Mexicaanse neusriem.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:48

sorry hoor, maar er wordt hier nou net gedaan of het het slechtste is wat je aan je paard kan hangen. Die aansnoerneusriem uit RK's profiel is in mijn ogen dan net zo slecht. Natuuurlijk bij verkeerd gebruik, is het slecht, maar dat is met alles. Wij gebruiken ze regelmatig en niet om hun werking, daar hebben we ze niet voor nodig, want onze paarden zijn mak, maar om het bit op de plaats te houden bij paarden die we met een orenkap rijden (als ze namelijk schudden met hun hoofd, kunnen ze het hele hoofdstel uitschudden met zo'n kap)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:59

We weten hoop ik allemaal wanneer er vaak een mexicaanse neusriem wordt gebruikt....Voor ´moeilijk´te houden paarden. Natuurlijk zijn er mensen die deze neusriem gebruiken voor de leuk, maar daar zijn ze officieel niet voor gemaakt denk ik.
En Mackie, heb je het over de gecombineerde neusriem van RK, wat is daar mis mee, dat is toch echt iets anders dan een mexicaanse neusriem..

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:28

Princess schreef:
een mexixcaanse neusriem kan een scherpere inwerking hebben als je m goed hoog en strak doet,maar echt een veel scherpere inwerking....
het word meer gebruikt omdat het mooi is maar het is echt niet paard onvriendelijk hoor!

Juist als je hem heel laag doet heeft hij de scherpste inwerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:52

Als dat is wat je nodig hebt om je gelijk te halen of wat je dan ook wilt, mackie dan doe maar wat je niet laten kan. Gaaaap

een gewaarschuwd mens telt voor 2. En dat is het enige wat in dit topid doe.
Is je paard een keer helemaal de klust kwijt en mag hij naar een africhtingsstal gebracht worden om weer op het rechte spoor te brengen, denk dan een keer aan mij. Ik heb er teveel van gezien Huilen

doei Doei, doei

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:37

De paarden die ik vroeger reed, werden op wedstrijd ook met een mexicaanse neusriem gereden. Sommige met een pessoabit erbij. Ik heb het hier over springen in de klasses L t/m Z. Trainen deden we altijd met een gecombineerde neusriem en een gewone trens. Mijn ervaringen zijn dat een pessoabit wel scherp is, overduidelijk... Een mexicaanse niet overdreven scherp, mss heb ik wel nooit het verkeerde gebruik gezien Verward
Als ik logisch nadenk, lijkt mij dat het lagere instellen van de mexicaan scherper is dan de hogere... Kan het mis hebben, maar dat lijkt mij. Heb er zelf eigenlijk nooit mee gereden als alleen het losrijden en uitrijden...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:52

ik zie ook veel mexicaanse hoofdstellen met een bontje op dat middelste ding dat helpt toch ook wel een beetje maar ik vind het zo raar dat dit paardonvriendelijk is kan het me niet voorstellen nu heb ik ook nog nooit iemand met zo'n ding zien rijden behalve op fotoos of op de tv ik ben wel eens benieuwd hoe dat dan zit.