Heeft het zin om les te nemen als ik zelf geen bak heb?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Heeft het zin om les te nemen als ik zelf geen bak heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:42

Heeft het zin om privéles te gaan nemen, als ik buiten die les om geen bak tot mijn beschikking heb?


loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:43

MIsschien zou je bij de instructreur/triece kunnen rijden?? Of een bak kunnen huren??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:46

In mijn buurt zijn is er geen bak tot mijn beschikking.

Als ik eventueel les ga nemen dan is het ruim 20 minuten heen..dus niet iets wat je dagelijks gaat doen.

loveSaros

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:48

Tja,, dan wordt het moeilijk..

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:50

Ja, ik denk van wel. Het is toch, ook al rijd je alleen buiten of in het weiland(?), evengoed fijn als je paardje lekker loopt? Tuurlijk zou het handig zijn als je een bak tot je beschikking had, maar buiten kun je ook best een beetje dressuurmatig oefenen.

visje21

Berichten: 423
Geregistreerd: 22-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:52

tuurlijk niet, is een stukje weiland rijden gaat toch ook prima!
Ik rij zelf ook altijd gewoon in een open stuk weiland, geen problemen mee.

En als je paard wat 'heet' word van zoveel ruimte kan je het natuulijk ook afzetten met paaltjes of draad

Air Force One: L2+4
Chloe: L2 + 6

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:57

idd gewoon in het weiland lessen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Anoniem

Re: Heeft het zin om les te nemen als ik zelf geen bak heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:58

haha, een vriendin van mij heeft ook geen bak aan huis en rijdt op de wei en in de winter bij een pensionstal waar ze tegen betaling mag rijden. Zij rijdt Z1, dus ach waarom niet?

20 minuten heen, kan toch wel 1 keer in de week? Als je lest ben je toch fanatiek genoeg om ook 1 keer in de week die les te oefenen? Trouwens veel kun je ook buiten oefenen, de basis kun je overal oefenen. Wil je echt wedstrijden gaan rijden, komt er ook wel weer een oplossing. Ik ga in de zomer onder de man in een rijbak rijden en dat is 45 minuten heenin stap en terug laat ik me wel brengen omdat ik het te veel voor hem vind, maar het zou best kunnen. (heb dan ook zere reet en wil zelf ook snel haar huis ) Hij krijgt daar een hele goede conditie van. Ziet weer eens wat anders, blijft verkeersmak en met mooi weer is het ook heerlijk om zo relaxed ergens naar toe te stappen.

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:03

angela88 schreef:
idd gewoon in het weiland lessen.


Heb ik de vraag dan verkeerd begrepen? Ze vroeg toch of het nut heeft om in een bak te gaan lessen als je zelf geen bak ter beschikking hebt, niet of ze in het weiland kon gaan lessen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:05

Ja lessen is altijd zinvol, zelfs als je alleen maar buiten rijd

Anoniem

Re: Heeft het zin om les te nemen als ik zelf geen bak heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:05

Ryanne schreef:
Heeft het zin om privéles te gaan nemen, als ik buiten die les om geen bak tot mijn beschikking heb?



Je hebt idd de vraag verkeerd begrepen ze vraagt zich af of het zin heeft les te nemen zonder dat ze een eigen rijbak heeft.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:00

Ja, zeker zinvol.
Ik heb ook geen bak bij stal en de rijvereniging is ruim een half uur rijden.
Toch heb ik altijd les gehad, soms 2x per week.
En dan reed ik naast die les zelden in de bak, maar buiten is er ook genoeg te oefenen.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:10

KiWiKo schreef:
Ja lessen is altijd zinvol, zelfs als je alleen maar buiten rijd


Helemaal mee eens.

ook al rij je de rest van de week buiten dan wordt je paard tenminste 1 x per week? dressuurmatig bijgeschoold. Zo voorkom je scheve paarden met vastzittende ruggen. Buiten kun je ook vast wel een plekje vinden om zo nu en dan wat oefeningen te doen ook al blijft dat wel een beetje behelpen.

Door les te nemen voorkom je ook dat er allerlei fouten in je houding en manier van rijden sluipen.

Als het geen zin zou hebben om les te nemen als je geen eigen bak hebt zouden alle manegeruiters ook gelijk kunnen stoppen met paardrijden.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:13

Oh ja nog even een aanvulling. Wel even zoeken naar een instructrice die het niet erg vind dat je dan misschien iets minder snel voorruit gaat en tussendoor niet echt oefend in dressuurrijden.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:39

ik oefen tussendoor (lees: tijdens het buitenrijden) ook gewoon dressuurmatig hoor. Tuurlijk heeft die priveles zin al heb je zelf geen bak, bijna alles kan je ook gewoon tijdens het buitenrijden of in een weitje oefenen, de galop zal iets moeilijker worden maar de les is zeker zinvol want er valt nog genoeg te leren zonder bak.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IndianSu en 32 bezoekers