Manege de Eenhoorn in Blokker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Manege de Eenhoorn in Blokker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:41

Ik ben op zoek naar mensen die deze manege kennen en er misschien zelfs wel gereden hebben... Ik weet dat ze een site hebben en heb die ook wel bezocht, maar kan er niet veel mee... Het volgende is namelijk het geval:

Vorige zomer (eind ervan) heb ik mijn nichtje geholpen een paard te zoeken (om te kopen). We hebben een leuke merrie gevonden en die heeft ze nu ongeveer 3 maanden.
De vorige eigenaar heeft haar bij de bovenstaande manege gekocht. Graag zou ik (en mijn nichtje) een beetje achter het verleden van de merrie willen komen. Ik heb al herhaaldelijk emails gestuurd naar de eigenaren van de manege, maar krijg nooit wat terug. Daarom wouden we het via deze weg proberen. Kent iemand van julie de volgende merrie:

Naam: Natia
Afstamming: N-aldato x Joost (NRPS)
Stokmaat: 1.67
Aftekeningen benen: 4 witte sokken
Leeftijd: 8 jaar

Afbeelding
Afbeelding

Op de manege heeft ze zeker weten gestaan, ze wordt ook genoemd in het gastenboek.

Iemand die deze manege of nog beter: deze merrie kent?


NFkim
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:56

Ik ken de manege wel maar van Natia heb ik nog nooit gehoort, sorry. Succes met zoeken verder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:32

Ze zei al dat ze aan de site maar weinig had Cayenne....Knipoog

Ik zou even bellen, dan heb je iig iemand aan de lijn en meer kans op antwoord dan via de mail *LOL*
Ik zit even te graven of ze niet van Ron geweest is, die heeft wel een keer een N-Aldato verkocht, maar of dat deze is Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:37

Alvast bedankt voor de reacties, hoop dat er nog iemand wat weet.

Ik heb laatst al gebeld naar de manege, degene aan de telefoon kende de merrie niet, maar iemand die haar wel kende zou me terugbellen. Is nooit gebeurt, dus toen heb ik een tweede keer gebeld. Ik moest dan en dan maar terugbellen, dan zou diegene er zijn. Tot 3 keer toe gedaan, toen eerst de hoop maar opgegeven. Dus vandaar dat ik het eerst hier maar eens wou proberen, aangezien die mensen van de manege niet echt staan te springen om te reageren.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:04

Als je weet wie je moet hebben schiet je denk ik al een eind op

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 23:07

gomir schreef:
Als je weet wie je moet hebben schiet je denk ik al een eind op


Nou, dat valt dus vies tegen... *LOL*
Maar ach, als niemand hier haar kent begin in gewoon weer opnieuw met frisse moed...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:11

Ze hebben geen naam genoemd wie je moet hebben Verward
Ik zit nog steeds met het idee dat ze van Ron geweest kan zijn, probeer al aan het tel.nummer te komen. Als dat nu niet lukt spreek ik morgen wsl wel iemand die me daar wel aan kan helpen
(en als het niet zijn paard is geweest dan weet hij misschien wel weer van wie ze wel was Knipoog )

En anders ben ik 15 februari daar op wedstrijd, maar dat duurt nog zo lang...(al kom ik Ron misschien wel eerder tegen Verward )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:56

De eigenaren zijn Frank en Marlies Janssen. Hij zit ook in de handel van de paarden dacht ik. Ik zou naar hem vragen en als hij niet bereikbaar is, vragen wanneer hij wel aanwezig is.
Ik ben eens een keer daar geweest,ging ook eens vragen wat voor paarden ze te koop hadden. Volgens mij het meest springpaarden en het goedkoopst was ook al iets van 10.000 gulden Verward ....dat zocht ik dus niet.... Vroeger hadden ze een andere manege (manege Catharina, = nu manege Nibbixwoud ) en heb ik nog les van ze gehad, maar dat was met z'n tiggen in de bak, nu hebben ze een hele grote -zoveel sterren-manege, maar ik lees al in je bericht dat dat qua service dus niet zoveel zegt. Maar...de aanhouder wint !!! Nog een keer bellen en desnoods nog een keer, net zolang je Frank eens te spreken krijgt !

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 00:01

Omegamedo schreef:
De eigenaren zijn Frank en Marlies Janssen. Hij zit ook in de handel van de paarden dacht ik.


Ja, klopt. Die naam had ik gevonden op hun site dus in eerste instantie heb ik ook naar hem gevraagt. Ik heb het idee dat als ik bel gewoon iemand opneemt die op dat moment in de kantine zit (zo klinkt het in elk geval), maar tsja, morgen misschien maar wéér eens bellen dan...

