Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:24

lucinda72"]
[quote="samantha23 schreef:
Is dit nou een serieuze vraag? Verward Verward


Ja, ik moet alleen duidelijker zijn. het is niet echt een balkon maar een dakterras dus echt groot genoeg. totaal ruim 30 m2
[/quote]

Hé dan kan ik ook wel een shet op mijn kamer zetten. Mijn kamer is ook 30m2. Haha! Hmzz, eens met mijn ouders overleggen. Knipoog Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:25

straks is het zo moeder zo kind Clown Schijnheilig

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:25

lucinda72"]
[quote="Apple schreef:
Ook shetlandpony's zijn echte pony's die de daarbij behorende ruimte en verzorging nodig hebben. Een dakterras van 30 vierkante meter is te klein om een shetlandpony te kunnen houden. Een pony heeft gezelschap nodig en beweging. Beide kun je niet geven op een balkon.


Waarom niet? als ik ze wel eens zie staan aan de kant van de weg hebben ze soms echt niet meer ruimte dan bij mij op het terras hoor. en als ik nou meer groen plaats. ik zie het probleem niet echt hoor

jammer truowens dat sommigen mij niet serieus nemen, zeg dan gewoon niets
[/quote]
Als jij denkt dat t geen probleem is, dan zet je toch een shet op je balkon?
Maar waar gaan je kinderen rijden dan? In de woonkamer?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:25

lucinda72"]
[quote="Naadjuh4Live schreef:
je zet een shetje op een balkon...dat beestje heeft dan geen leven...hij moet kunnen rennen...en je moet tog wat paardenkennis hebben voor een shetje............als we jou eens opsluiten in een huisje van 1 bij 2 meter wat zou jij dan denken....dan heb je enerhie teveel...ik vindt dat je eerst mar een weitje moet hebben of een plek om de shet te stallen....een pony hou je niet op een BALKON


ik ga me er toch ook in verdiepen
maar het is ook geen balkon zoals ik al zei maar een groot terras
[/quote]

Mits je een groot WEILAND hebt... maar een terras of balkon of whatever dat vind ik gewoon dierenmishandeling Scheve mond

Het zou verboden moeten worden

Enne ja zullen je buren leuk vinden Verward dat gehinnek en stank van mest enzo... en als hij even lekker uit zijn dak gaat op je terrasje *LOL*

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:26

ArwenLune schreef:
Ik stel voor - goudvissen. En om het - for amusements' sake - maar eens serieus te nemen.... Sorry, maar hier is niet over nagedacht. Waar ga je de mest laten? Waar sla je je hooi op? Gras heb je niet, dus loopt dat beestje alleen maar op tegels? Hoe en waar ga je 'm beweging geven?
Daarnaast zijn Shetlanders misschien klein, maar daarom niet minder 'paard' en zijn helemaal niet altijd 'lief en leuk om mee te spelen'. Het is geen speelgoedponnie, ze hebben in de omgang de vaardigheid en het respect van een echt paard nodig om fijne dieren te zijn. Als je je kinderen iets met paarden wil laten doen stel ik voor dat je naar de dichtsbijzijnde manege gaat. Als je iets 'liefs en leuks om mee te spelen' wilt, ga dan voor een konijn of cavia ofzo.


dank je wel voor je reactie
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!

en opslag voor hooi en voer is geen probleem hoor daar vind ik heus wel een oplossing voor

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:27

AnneOmie schreef:
Mits je een groot WEILAND hebt... maar een terras of balkon of whatever dat vind ik gewoon dierenmishandeling Scheve mond

Het zou verboden moeten worden

Enne ja zullen je buren leuk vinden Verward dat gehinnek en stank van mest enzo... en als hij even lekker uit zijn dak gaat op je terrasje *LOL*


The roof, the roof, the roof is on fire, we don't need no water, let the motherf*cker burn..

Ik geloof dat we in het ootje worden genomen met zijn allen Tong uitsteken

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:27

samantha23"]
[quote="lucinda72"][quote="Apple schreef:
Ook shetlandpony's zijn echte pony's die de daarbij behorende ruimte en verzorging nodig hebben. Een dakterras van 30 vierkante meter is te klein om een shetlandpony te kunnen houden. Een pony heeft gezelschap nodig en beweging. Beide kun je niet geven op een balkon.


