje en DAT snap ik niet..
En nee, het gaat me niks aan nee.. Maar ik hou er nou eenmaal niet van als paarden niet dagelijks hun stal uitkomen.. Stel je maar eens voor dat jij dagenlang in eenwc hokje moet zitten (grootte van de kamer dan) Dan wordt je ook gek..

Maar goed.., het heeft idd niet zo veel met t onderwerp te maken.. Helemaal gelijk.. Zal hier ook maar niet meer reageren.. (poging tot) verbaast me trouwens dat er nog geen slotje op zit..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:11

Ik ben het helemaal met je eens supersmurf..... het schandaligste dat je een paard aan kan doen is m binnen laten staan............ absoluut...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:14

oke gelukkig zijn jullie het daarmee eens.. Maar goed.. geef toe dat k haar daar niet op had mogen aanvallen.. Kan me alleen altijd zo kwaad maken om dit soort dingen.. Terwijl het een kleine moeite is even je paarden naar buiten te gooien..

En scheelt denk ookw el dat ik zelf ook in die situatie gezeten heb... Alleen ging ik WEL voor school heen om ze buiten te gooien en smiddags binnen te halen.. Maarja.. niet iedereen is zo natuurlijk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:17

Precies Supersmurf....... en vaak als je nog op school zit heb je ook nog te maken met ouders die wel eens roet in het eten gooien........

Ik denk dat iedereen op bokt het met je eens is dat zeker jonge paarden minstens een uur of twee per dag buiten moeten kunnen zijn, daar zal nooit een discussie over zijn.............

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:19

Citaat:
Ze heeft al een paar keer gezegd dat Mieke weliswaar een kruising is, maar dat ze op een stal staat waar ook Arabische Volbloeden staan. En dat dát de volbloeden zijn waar ze het over heeft. Ze zegt ook dat ze éérst lang in hun eigen stront stonden, maar nu wel regelmatig uitgemest worden. Beter lezen voor jullie beginnen te hakken, mensen!


Ik heb het hele topic goed gelezen, in eerste instantie ging het over de manier waarop ze met MIEKE om gaat, dus wel of niet een schop geven. Zij gaf kritiek op mensen omdat ze niet zo goed met hun paarden omgaan als zij met mieke. Daar heeft ze het dus wél over MIEKE, de hele meute arabische paarden was er toen nog niet bijgehaalt. Dat ze daarover later wat vertelt kan me niet schelen, we hadden het over haar vz paard MIEKE.
Dat laatste stukje over die stallen is idd wel een leesfoutje geweest.
[/quote]

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:33

Dus als ik het goed begrijp wordt mieke in jouw ogen ook goed verzorgt? ik dacht(verbeter me als ik fout zit) dat zij ook maar 2-3 keer in een week uit de stal kan komen.

Maar ik ben het er wel mee eens dat miekelover er niet voor moet opdraaien om mieke (en de AV) elke dag buiten te zetten etc. Daar kan zij nu eenmaal niets aan doen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:35

vorige keer had ik aan de baas gevraagd of hij mieke paar keer i nde week buiten wou zetten maar dat wa sdhij vergeten Verward ik was echt boos. En ook een keer i nde zomer . Ik zou om 8uur ;smorgens gaan rijden omdat het anders te warm was zou hij de zadelkamer open laten voro mij o mte kunnen rijden (hij woonde daar nog niet ) kwam i kdaar was de zadelkamer dicht was ik voor nisk zo vroeg gekomen ik was echt pissig
Kijk ik heb ook liefst anders dat alle paarden iedere dag een frisse neus kunnen halen. Ik kan moeilijk voor 13paarden zorgen en de stallen mesten. Maar ik zit in me examenjaar en ik wil dat jaar neit over doen. Maar als ik mijn examnehaal ben ik in mei al klaar dus heb ik veel tijd voor de paarden. Er staan ook 2 hengsten en die mogen wij niet buiten zetten ik snap ook niet waarom. De stallen worden nu beter onder handen genomen dan toen ik kwam toen was het echt zielig. Kijk het is geen grote moeite om even de paarden binnen en buiten te zetten maarja daar is hij denk te lui voor. In de zomer staan de dag en nacht buiten maar in de winter komen ze op stal te staan
ik d8 laat ik nog maar 1 keer reageren omdat er weer veel over mij wordt gepraat.
Het liefste zou ik iedere dag willen komen om met de paarden te kroelen,wandelen,rijden,poetsen, mesten etc maar een mens heeft gewoon tijd te kort

Afbeelding

Afbeelding


groetjes anouk[/b]

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:02

miekelover schreef:
. Er staan ook 2 hengsten en die mogen wij niet buiten zetten ik snap ook niet waarom.

* vaag vermoeden dat dat niet mag, omdat het hengsten zijn? Een hengst is nou eenmaal een geval apart,waarbij je altijd moet oppassen, maar dat terzijde..

Kijk het is geen grote moeite om even de paarden binnen en buiten te zetten maarja daar is hij denk te lui voor.


*juistem.. dat was bij mij dus precies zo.. Te lui om zijn paarden buiten te gooien.. Kan dat niet uitstaan.. Dat was precies de reden dat ik elke dag even voor school langs ging..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:03

ow foutje.. ben niet zo goed in quoten en zo... Haha!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 01:45

Ik ben het ook met je eens, hoor Smurf, dat paardne naar buiten moeten!
Maar als jij bijvoorbeeld ponies verzorgt die een kilometer of vijf verderop staan kun je niet zo makkelijk 'even' langs, toch?

Ik denk dat veel mensen ponies verzorgen omdat ze niet genoeg tijd hebben voor een eigen pony. En dat vind ik wel goed, zowel dat ze dan geen eigen pony nemen, als dat ze dan toch een pony gaan verzorgen. Alle aandacht die die dieren dan krijgen is positief, vind ik. Beter 3x in de week eruit, dan helemáál niet.

Maar ik vind natuurlijk zéker ook dat paarden er genoeg uit moeten! En ik kan ook pissig worden van mensen die laks zijn! Ik rijd die van mij ook weleens 2 weken niet, als het echt zeikweer is (ik heb geen bak, en moet dus buitenrijden, wat met veel wind ronduit gevaarlijk is), maar die staat wel zo'n 10 uur per dag op de wei en kan dus lekker rondscharrelen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:46

Ik geloof dat dit topic erover ging of de manier van straffen verkeerd is of niet...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:55

Denk dat je "basis" goed moet zijn. Je paard moet jou als leider zien, en dan zal je merken dat ie amper nog fratsen uithaald. Als Baduh probeert om toch wat leiding te krijgen doe ik een join up. Klinkt zweverig, maar werkt goed. Onder de basis versta ik verder; hij moet met zijn hoofd bij mijn schouder lopen, voetjes optillen (en niet pas na 5 minuten), opzij stappen als ik het vraag, naar achter gaan als ik het vraag (zonder duwpartijen), zijn stal uitkomen als ik het vraag, niet van me weglopen als ik hem uit de wei ofzo haal, niet bijterig doen als ik aansingel en niet weglopen als ik opstijg bijvoorbeeld. Allemaal kleine dingetjes waarmee je respect afdwingt op een zachte manier. Bij mij werkt het super. En mocht ie onverhoopt toch in een rothumeur een trap geven, ja dan krijgt ie een pets op zijn kont. En dan snapt ie dat dat niet de bedoeling was en is ie weer rustig. Paarden vinden het prettig als je duidelijk bent, als je niet duidelijk genoeg een leider bent gaan ze je uitproberen om te zien of jij wel als leider geschikt bent. Merken ze dat je dat niet bent dan wandelen ze over je heen en krijg je van die praktijken als je tegen de muur duwen. Leiderschap krijg je niet door hardhandig te zijn, een klap is een uitzondering. Kordaat en duidelijk met je paard omgaan is meestal genoeg. Dwarse paarden zijn nog altijd dwars geworden door een mensenhand. En zorg inderdaad voor beloningen in de vorm van lekker lang buiten laten spelen met andere paarden, genoeg beweging en veel aaien en knuffels.

Bubbels heeft gesproken...uch! Clown