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:55

Ja, dat zal ook wel zo zijn. Maar toen ik er was zat hij zelf ook in de kantine, probeer het ' s avonds !
Dus blijven bellen tot je Frank aan de lijn krijgt ( vemoeiend, maar nogmaals , de aanhouder wint !!! ).

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 12:04

Omegamedo schreef:
Ja, dat zal ook wel zo zijn. Maar toen ik er was zat hij zelf ook in de kantine, probeer het ' s avonds !
Dus blijven bellen tot je Frank aan de lijn krijgt ( vemoeiend, maar nogmaals , de aanhouder wint !!! ).


Ja, ik denk het ook maar... Of er een keer langsgaan wanneer ik weer in Noord-Holland kom. Wie weet zitten ze wel op bokt! *LOL*

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:37

En bel anders rond een uur of 22.30... dan zijn de lessen afgelopen...

...Dreaming with my eye's wide open...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 15:07

Chronos schreef:
En bel anders rond een uur of 22.30... dan zijn de lessen afgelopen...


Goed plan, thanks! Na de kerstdagen zal ik eens bellen, eerst wordt het helaas niet...

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:49

En als je dan toch in Noord-Holland bent ( of bij de Eenhoorn ) kom je maar gezellig even een bakkie bij mij halen !!!!! *LOL*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 01:41

Omegamedo schreef:
En als je dan toch in Noord-Holland bent ( of bij de Eenhoorn ) kom je maar gezellig even een bakkie bij mij halen !!!!! *LOL*


Dat is alvast een deal! Het kan nog wel een half jaar duren voordat ik weer naar Noord-Holland kom, maar dan is dat bij deze afgesproken! Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 02:05

ken de manege zelf niet de mensen trouwens ook niet, het is wel een stage bedrijf van mijn school....heb er trouwens wel alleen nogmaar negatieve verhalen over gehoort...kweet ook niet?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:56

Frank is er vaak vrijdag avond na 22.30 wel even. Want hij geeft vrijdag avond altijd les.................... Ook op dagen van wedstrijden is hij er vaak. Ik zelf heb ook 5 jaar daar gereden maar nu al 3 jaar niet meer ofzo.

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:06

Ik heb ook jaren lang bij de eenhoorn gereden! Nu rij ik daar ongeveer een jaar al niet meer maar ben nog wel een paar keer langs gekomen.
Dat paard heb ik ook welleens gezien en leuke verhalen over gehoort Knipoog
En idd probeer frank (of marlies, Schijnheilig die vind ik aardiger, die geeft op maandag avond les als het goed is) te bellen. Ik zal dit berichtje ook even naar een vriendin van mij mailen, die haar paard bij de eenhoorn gestald heeft, misschien weet zij wat meer over Natia.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:59

Ik heb Ron inmiddels gesproken en die kende het paard wel. Dat hete ding bedoel je *LOL*

Hij noemde een naam van een handelaar uit Hengelo geloof ik(naam van die man ben ik alweer vergeten Bloos ) en daar kwam ze wsl wel vandaan. Daar kwamen bijna alle paarden vandaan Knipoog
En die man geeft nooit op waar ze vandaan komen en hij houdt het ook niet bij dus de kans is groot dat hij het dan ook niet meer weet

Maar je kunt Frank/marlies natuurlijk nog even proberen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 02:23

Allemaal heel erg bedankt voor de tips en de goede raad. Ik zal zo spoedig mogelijk op een van de tijdstippen weer een poging wagen, bedankt mensen!

gomir schreef:
Ik heb Ron inmiddels gesproken en die kende het paard wel. Dat hete ding bedoel je *LOL*


Nou, dat is het nu juist. Toen wij het paard hebben bekeken en bereden (twee maal trouwens), was het een heel rustig paardje wel. Mijn nichtje heeft haar een tijdje op proef gehad en alles ging lekker en erg goed. Nu begint die merrie inderdaad soms aardig vervelend te worden, dus ik hoop niet dat het die hete is die jij bedoelt want dan kan ze haar borst nog natmaken... Bloos!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:14

Hoi Hoi, ik Kwam wel is op de manege een vriendinnetje rijd daar, woon er vlakbij.... Maar Natia???? Ken ik niet...... Misschien moet je op die site ff een keer een bericht in t gastenboek schrijven! *LOL* ofzo Verward
SUCCES

Slaap zacht, lieve Farouche

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 10:28

Erg oud topic opgehaald, dus een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro- en 134 bezoekers