En wat als je je paard misschien moet verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 23:53

Als ik je zo hoor zie ik al genoeg mogelijkheden om te bezuinigen.. met de auto naar stal? Kan me niet voorstellen dat er in Brabant geen stalletjes op fietsafstand zijn.. Een binnenbak? Dan sta je dus al aardig luxe..
De lessen zou ik niet op beknibbelen, maar je klinkt alsof je toch redelijk ruim leeft. Zou daar eerst eens goed naar kijken, en evt met de baas overleggen of er iets in salaris te regelen is? (niet geschoten is altijd mis)

Bijrijdster zou ik nooit nemen omdat je het geld hard nodig hebt.. die kan nml opstappen wanneer ze wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:06

Jippie schreef:
Ik zou persoonlijk het hele circus rond Lois heel anders in gaan richten.
Stalletje bij de boer, veel de wei op, zelf mesten, ijzers er onder uit, geen wedstrijden meer [trailer verkopen, goedkoop autootje, misschien brommer], geen lessen, geen extra hapjes voor Lois etc etc. Daar hoort dan ook bij dat ik alle wedstrijdambities meteen zou laten varen.
Maar Lois verkopen, nee dat zou ik niet zien zitten, Lois is mijn vriendje die verkoop je niet zo maar.

Dat zou ik ook doen als het om Kawa gaat. Pas als nadat alles het niet zou gaan, zou ik hem verkopen.

Maar als ik het goed begrijp heeft Koortje al eens vaker met de gedachte gepeeld om haar paard in te ruilen tegen een jonger paard, dus heeft ze misschien een aandere band met haar paard als jij en ik.
Niets mis mee hoor, ook niet aanvallend bedoeld, maar ik kan me dan wel voorstellen dat je minder ver gaat om er alles voor over te hebben om hem te behouden.

Verder ging ik voorheen ook met de fiets, door weer en wind, naar een stal met redelijke buitenbak.
Goed te doen
Maar sinds een jaar heb ik de luxe van een binnebak, echt geweldi, maar zeker wel weer te missen als dat zou moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:11

Het ligt er idd maar aan hoe veel je er voor over hebt om je paard aan te houden. Je kunt altijd nog zwart een paar werkhuizen meepikken als het echt niet meer gaat.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 00:49

idd ik zou bezuiningen op bijvoorbeeld, ijzers, ( is toch heel wat per hoefsmidbezoekje) stalling
een redelijke buitenbak is goed te doen!
ik heb nu mijn paard gratis staan, heb dan ook geen bak enz. maar als je echt in geldnood zit kan je natuurlijk van een binnenbak naar een buitenbak gaan
het is even afzien, maar het went
heel veel sterkte met je keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:02

Koortje"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ikheb een ding geleerd in mijn paarden cariere en dat is dat ik niet wil dat mijn leven en geluk afhangt van het paardrijden. Op het moment dat ik zoveel moet doen of laten omdat ik een paard heb gaat het paard eruit,

Ik kan niet tegen Sanne zeggen. Sanne dit jaar geen cadotjes want mamma heeft een paard.

Sanne je moet vandaag weer naar de oppas want mamma moet extra werken voor het paard.....

Kan niet he.

Ik heb er heel duidelijk voor gekozen geen eigen paard meer te willen, Ik wil bijrijden. Ik wil de kosten niet hebben en ik wil op vakantie kunnen gaan wanneer ik wil. Mijn leven gaat niet meer op non actief omdat ik een paard heb


Zeer wijs gesproken, en eigenlijk ook compleet mee eens...
Maar wàt als je erg aan je paard gehecht bent, en je eigenlijk slecht zonder haar of ander paard voor kan stellen?
[/quote]

Dan had je Kore eigenlijk nooit moeten kopen, want op dat moment wist je waarschijnlijk toch dat ooit het huisje boompje beestje er aan zou komen.. Maarja, wie kan die mooie donkere ogen nu weerstaan Bloos!

Het is idd een lastig pakketje ja.. ik denk dat je hier heel goed over moet nadenken, wat wil jij met je paardje.. denk aan :

"Wil ik wedstrijden rijden, of ben ik ook tevreden met lekker rijden in het bos en 1 keer in de 2 weken een lesje.."

"Wil ik mijn auto houden, is dat uberhaubt nodig ?"

"Doe ik Kore er goed mee.."

"gaat een bijrijdster aan mijn eisen voldoen (Ik ben wat dat betreft echt een meut, ik wil dan alleen iemand erop die beter rijd dan mij... zodat ik cker weet dat er vrijwel niks mis kan gaan, maar zie die zo snel maar eens te vinden, die en tijd heeft, en geld heeft, en ook nog eens de nodige rij ervaring..)