Waarom niet? als ik ze wel eens zie staan aan de kant van de weg hebben ze soms echt niet meer ruimte dan bij mij op het terras hoor. en als ik nou meer groen plaats. ik zie het probleem niet echt hoor

jammer truowens dat sommigen mij niet serieus nemen, zeg dan gewoon niets
[/quote]
Als jij denkt dat t geen probleem is, dan zet je toch een shet op je balkon?
Maar waar gaan je kinderen rijden dan? In de woonkamer?
[/quote]
ja denk het! die laats ze ombouwen tot een binnenbak Knipoog

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:28

Tallie1979"]
[quote="AnneOmie schreef:
Mits je een groot WEILAND hebt... maar een terras of balkon of whatever dat vind ik gewoon dierenmishandeling Scheve mond

Het zou verboden moeten worden

Enne ja zullen je buren leuk vinden Verward dat gehinnek en stank van mest enzo... en als hij even lekker uit zijn dak gaat op je terrasje *LOL*


The roof, the roof, the roof is on fire, we don't need no water, let the motherf*cker burn..

Ik geloof dat we in het ootje worden genomen met zijn allen Tong uitsteken
[/quote]
*LOL* Tong uitsteken

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:30

ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:30

lucinda72"]
[quote="ArwenLune schreef:
Ik stel voor - goudvissen. En om het - for amusements' sake - maar eens serieus te nemen.... Sorry, maar hier is niet over nagedacht. Waar ga je de mest laten? Waar sla je je hooi op? Gras heb je niet, dus loopt dat beestje alleen maar op tegels? Hoe en waar ga je 'm beweging geven?
Daarnaast zijn Shetlanders misschien klein, maar daarom niet minder 'paard' en zijn helemaal niet altijd 'lief en leuk om mee te spelen'. Het is geen speelgoedponnie, ze hebben in de omgang de vaardigheid en het respect van een echt paard nodig om fijne dieren te zijn. Als je je kinderen iets met paarden wil laten doen stel ik voor dat je naar de dichtsbijzijnde manege gaat. Als je iets 'liefs en leuks om mee te spelen' wilt, ga dan voor een konijn of cavia ofzo.


dank je wel voor je reactie
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!

en opslag voor hooi en voer is geen probleem hoor daar vind ik heus wel een oplossing voor
[/quote]

Jaa voor hamsters heb je toch ook van die pakjes hooi en zaagsel

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:32

lucinda72 schreef:
ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar

sorry maar mijn eerste reactie was serieus

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:32

lucinda72 schreef:
ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar


Kan je het ook van onze kant zien? Iemand die normaal zo'n vraag stelt moet wel een grapje maken, of ondoordacht bezig zijn!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:34

lucinda72 schreef:
ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar


Lucinda.. met alle respect maar hoe kunnen we dit nou serieus nemen Verward Een tijger hoort toch ook in de jungle thuis en niet in een appartementje een paard, ezel, shetlander of wat dan ook hoort gewoon in een weiland thuis met een lekker stalletje om in te schuilen als het regent en lekker te ravotten met zijn vriendjes Hoe graag je kinderen dan ook een pony willen.. als je de middelen niet hebt om een pony of paard een paardwaardig bestaan te geven dan moet je dat niet doen

Ik zet mijn paard ook niet op mijn balkon ook al zou ik dat nog zo gezellig vinden dat beest wordt dan doodongelukkig en uiteindelijk agressief en gevaarlijk voor je kinderen!

Het is gewoon dierenmishandeling en je kan een pony niet met een hond vergelijken want een hond is een huisdier en dat is een pony niet
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 23-12-03 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:34

grapjes maken doe ik wel ergens anders hoor
ik zie het probleem gewoon niet zo als jullie
ik heb nou eenmaal geen groot weiland
en een stukje huren kost te veel

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:34

lucinda72 schreef:
dank je wel voor je reactie
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!



