"Kraam-alarm"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

"Kraam-alarm"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 22:03

Hallo allemaal!

Vraagje, ik ben op zoek naar een goed "kraam-alarm" Verward .

Vanaf februari verwachten drie Frieschen merries een veulen *LOL*. Omdat het te veel avonden zijn om wakker te blijven ben ik op zoek naar een goed kraam-alarm. Het moet een goedkoop alternatief zijn. Een webcam kan niet want de paarden staan in de stal van de buren (ongeveer 50 meter) dus iets met een lange draad heeft geen zin.

Ideeën iemand??????????? Ik hoor ze graag OK dan! !

Groetjes Chantal


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:05

Ha die chantal Knipoog neem gewoon een weekje vrij, neem Rinse mee en ga gezellig kameren in de stal doe ik met je mee Knipoog

Nee even serieus, je kan van die Birthalarmdingen huren bij verschillende winkels, misschien een optie Verward

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:13

Van VvdD naar VMR.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:35

Bestaan die dan? Dat lijkt me ook wel handig!

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:25

napoleon schreef:
Ha die chantal Knipoog neem gewoon een weekje vrij, neem Rinse mee en ga gezellig kameren in de stal doe ik met je mee Knipoog

Nee even serieus, je kan van die Birthalarmdingen huren bij verschillende winkels, misschien een optie Verward


Een weekje vrij nemen lijkt met wel wat, alleen zal mijn baas het niet echt op prijs stellen! Maar kunnen die alarmen ook zonder snoeren? Wat zijn daar voor'n mogelijkheden in?

Hoe gaat het verder met je Tes, gaat het een beetje met je rug? Veel plezier de aankomende dagen. Toedeloe

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:30

Birth Alarm werkt idd prima. Het enige is natuurlijk wel dat ze ook afgaan als je paard gewoon even lekker gaat liggen (voor nisk je bed uit). Ze zitten ook niet echt lekker (kan drukplekken veroorzaken), dus pas omdoen als je denkt dat ze d'r dicht tegenaan zitten. Wij hebben eerst de Birth Alarm gebruikt, maar hebben daarna alsnog een bewakingscamera aangebracht. Zo hoefden wij ons bed niet uit (we sliepen in een caravan op stal), en stoorden we de merrie niet bij haar broodnodige rust.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:33

Ja dat zou wel beter wezen, niet dat ze pas gaan loeien als de nageboorte komt....

- Offline -

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:48

Ik heb een birth alarm en hier werkt het prima.
Af en toe een keer vals alarm maar alles beter dan steeds je wekker te moeten zetten. Bij een camera moet je alsnog je wekker zetten en dat kost meer nachtrust dan die paar keer vals alarm. Dat gebeurt ook niet iedere nacht.
Voordeel is dat je de merries er ook mee buiten kan laten lopen. Bereik is echt die 500m wat ze aangeven.

Hier heeft een van mijn merries hem om, een anti-rol singel met een zendertje.
In huis staat de ontvanger en die kan je ook nog weer doorschakelen naar je telefoon.
Ik heb nog niet meegemaakt dat ze er drukplekken van kregen. De singel hoeft ook niet zo strak, zolang de zender maar recht blijft.
Overigens kon deze vos er nog gewoon mee rollen in het weiland Haha!


Afbeelding

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:52

Ahh wat een lieve foto.. Lachen
Maar even ontopic, kun je niet zo'n ding omdoen, en tegelijkertijd een camera plaatsen. Dus als dat ding afgaat, kijken op de camera of ze gaat bevallen.. Dubbel beveiliging Schijnheilig

Maruschja
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 12:06

MarijeR schreef:
Ik heb een birth alarm en hier werkt het prima.
Af en toe een keer vals alarm maar alles beter dan steeds je wekker te moeten zetten. Bij een camera moet je alsnog je wekker zetten en dat kost meer nachtrust dan die paar keer vals alarm. Dat gebeurt ook niet iedere nacht.
Voordeel is dat je de merries er ook mee buiten kan laten lopen. Bereik is echt die 500m wat ze aangeven.

Hier heeft een van mijn merries hem om, een anti-rol singel met een zendertje.
In huis staat de ontvanger en die kan je ook nog weer doorschakelen naar je telefoon.
Ik heb nog niet meegemaakt dat ze er drukplekken van kregen. De singel hoeft ook niet zo strak, zolang de zender maar recht blijft.
Overigens kon deze vos er nog gewoon mee rollen in het weiland Haha!


Afbeelding

Werkt zo'n birth alarm ook op de afstand van ongeveer zo'n 50 meter?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:26

500m zelfs.
Ik heb de merries er mee in de wei lopen en als ze binnen staan, kan ik de ontvanger zelfs meenemen naar de buren 100m verderop als we daar binnen zijn.
Enige nadeel is de prijs (€895 bij Divoza...) maar je kan ze ook huren.
Citaat:
Birth-Alarm (zender en ontvanger) (bst.nr.: 51300)
De Birth-Alarm is een uiterst betrouwbaar en zeer eenvoudig te bedienen apparaat. Het bewakingssysteem Birth-Alarm berust op het principe dat elke merrie bij de inzet van de bevalling volledig plat gaat liggen. Zodra het systeem deze houding registreert, wordt u onmiddellijk gewaarschuwd. U kunt vervolgens de gehele bevalling van begin tot eind observeren en indien nodig (laten) ingrijpen. De Birth-Alarm is een handzaam en eenvoudig systeem. Het systeem bestaat uit een zender en ontvanger. De zender, die op een anti-rolsingel bevestigd dient te worden, wordt op de schoft van de merrie geplaatst. De merrie ondervindt absoluut geen hinder van de singel en zender. Door middel van een vloeistofschakelaar wordt het alarm in werking gesteld, zodra de zender de hiervoor genoemde bevallingshouding registreert. De ontvanger wordt op de gewenste plaats geinstalleerd en via het lichtnet in werking gesteld. Het maximale bereik van de zender is 500 meter. U kunt de merrie met een gerust hart buiten laten lopen. Systeem bestaat uit de zender en ontvanger en beide singels.

Afbeelding

www.divoza.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers