Stang en trens hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Stang en trens hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 21:18

Ik ga even een stomme en voroal blonde vraag stellen. Maar het is iets wat me opeens bezig houdt.

Ik wil een ander hoofdstel erbij hebben. Heb er nu maar 1 en ik wil toch een reserve hebben.

Nee, ik ga nog niet met stang en trens rijden, wees niet bang.
Maar nu kan ik maar weinig echt mooie hoofdstellen vinden hier in de omgeving die soepel zijn en mooi. Ja, ze zijn er wel, maar daar leg je dan honderden euro's voor neer. En dat wil ik niet gezien mijn dame nog graag alle riempjes probeert in haar mond te nemen en ik vind gewoon dat ze dat nog niet waard is.

Nu mag je bij dressuur ook met een hoge neusriem rijden. Zelf vind ik dat positief. Nu Treasure aan het wisselen is pikt ze de aansnoerneusriem wel, maar zodra je een poging doet om het sperriempje vast te maken dan weet je dat je uren bezig bent. Ze blijft moeilijk doen. Ook met losmaken.
Dus... ik vind een hoge neusriem wel een goede oplossing.

Nu zit ik te denken... ik zag laatst een mooi hoofdstel, ik had echt zoiets van... betaalbaar, mooi.. maar toen zag ik opeens 2 paar teugels. Hmmm, laat maar hangen.
Ik heb dus niet verder gekeken.
Maar nu denk ik... hoe zit het met die extra bakstukken? Dat is toch 1 extra stuk leer? dat kan je toch gewoon weglaten en dan heb je toch een gewoon hoofdstel? Of zit ik nu mis?

Want zo ja... dan ga ik die dus halen voor onder de kerstboom.
Ik vind het zonde om nu weer zoveel kilometer te gaan rijden voor dat hoofdstel en om er dan achter te komen dat het niet zo is.

Wie oh wie kan me helpen? Hoe zit het met die extra bakstukken bij een stang en trens hoofdstel?

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:24

Ik weet niet of het met alle s&t hoofdstellen kan, maar die van mij kun je idd gewoon het stang gedeelte weglaten en heb je een gewoon hoofdstel.
Maar voor een s&t betaal je meedtal wel meer dan een gewoon hoofdstel zonder dat stang bakstuk, wat je later ook los bij kunt kopen als je van je gewone hoofdstel een s&t wilt maken Lachen

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 21:39

er zijn idd een grrot aantal s&t hoofdstellen waarbij je gewoon een riempje(bakstuk) kunt weglaten en daardoor met een trenshoofdstel kunt rijden met hoge neusriem (maar je kunt toch ook de betreffende ruitershop even bellen met deze vraag?) bij mijn Stubbenhoofdstel kan het in elk geval wel!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 21:49

Klopt RK, het hoofdstel was ook wel prijzig, maar wel ERRUG mooi.
En geen geklooi met een sperriempje die ze in haar mond kan nemen.

Rhijnauwen, ik bedacht me dit net. En de ruitersportzaak is nu dicht. En ik wil alles altijd gelijk weten.
Morgen dus idd. gelijk bellen en dan vrijdag gelijk in de auto stappen om het hoofdstel te halen.
Wel makkelijk.. dan heb ik gewoon nog een extra paar teugels ook Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:01

Kleintje schreef:
En ik wil alles altijd gelijk weten.

waarom komt dit mij zo bekend voor Bloos Schijnheilig Haha!
veel plezier met je nieuwe hoofdstel ( en gauw alles gaan gebruiken he!!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 35 bezoekers