"Hoe denkt vriendlief erover ? Wil hij er ook alles aandoen om er met jou voor te zorgen dat je Kore kunt houden.. of heb je er steeds ruzie om thuis ?"

Een hoop dingen.. met een hoop lastige vragen, waar hele vervelende antwoorden op uit kunnen komen..
Ik hoop voor je dat je iets kunt vinden..

Bij mij zou Bob in ieder geval nooit weggaan..
Bob is mijn alles, mij steun, mijn vriend en wederhelft..

Succes Mieke Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:04

Euhmmm,
ik zie kans genoeg voor jou om te bezuinigen...
Ben je zelf wel gemotiveerd om naar oplossingen te zoeken, of ben je je niet helemaal bewust van het feit dat er misschien nog meer dingen meespelen en je deze reden voor je eigen gemoedsrust aangrijpt om haar eventueel te verkopen.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 01:19

ik zou proberen of je hem goedkoper kan stallen (dat is toch bij Naud Relou ofniet? heb ik een tijdje de pony van AnnaBabs van bokt verzorgt).
anders een bijrijder zoeken.....

wens je heel veel sucses!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 01:47

Nou, voor degenen die denken dat ik Kore zo 1-2-3 weg zou kunnen doen, of haar inruilen, dat klopt dus niet... Ik heb inderdaad momenten van ups en downs met haar, en soms denk ik wel eens: grrr, ik wil een ander paard! Maar natuurlijk komt het nooit zover, ik denk wel meer maffe dingen (wie niet?). Over de les, die had ik eerst helemaal niet. Nu heb ik de perfecte instructrice voor ons gevonden, en les ik, als het kan, eens per week een uur.

Qua luxe leven, ik denk dat het wel meevalt. Inderdaad, de stal heeft een binnenbak, maar is verder niet super luxe ofzo. Veel geld anders als stalling en hoefsmid besteed ik niet aan Kore, en ook al niet aan mezelf en kleding of iets dergelijks. En er met de auto heengaan, tja, als jullie de weg zouden zien die naar stal lijdt, dan zou je daar niet graag in het donker fietsen... Ik heb het ook een hele tijd met de brommer gedaan, en zelfs dat is geen pretje. Verder is het een oude goedkope auto, die niet speciaal duur rijdt, en die ik bijna alleen maar voor naar stal ga gebruik. Naar het werk fiets ik meestal al.

Verder snap ik Sjuimpje dr bericht niet helemaal... natuurlijk ben ik me bewust van de redenen! En ik verkoop Kore alleen maar als het echt niet anders kan, en ook dan komt er logischerwijze voorlopig geen ander paard...!

Shanna, toen ik Kore kocht was er nog helemaal geen sprake van Huisje Boompje Beestje... En nee, vriendlief en ik maken er geen ruzie om. Hij zou het ook niet leuk voor me vinden als Kore de deur uit moest. Voor mij betekent Kore ook heel veel, ik kan mezelf niet zonder paard voorstellen (of klink ik nu verwend?), het was mn kinderdroom en die is uitgekomen.

Zilverster, het is inderdaad bij Noud op stal in Stiphout. Ik ga er morgen kijken, het schijnt dat hij de bak heeft vergroot, en er is nog 1 stal vrij. Het is welliswaar wat verder rijden, ik zal moeten uitrekenen of het met de benzine e.d. nog steeds zoveel goedkoper uitkomt.

O ja, en ijzers kan ik niet afschaffen, want Kore heeft van haar zelf brokkelhoeven. Als je de ijzers eronder uitlaat, hou je haast geen voeten meer over, helaas! En dan nog de wedstrijdkwestie, ik rij geen wedstrijden, en heb ook geen trailer....

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:47

Koortje schreef:
O ja, en ijzers kan ik niet afschaffen, want Kore heeft van haar zelf brokkelhoeven. Als je de ijzers eronder uitlaat, hou je haast geen voeten meer over, helaas! En dan nog de wedstrijdkwestie, ik rij geen wedstrijden, en heb ook geen trailer....

Ik dacht dat bij brokkelhoeven ijzers juist slecht werken. Een ijzer verminderd het hoefmechanisme waardoor de doorbloeding midner wordt. Wat je kunt doen mocht je de izjers wel weghalen is regelmatig de hoeven in een nat verband zetten. Brokkelhoeven komen vaak doordat de hoeven te droog zijn.
De overgang van ijzers naar geen ijzers, kan erg groot zijn. De hoef heeft tijd nodig om weer te harden en het paard meot aan het nieuwe gevoel wennen.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:49

Koortje schreef:
O ja, en ijzers kan ik niet afschaffen, want Kore heeft van haar zelf brokkelhoeven. Als je de ijzers eronder uitlaat, hou je haast geen voeten meer over, helaas! En dan nog de wedstrijdkwestie, ik rij geen wedstrijden, en heb ook geen trailer....


