rijden of niet rijden - sneeuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

rijden of niet rijden - sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 13:54

Wat zouden jullie doen?
Rijden op de buitenpiste (ze is niet hard bevroren) ze is wit van de sneeuw of gaan wandelen of helemaal niks?
Wandelen denk ik dat te glad zal zijn maar ik denk wel dat de piste gaat of denken jullie van niet.
Mijn piste is goed en dus niet nat (als het regent) en niet bevroren alleen wit.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:58

heb je ijzers of niet?? Als je ijzers hebt zou ik zeker niet gaan rijden in de sneeuw, je paard krijgt dan nl klompen onder z,n hoeven en dan kan hij z'n benen verzwikken, breken etc
Als je geen ijzerss hebt kan je het proberen, hou wel in de gaten of je niet toch klompen krijgt, hierop heb je wel veel minder kans dan met ijzers en vaak vallen ze er zonden ijzers na een paar stappen eruit zodat ze niet erg groot kunnen worden
Ook wandelen in de sneeuw met ijzers zou ik niet doe, zelfde probleem nl.


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:59

Zolang je bak niet bevroren is, is er volgens mij geen probleem toch?Als je naar buiten gaat moet je namelijk ook door de sneeuw...Ik zou gaan rijden in je bak, zolang het nog kan!

Tralalalalalala...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:06

Als je geen ijzers hebt is het waarschijnlijk geen probleem en na een paar rondjes rijden is het meeste sneeuw denk ik ook wel verdwenen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:14

In de bak kan je inderdaad gewoon gaan rijden zonder ijzers, je kan vaseline onder je paard de hoeven doen om te zorgen dat je geen klonten krijgt. Dat werkt vaak wel

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:35

Ik ben ook altijd huiverig voor sneeuw, ijs en ijzel op en rond stal! Vind het maar niks! Van stal naar de bak moeten we over een stuk lopen waar vaak water blijft liggen en in ijsvlakken veranderd. Leuk, met ijzers! Altijd link om naar de bak te wandelen!
Over de sneeuw, je moet idd uitkijken dat je geen grote ijsklompen krijgt!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:40

Ik zou vanmiddag naar de rijvereniging gaan, maar het weer is zo slecht en het is hier spekglad, dat ik niet eens met de auto weg wil gaan!

Nadeel in een buitenbak is, dat je niet ziet waar de hulten en bulten zijn, zodat je paard makkelijk om kan zwikken.

Toos paardloos

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:15

ze hebben allebei geen ijzers dus ga ik het maar proberen.
De bak is nog heel los (ik heb zeezand en die bevriest precies niet zo snel OK dan! )
Ik hou jullie op de hoogte.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:28

Ik heb vanochtend om 9 uur een buitenrit met een paard gemaakt die alleen voor ijzers had. De grond was niet echt hard, dus wat dat betreft kon het wel, maar op sommige stukken was het nog best oppassen met de gladheid van de sneeuw! Onder de bomen ging het wel goed!

Ik moet er nog 2 rijden en die hebben allbei vierkant ijzers, maar met deze paarden ga ik mooi naar de binnebak toe...

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:27

Mijn paard staat ook op IJzers maar als het goed is komt volgende week de hoefsmid en zet haar op sneeuwbeslag!
Vandaag het ik het geluk dat ik in een binnenbak mag en kon rijden!

..........................................................

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:29

ik heb wel buitenrit gemaakt met een paard zonder ijzers > supermooie ervaring, en nix aan de hand, was niet glad en geen klompen ofzo... Heb alleen gestapt...

Staat jouw paard op ijzers? Dan zou ik het niet doen. Zo niet, dan kun je het wel doen mits de bak niet hard is en ik zou niet galopperen ofzo

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:29

Wilma1983 schreef:
Mijn paard staat ook op IJzers maar als het goed is komt volgende week de hoefsmid en zet haar op sneeuwbeslag!
Vandaag het ik het geluk dat ik in een binnenbak mag en kon rijden!


wat is sneeuwbeslag?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:35

ik heb alleen gestapt omdat ik vond dat het nogal glad was.
Verder hebben we vééééél foto's gemaakt OK dan! Daar was het prachtig voor

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:46

sneeuwbeslag is als ik het goed heb rubberplaatjes tussen het ijzer en de hoef zodat de sneeuw zit niet kan ophopen in de hoef!

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:48

chantal_cs schreef:
sneeuwbeslag is als ik het goed heb rubberplaatjes tussen het ijzer en de hoef zodat de sneeuw zit niet kan ophopen in de hoef!


Oh zo... best wel nutteloos in nederland lijkt me? Die enkele dag dat hier sneeuw ligt Verward

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:31

Inderdaad het is een rubbere ring die tussen de hoef en het ijzer zit! Je kunt dus nog gewoon de hoef uitkrabben! Of wat ik ook wel eens doe in de winter is de ijzers er af halen! ik rij nu nog gewoon met normale ijzers!

..........................................................

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:41

bij sneeuwbeslag stel ik me echt van die sneeuwkettingen voor haha net als voor autobanden Haha! ik had er echt nog nooit van gehoord. kun je daar ook gewoon mee blijven rijden als de sneeuw is gesmolten?! ik heb er echt geen verstand van dus he Haha!

Faber quisque fortunae suae


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, miamivice, Veldbloem en 94 bezoekers