Alleen jammer dat je een shet niet kan vergelijken met een hond, dat is toch héél iets anders hoor... Scheve mond

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:35

lucinda72 schreef:
grapjes maken doe ik wel ergens anders hoor
ik zie het probleem gewoon niet zo als jullie
ik heb nou eenmaal geen groot weiland
en een stukje huren kost te veel


Juist en dan moet je verstandig zijn en inzien dat je de middelen niet hebt om een pony te onderhouden een pony is geen hondje

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:35

AnneOmie"]
[quote="lucinda72 schreef:
ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar


Lucinda.. met alle respect maar hoe kunnen we dit nou serieus nemen Verward Een tijger hoort toch ook in de jungle thuis en in in een appartementje een paard, ezel, shetlander of wat dan ook hoort gewoon in een weiland thuis met een lekker stalletje om in te schuilen als het regent en lekker te ravotten met zijn vriendjes Hoe graag je kinderen dan ook een pony willen.. als je de middelen niet hebt om een pony of paard een paardwaardig bestaan te geven dan moet je dat niet doen

Ik zet mijn paard ook niet op mijn balkon ook al zou ik dat nog zo gezellig vinden dat beest wordt dan doodongelukkig en uiteindelijk agressief en gevaarlijk voor je kinderen!

Het is gewoon dierenmishandeling en je kan een pony niet met een hond vergelijken want een hond is een huisdier en dat is een pony niet
[/quote]

het is geen balkon maar een groot dakterras
en waarom niet als ik hem goed verzorg zal hij heus niet agressief worden hoor

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:36

Lucinda: de pony's die je langs de kant van de weg ziet staan hebben op dat moment wellicht weinig ruimte, maar je ziet niet wat er verder mee gedaan wordt. Wellicht wordt zo'n beestje 4 keer in de week meegenomen voor een ritje, wandeling of loopt hij aangespannen.

Volgens mij onderschat je de verzorging van een shetje. Ze produceren grote hoeveelheden mest en urine. Op een dakterras gaat dit doorlekken naar je benedenburen. Verder heb je stankoverlast en geluidsoverlast door de shet. Het zijn kuddedieren dus ze kunnen niet alleen gehouden worden. Je hebt een hoefsmid nodig voor de hoefverzorging.
De shet zal, om gezond te moeten blijven, ook regelmatig meer beweging moeten krijgen.

Het is idd goed dat je je aan het orienteren bent.

Dat je niet serieus genomen wordt hier heeft er wellicht ook mee te maken dat jouw vraag voor paardenliefhebbers een volkomen belachelijke vraag is (waar ze dus niet eens serieus op in willen gaan).

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:36

xKatleentjex"]
[quote="lucinda72 schreef:
dank je wel voor je reactie
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!



Alleen jammer dat je een shet niet kan vergelijken met een hond, dat is toch héél iets anders hoor... Scheve mond
[/quote]

welnee een beest is een beest, ze hebben beiden verzorging nodig en dat kan ik geven
mijn kinderen en ik zijn echt gek op dieren

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

Hm, als je hier serieus over denkt dan Verdrietig

Ik heb geen flauw idee hoeveel n shet ongeveer nodig heeft. Een normaal paard toch ong een hectare. Dat is 10 000 vierkante meter. en dan heb jij t over 30 vierkante meter. Dat is een stukje van 5 bij 6 meter ofzo. Dat kan toch echt niet.

En dan moet je hem haar nog voeren en mesten etc. Zelf al zou je zo gek zij het te doen, dan komt binnen no time de dierenbescherming aan de deur. En dan meot k eerlijk zeggen dat k die nog zelf zou bellen.

Je kan beter gaan kijken of er in de buurt niet wat ponys staan waar je met je kinderen dan 1 of 2 keer in de week mag gaan poetsen ofzo iets.

K hoop in ieder geval dat je dit niet serieus aan t overwegen bent want t kan echt niet.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

lucinda72 schreef:
nee tuurlijk niet op tegels er zijn toch genoeg alternatieven voor echt gras
en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!


Geloof ik best hoor. Maar een hond neem je toch mee naar de begane grond en laat 'm in het park lekker een uurtje achter een bal aan rennen? Hoe wilde je een pony boven krijgen, en dan ooit weer naar beneden? Traplopen is erg slecht voor de gewrichten, en een hele trap op of af kunnen ze niet.

Citaat:
en opslag voor hooi en voer is geen probleem hoor daar vind ik heus wel een oplossing voor


En je mest dan? Keil je die van het balkon ofzo? (onder) buren zullen wel niet blij zijn met de ammoniaklucht. En de woningbouwvereniging/flatcommisie zullen het plan ook wel niet waarderen.

