ratten op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:09

wij voeren ze ook van die lekkere roze/paarse korrels. vinden ze heerlijk, bij zo`n groete ton krijg je ook nog handig doosjes zodat de rest van je dieren er niet bij kan. wij hebben geen last meer van ratten en muizen....

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:24

wij hebben een hele handige ratten vanger hond Tong uitsteken op de manege, maar de ratten komen niet bij mijn spullen hoor want die zitten veilig in me kastje Haha!

maar het zijn er al een stuk minder sinds de manege voor de helft 'herbouwd' is

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 03:02

annegti schreef:
Ja daaaag, je kunt ook overdrijven in je dierenliefde. Ratten zijn ongedierte waar onze hond snel mee afwerkt. Overigens zijn een paar keuteltjes van een rat of muis in het hooi al genoeg om je paard goed ziek te krijgen. Ik heb liever gezonde paarden op stal.


Het zijn en blijven dieren met gevoel, of je ze nou leuk vind of niet

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:58

bij mij op de pensionstal lopen ze ook rond
Ze eigenaar van de stal doet wel wat aan, maar ze blijven altijd wel weer terug komen Verward
Ze hebben er 3 katten lopen en 2 jackrussels die helemaal gek worden als ze een rat ruiken of als je alleen het wordt "ratjes" al tegen ze zegt. Dan gaan ze gelijk op zoek Haha!
Ook staat er rattengif en loopt eens in de zoveel tijd de zoon van de eigenaar met een hagelgeweer rond om die beesten van kant te maken

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:57

Ja bij ons lopen de ratjes ook in de rond.
Ik heb wel eens een dode rat in mijn stal gehad, ik schrok daar best wel van.
Maar goed er zijn bij ons katten en 2 jackies die de ratjes erg leuk vinden.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 15:49

volgens mij zijn wij nu helemaal ratvrij! Hoera! De beestjes hebben allemaal de dood gevonden ahhhh. Ik heb ze allemaal begraven in de mestbak. Het waren alleen geen ratjes maar erg grote dikke vieze smerige ratten! Maar door die ratten zitten er nu overal keutels *zucht*, ik heb mijn zolder al leeg geveegd (behalve het achterste stuk; ik vrees dat daar wat ligt te rotten...). Wij hebben helaas geen kat of hond bij de stal. De honden die er af en toe komen zijn te zwaar om op zolder te tillen. Ik heb al een paar keer van verschillende mensen gehoord dat de beste manier om van de ratten af te komen is er 1 te vangen en levend voor de stal te verbranden. Dan komen ze nooit meer terug. Dat vond ik toch echt te wreed en durfde het niet aan.