Beenbescherming in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor bescherming gebruiken jullie in de trailer ?

Transportbeschermers
84 (65%)
Bandages
7 (5%)
Peesbeschermers
10 (7%)
Geen bescherming
21 (16%)
Anders, nl...
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 129


Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:04

Die van mij krijgt peesbeschermers om en strijklappen, niet om te beschermen in de trailer, want dat is maar zon klein oppervlak dan, maar om te rijden op de vereniging

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:16

Ik doe nooit wat om. Heb 1 keer paniek meegemaakt doordat de bandage los gegaan was. Sindsdien vind ik dat risico groter dan dat ze zich beschadigen tijdens de rit

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:20

Mijn ene paard doe ik nooit wat om. Paard staat als een huis in de trailer dus ik vind het bij haar niet nodig. Andere paard gooi ik altijd wel transportbeschermers om omdat hij nog wel eens kunsten heeft onderweg. (Rijdt ook niet zo prettig met de auto) In mijn geval ligt het aan het paard dus...

Als je lange bandages met lange onderlappen hebt kun je daar net zo goed mee uit de voeten als met transportbeschermers. Onderlappen tot over de kroonrand laten vallen en daarover heen bandageren. Onderlappen kun je eventueel ook uit een oude wollen deken knippen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:17

Pas heb ik dure transportbeschermers aangeschaft, toen ik ze even ging passen en mijn paardje er een paar passen mee liet lopen, ging ze helemaal door het lint. Ik ben bezig geweest om haar eraan te laten wennen, bijvoorbeeld even in haar stal zetten met transportbeschermers. Resultaat was, dat ze enorm begon te bokken en te steigeren, ik heb het even aangezien, maar toen ze na 10 minuten drijfnat was, heb ik het opgegeven. Als ze thuis er al zo op reageert, moet het in de trailer wel ongelukken geven. Daarom heeft ze nu voor peesbeschermers, achter bandages met onderlappen en rondom springschoenen.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:28

Als je paniek krijgt door een losse beschermers of bandages doe je ze gewoon niet goed om. Doe al 15 jaar bandages en beschermers om en ze zijn nog nooit losgegaan. Mijn pony is een keer vast komen te zitten onder de stang en de bandages zater gewoon nog vast. Dankzij de bandages en wollen dekens die ze om had was ze niet gewond.

Dus zelfs voor de kleinste stukje kies ik voor veiligheid en dus beschermers.

thadevil

Berichten: 56
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:06

Is per paard verschillend. Een jong onrustig paard met weinig trailer ervaring wel transportbeschermers. Paarden waarmee we bijv. naar het bos gaan op de heen reis peesbeschermers (eigenlijk alleen voor het rijden) en op de terug reis hebben ze niks aan. Of als ze uit de wei komen hebben ze ook niks aan.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:30

Ik heb gestemd op Transportbeschermers.

Ik heb Transportbeschermers van Weather Beeta.
Dan Hele hoge.
Over knie en spronggewricht.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 01:58

meeste stemmen zijn voor transportbeschermers is me wel duidelijk ..

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:53

als ik transportbeschermers om doe, dan wil ik wel dat ze helemaal ingepakt is stel je voor, dat er wat gebeurt, ik moet er niet aan denken

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:40

Mijn paard wordt toch al behandeld als Bonfire-Himself Haha! dus die wordt volledig ingepakt op de trailer. Ik neem liever geen risico, dan straks een piephak (of zoiets dergelijks) waar hij misschien niet meer vanaf komt. Een ongelukkie zit in een klein hoekje!! en voorkomen is beter dan genezen. Oude gezegden maar nog steeds erg waar!!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 01:37

ja vind ik ook Wiesje Haha!

subtiel schopje Schijnheilig

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 00:30

even een klein schopje Bloos Schijnheilig