Waarom wil je eigenlijk per se een pony? Je klinkt niet alsof je zelf met paarden van doen hebt of hebt gehad. Nogmaals, als je zelf, met je kinderen, wat met paarden wil doen en ook nog echt wat wil leren, haast je dan naar een manege. Het enige wat je van dit plan gaat leren - mocht je het doorzetten - is dat het praktisch gezien onmogelijk is om een pony op een dakterras te houden. Daar kom je dan achter als het balkon vol ligt met mest en pis, de buren de politie waarschuwen vanwege de stank, al dat groen dat je geplant hebt binnen een week is weggevreten en de pony vals word omdat hij geen ruimte, gezelschap en groen om zich heen heeft. En dan leer je hoe het voelt om als een kaderberichtje in de regionale krant te staan....

"Politie en dierenbescherming haalden gisteren een pony van het dak van een flat. Volgens de eigenaresse hield ze het dier daar voor haar kinderen, en was het allemaal wat uit de hand gelopen. Het dier was gedragsgestoord en is nu in verzorging bij de dierenbescherming. Het geval werd ontdekt nadat buren klaagden over de stank."

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

Het is eigenlijk heel simpel, of het nou diervriendelijk is of niet, en of het nou praktisch is of niet: het mag gewoon niet! Reken maar dat je problemen met de buren krijgt...En het kost meer dan je denkt. Wat trouwens als hij koliek heeft, en de trap niet af kan komen???

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

lucinda72 schreef:

en ik heb altijd honden gehad dus ik weet echt wel hoe je voor beesten moet zorgen hoor.. dat kan ik best!


Volgens mij vergeet je het feit dat een shetje geen hond is. Een paard is een veel grotere verantwoordelijkheid dan een hond. Daarbij komt dat 30m2 veel te klein is voor een shetlander. Daarbij komt de mestopslag, opslag voor hooi, voer, tuig enzovoort. Ik denk ook niet dat de buren er blij mee zijn. En wat doe je als het toch niet bevalt. Vastbinden aan een boom in het bos?? Nee, zoiets kan niet serieus genomen worden, dan kan je wel woedend over worden, maar als jij dit doet wordt ik woedend, een shetlander op een dakterras is pure dierenmishandeling!!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:37

Als een stuk weiland al teveel kost, heb je dan al nagedacht over de kosten als het dier ziek word?

Een pony heeft zijn inentingen, wormekuren en hoefsmid ook nodig. Als hij ziek word ben je ook zakken geld kwijt.

Denk aub goed na voordat je eraan begint!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:38

lucinda72"]
[quote="AnneOmie"][quote="lucinda72 schreef:
ik kan hier echt pisnijdig om worden. wees blij dat ik onderzoek doe dat ik niet zomaar zonder na te denken zo'n beestje koop! ik ken echt mijn verantwoordelijkheden wel hoor, wees maar nietbang
maar dat ik niet wordt serieus genomen, daar kan ik woedend om worden echt waar


Lucinda.. met alle respect maar hoe kunnen we dit nou serieus nemen Verward Een tijger hoort toch ook in de jungle thuis en in in een appartementje een paard, ezel, shetlander of wat dan ook hoort gewoon in een weiland thuis met een lekker stalletje om in te schuilen als het regent en lekker te ravotten met zijn vriendjes Hoe graag je kinderen dan ook een pony willen.. als je de middelen niet hebt om een pony of paard een paardwaardig bestaan te geven dan moet je dat niet doen

Ik zet mijn paard ook niet op mijn balkon ook al zou ik dat nog zo gezellig vinden dat beest wordt dan doodongelukkig en uiteindelijk agressief en gevaarlijk voor je kinderen!

Het is gewoon dierenmishandeling en je kan een pony niet met een hond vergelijken want een hond is een huisdier en dat is een pony niet
[/quote]

het is geen balkon maar een groot dakterras
en waarom niet als ik hem goed verzorg zal hij heus niet agressief worden hoor
[/quote]

Dakterras of balkon voor een shetje is het een gevangenis.. en ik zie dat je toch geen advies van ons wil en je toch al je beslissing hebt genomen... keep on dreaming.... Shetjes zijn geen lieve kinderponietjes hoor het kunnen behoorlijke draken zijn en erg hard trappen en bijten!