Ik hoop dat die andere stal wat voor je is!! Paard verkopen doe&wil je niet zomaar!!
Maar brokkelhoeven..pff, heb alleen maar slechte ervaring met ijzers en brokkelhoeven. Ze donderen er af met gevolg nog korter. Als je ze er dan weer onder laat zetten worden ze steeds lelijker en korter! Ik heb toen paard van de ijzers afgehaald en een middel van leovet gehaald met etherische olieen, paar maand later paard had prima hoeven!! En bij zoiets moet je ook ff naar je voer kijken, brokkelhoeven zijn vaak teken van tekort aan mineralen!! Scheve mond

Veel succes met alles!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:55

gijsenkim schreef:
Ikheb een ding geleerd in mijn paarden cariere en dat is dat ik niet wil dat mijn leven en geluk afhangt van het paardrijden. Op het moment dat ik zoveel moet doen of laten omdat ik een paard heb gaat het paard eruit,

Ik kan niet tegen Sanne zeggen. Sanne dit jaar geen cadotjes want mamma heeft een paard.

Sanne je moet vandaag weer naar de oppas want mamma moet extra werken voor het paard.....

Kan niet he.

Ik heb er heel duidelijk voor gekozen geen eigen paard meer te willen, Ik wil bijrijden. Ik wil de kosten niet hebben en ik wil op vakantie kunnen gaan wanneer ik wil. Mijn leven gaat niet meer op non actief omdat ik een paard heb


Bij ons is het precies andersom. Paarden zijn gewoon belangrijk in ons leven. Ik ga liever niet op vakantie, niet uit, en niet uit eten dan dat ik mijn knol moet wegdoen. Op het moment dat ik dat moet doen ben ik hetgeen kwijt waar ik werkelijk het meeste plezier en ontspanning in vind. Verder doe ik niets. Koop geen dure kleding, ga zelden uit, hoef niet op vakantie, heb geen dure dingen in mijn huis nodig. Ik zeg er wel bij dat ik geen kinderen heb maar eerlijk is eerlijk, op het moment dat ik graag kinderen wil moet ik 100% zeker weten dat ik daarvoor niet mijn knollen weg hoef te doen. Klinkt misschien heel egoistisch maar het moet niet zo zijn dat omwille van kinderen ik alles moet opgeven. En ja, je krijgt er veel voor terug maar ik wil mijn paard gewoon niet kwijt. Dus het moet alletwee kunnne en anders nog even geen kinderen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-03 13:43

Sinds ik de ijzers heb (nu bijna 3 jaar) heb ik Kore dr hoeven nooit meer zien brokkelen. Geen enkel probleem met de ijzers.

Maar laten we on-topic blijven! Knipoog
Ik ga zo naar mn vorige stal toe, en eens kijken hoe het er nu allemaal bij ligt.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 14:25

Koortje schreef:
Maar laten we on-topic blijven! Knipoog
Ik ga zo naar mn vorige stal toe, en eens kijken hoe het er nu allemaal bij ligt.


Succes!! Ik hoop dat het wat voor je is!! Had je al advertentie op marktplaats gezet voor stalling??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:30

en zo is zorgt iedereen voor zijn eigen geluk Fasel.........

Wat voor de een belangrijk is, is dat voor de ander niet Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:36

Klopt Kim. En dat maakt het verschil in mensen. Niet verkeerd vind ik zelf. De wereld zou zo saai worden.

Als ik overigens al kinderen had gehad had ik ook wel zo eerlijk geweest om het andersom zo te houden. Tja, kindren kun je niet wegdoen natuurlijk maar een paard kopen en dan je kids tekort doen kan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:40

Enkele jaren geleden heb ik mijn paard verkocht om die redenen. En ben weer gewoon bij een boer gaan rijden, toch de lusten, niet de lasten. Persoonlijk ben ik het helemaal met Gijsenkim eens, ik wil ook perse niet dat ik mijn hele leven moet omgooien, nooit meer leuke dingen kan doen omdat ik een eigen paard wil. Daarom heb ik dit jaar pas weer een eigen paard gekocht, omdat ik nu weet dat ik het kan betalen, en daarnaast de leuke dingen kan blijven doen.