Paard wil niet ik ben nu echt ten einde raad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:50

vippie: op jonge leeftijd te veel gevragd? kan niet denk ik, de topicopener zei dat ze hem zelf ingereden heeft maar niet echt fanatiek, en nu is hij 8 jaar en wordt nu pas uitgebracht


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:56

Als er op jonge leeftijd niet veel mee is gedaan maar wat er met hem is gedaan op de verkeerde manier kan dit ook zo uitbakken!
Ik denk ook gewoon dat ie verwend is of dat het een klophengst is! Maar dat laatste hoewft niet echt een groot probleem te worden zo lang er maar consequent met het dier om gegaan word! Genoeg hengsten waar geen problemen mee zijn!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:51

En genoeg ruinen waar wel problemen mee zijn ! Knipoog

Ik ken je verhaal een beetje, ik heb zelf ook zo'n draak, als je die een week 'stil' zet, stuiter je met hem als een balletje door de bak.
Tja, je hoort van alle kanten goed bedoelde adviezen maar je moet doen wat je zelf het beste toeklinkt.
Dat er iets moet gebeuren is iig duidelijk.
Gaat emotionele waarde boven het plezier dat je aan het paard hebt? Want het klinkt nou niet echt alsof je er veel lol aan beleeft en je je er fijn bij voelt. Lijkt me toch dat dat voorop staan boven de emotionele waarde ?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 10:39

Bedankt voor alle reacties.
Nimber is gisteren gereden door een mede bokster met veel ervaring en is meteen naar haar stallen verhuist. Ik heb er alle vertouwen in dat hij weer super gaat lopen !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:41

Goed zo! en nu gaat het vast weer helemaal goedkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:12

Met enige regelmaat worden zulke paarden ook nog wel eens naar de stal gebracht waar ik sta. Soms zijn het paarden die amper beleerd zijn en de andere keer is het een paard dat ZZL loopt/liep. Het komt dus wel vaker voor.
Heel goed dat je dit paard hebt weggebracht! succes er mee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:23

Misschien is dit een goeie voor Balingehof. Die mensen kunnen erg goed met prolbleempaarden omgaan. MAar zij wonen in Drenthe en ik weet niet waar jij ergens woont.

Nog een ander idee is dit paard weg te brengen naar iemand die hem in kan spannen. Dat kan ook helpen.

De hond is de betere mens

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:52

nou hou ons op de hoogte! ik ben erg benieuwd hoe het afloopt met die verwende vent van je!

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers