Casco vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Casco vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 21:45

Ik heb een Casco Youngster cap, met draaischijf, die ik meestal heel braaf draag met rijden.
De draaischijf zit met twee draadjes aan de verstelbare binnenvoering van de cap vast. Na 2,5 jaar gebruiken, werkt die bevestiging niet goed meer, schiet vaak los.

Nu heb ik onlangs de overtuigende foto's gezien van een vriendin die tig hechtingen in haar voorhoofd had en weken lang met vreselijk blauwe/paarse ogen rond hand gelopen, doordat haar goedgekeurde veiligheidscap bij een val op haar rug, tegen hoor voorhoofd was geslagen omdat de bevestiging niet goed bleek te zijn.

M.a.w. een niet goed functionerende cap is gevaarlijker dan rijden zonder cap.
Wie heeft ervaring met zo'n draaischijf Casco. Kan zoiets veilig gerepareerd worden, of wordt het een enkele reis vuilnisbak?


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:10

bij een cap zou ik het niet weten, maar mijn broer had schoenen met zo'n draaischijf systeem. toen deze kapot zijn gegaan is hij naar die schoenenzaak gegaan en werd het gerepareerd.
ik denk dat je dus het beste even langs je ruitersportzaak kan gaan of BV een schoenmaker (die mensen kunnen werkelijk alles Haha! )

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:15

Ik zou denk ik voor alle zekerheid een nieuwe kopen. De reden hiervoor geef je zelf al aan, als de cap niet goed is is hij alleen maar gevaarlijk! Maar als antwoord op je vraag; nee dat weet ik niet Knipoog

puntje puntje puntje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:15

Ik denk dat dat een enkele reis vuilnisbak wordt.
Ik heb een Horka Airstream en die kun je verstellen met een klittenbandsysteem. Het werkt steeds minder en ik zat er toevallig van de week ook over te denken wat er gebeurt als ik een keer goed val. Ik denk dat het dan ook los schiet en dat is niet de bedoeling van een cap. Toch maar eens kijken voor een andere cap dus. Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:22

Mijn Casco heeft gisteren een enkele reis vuilnisbak gemaakt. Bij mij was het stukje plastic waar die draaischijf aan vast zit geknakt met als gevolg dat er iedere keer een randje in m'n achterhoofd prikte en m'n cap voorover kroop. Niks waard Blijkt toch niet zo'n optimaal systeem te zijn met die draaischijf. Met lang haar in een staart eronder is het ook een crime, echt lekker zit het nooit.

Ik heb een nieuwe gekocht, van Harry's Horse, deze:
Afbeelding

Ben er bijzonder goed over te spreken, hij zit erg fijn en geen kwetsbaar verstelsysteem. Ik groei toch niet meer, dus passen is passen. Deze zit echt goed, hij knelt absoluut niet, maar als ik voorover buk met de sluiting los blijft hij toch zitten.

En de prijs vond ik bijzonder schappelijk! Die belachelijke dure Pikeur dingen werden me in de winkel nadrukkelijk afgeraden...
Laatst bijgewerkt door Margreet op 07-12-03 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:24

margreet: die heb ik ook en vind hem heerlijk zitten! hij ziet er ook nog goed uit ook nog Haha!
bij www.thegallop.nl zijn ze nu voor 60 euro

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:25

Ik heb ook een Casco met draaischijf en krijg er altijd hoofdpijn van ook al past hij goed. Met als gevolg dat ik hem alleen draag als ik wedstrijd heb of de eerste (paar) keer op een paard zit want hij doet echt pijn. Maar toch zit hij zoals hij hoort te zitten Verward

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:27

Ik heb 'm voor €62,95 gekocht. Nou ja, eigenlijk van Sinterklaas gekregen Haha! Die adviesprijs (€82,50) bij The Gallop klopt trouwens ook niet helemaal, hier in de winkel is hij €69,95 en daar gaat dan 10% vanaf, altijd, niet alleen in de aanbieding.

Er goed uit zien is natuurlijk relatief met een cap, maar deze vind ik zeer acceptabel. Van die Casco kreeg ik ook altijd jeuk op m'n voorhoofd en een vreselijk zweethoofd, bij deze is dat stukken minder.
Ben er erg blij mee! Echt een aanrader! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 07-12-03 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:29

Toen mijn draaiding kapot was kreeg ik van de verkoper het hele gedeelte waar het draaiding aan vast zit mee. Die kon ik zelf in elkaar zetten, maar eenmaal thuis bleek dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt. Dus kon ik weer terug.

Maar ik zou gewoon terug gaan naar waar je hem gekocht hebt en vragen wat het gaat kosten als hun het maken. (Ervan uitgaande dat er geen garantie meer opzit.)

Laatst hoorde ik ook dat een kapot draaischijfje ervoor zorgde dat iemand haar neus brak nadat ze van haar paard viel. Ik weet het niet hoor, maar ik hoor vooral nare verhalen over die zogenaamde veiligheidshelmen.

"Vroeger" had ik gewoon een cap. Dat ding ging jaren en jaren mee en bleef goed en mooi. Bij de casco ging na 6x de draaischijf kapot, en na 10x dragen de plastic rand. En na een uur zie je de afdrukken in mijn voorhoofd, doe ik hem losser dan schuif hij naar voren. Wat een ondingen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-03 22:44

Tja, die draaischijf is toch best kwetsbaar. Nu gebruik ik die cap al 2,5 jaar. Maar verder is er echt helemaal niets mis mee. Als je er geen ernstige val mee maakt, zou ik toch een langere levensduur verwachten.

De HH cap, die Margreet van de Sint heeft gekregen, zit ik ook aan te denken. Ik vraag me alleen af hoe warm die in de zomer is.

Alleen past een nieuwe cap deze maand niet zo goed in mijn budget. En de sint heeft mij dit jaar overgeslagen en van de kerstman heb ik al een mooie thermobroek mogen uitzoeken...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:53

Over de warmte in de zomer kan ik natuurlijk nog niks zeggen, maar ik vind 'm tot nu toe een stuk "frisser" zitten dan die Casco. Die vond ik toch altijd wat klef en plakkerig worden met fanatiek rijden, ook in de winter. Heb gisteren door omstandigheden ( ) ruim 2 uur fanatiek gereden en ik had nog geen jeukend zweethoofd, wat ik met die Casco dan toch altijd wel had. Die plastic "band" die om je hoofd zit, waar die draaischijf aan zit, was bij mij de voornaamste bron van warmte/zweet/jeuk. De HH heeft niet echt zo'n drukpunt op 1 plaats, beter verdeeld en hij weegt echt heel weinig. Ik kan zo bij de reclame voor die cap gaan werken Haha!

Mijn Casco is trouwens ook zo'n 2,5 jaar meegegaan, lijkt dan toch een beetje de levensduur te zijn van die dingen.

Nulla tenaci invia est via

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:56

Bij StaRho in Rhoon zijn die HHcaps 55 euro
Ik heb ze op gehad, ze zitten erg lekker, maar ze lijken me wel zweterig.
Ik heb zelf een casco duell, die bevalt me super, en mijn Casco youngster is op zich nog goed na een jaar of 5

Goedgekeurd onderschrift :)

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 23:49

heb de casco met draaischijf nu 1 1/2 jaar en heb nog nooit probs gehad die jullie hier noemen. vindt hem prima zitten. ik hoop dus dat de draaischijf lang mee gaat

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 03:13

ik heb een tijdje de casco youngster gehad, maar ondanks dat het de goede grootte leek, zat hij nooit echt fijn, hij leek altijd van voor naar achteren te kunnen schuiven, hoe strak ik hem ook aandraaide. hebben meer mensen dit?
ik moet nog steeds een nieuwe kopen, rijdt nu (alleen op les Bloos! ) met de gewone "ouderwetse"
die HH waar margreeth het over heeft lijkt mij wel wat , nog meer positieve verhalen hierover?

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:16

ik werk in een ruitersportzaak en hoor wel vaker van deze dingen, triets, maar vaak een beetje de schuld van de ruiter zelf omdat ze de cap waarschijnlijk te los hebben zitten dan gebeuren deze dingen snel.

de verstel knop kan zeker gemaakt worden, vraag er dan ook gerust naar in de ruitersportzaak hier kunnen ze je vast verder helpen.

de cap van hary's horse is een goedekopere uitvoering van de las/ vegas. een erg mooi, goed afgewerkte cap die ook erg goede bescherming biedt en een goede/zachte pasvorm heeft van binnen.

deze zitten vaak steviger op het hoofd dan de caso's en door de zachte afwerking zitten ze vaak ook veel lekkerder. een echte aanrader dus.

omdat er dus aan de caso youngster en master een verstel knop zit wordt vaak de fout gemaakt om deze niet in de juiste stand te zetten waardoor en erge dingen kunnen gebeuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:19

marloezzke schreef:
omdat er dus aan de caso youngster en master een verstel knop zit wordt vaak de fout gemaakt om deze niet in de juiste stand te zetten waardoor en erge dingen kunnen gebeuren.


Toch kunnen de helmen van Casco niet voor iedereen passend gemaakt worden, ook al beweren ze van wel. Dan kun je hem nog zo goed verstellen, hij blijft "los" op je hoofd zitten... levensgevaarlijk.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:20

marloezzke schreef:
i
omdat er dus aan de caso youngster en master een verstel knop zit wordt vaak de fout gemaakt om deze niet in de juiste stand te zetten waardoor en erge dingen kunnen gebeuren.


Wat bedoel je met juiste stand? Strak genoeg? Of kun je meer met dat draaiknopje dan ik nu ontdekt heb?

Bij mij zit hij strak genoeg, maar soms blokkeerd er iets waardoor hij alleen losser kan en niet strakker. En dan "schiet" er weer iets goed waardoor hij weer wel strakker kan. Dit lijkt mij niet de meest optimale manier van een cap dragen. Daarom wil ik een nieuwe kopen. Ookal doet hij het nu weer goed, ik blijf het nare gevoel hebben dat hij los kan schieten als ik val.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:20

Bij Melissa was haar draadje van draai-ding ook kapot (losgeschoten geloof ik?) en die werd gewoon gerepareerd bij de ruitersportzaak!

Ik heb ook een casco youngster, en ik ben er wel tevreden mee.
Als ik een nieuwe moet kopen ga ik zeker de HH passen, daar hoor ik veel goede dingen over!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:26

Ik heb ook al jaren een Casco en ben er erg tevreden mee. Ook weet ik zeker dat inderdaad maar weinig mensen hun Casco echt goed op maat afstellen. En ook denk ik dat maar weinig mensen weten dat je van de Casco's ook 3 maten hebt. De S t/m 52, de M die ook de meestgebruikte is is nl. 53t/,57 en dan nog de L die is van 58 tot 61 dacht ik...

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 17:40

Die cascos met draaiknop zijn waardeloos!
Ik rijd er ook met een.
Ten eerste zit ie voor geen meter.
Ten tweede is dat draadje idd al een keer stuk gegaan.
Ten derde is dat boven de draaiknop ook geknikt en laat de bovenkant van de onderkant los...

Die harrys zitten idd heerlijk!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:15

ik heb een casco cap, maar dan met een schuif dingetje, blijft prima zitten

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:34

IK heb een casco ecco gehad, zat prima, maar de horka airstream zit beter. Voor wedstrijden een horka Eurotop.
Die casco van mij was vrij snel af, die binnenband scheurde, je kon deze wel vervangen, maar ik vond de Horka Airstream beter zitten.

Die Eurotop heb ik al jaren, dat was de eerste veiligheidscap die je in Nederland kon krijgen volgens mij.
De Airstream houdt het ook al een tijdje uit, dat klittenband zit perfect en ik hoef het nooit te verstellen.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:29

Ik heb ook zo'n ding gehad, waardeloze dingen. Die van mij gleed gewoon van mijn hoofd af toen ik een keer viel (hoewel hij correct was vastgemaakt). Je kunt maar beter een nieuwe kopen denk ik.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 11:42

Ik heb ook die cap van Harry's HOrse gekocht en echt SUPER. Bij de Casco druk de voorkant te veel in mijn voorhoofd en krijg daar tot nu toe elke keer last van. De Pikeur cap vond ik ook heerlijhk zitten maar idd de prijs vond ik een beetje te gek.. Ik reed hiervoor bijna nooit met cap alleen bij het springen maar sinds een vriendin van mij er twee weken geleden is afgevallen en ze echt door het oog van de naald is gegaan draag ik dus een cap.. Ongeluk zit in een klein hoekje ..

Bevalt prima in duitsland...

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 19:26

toevallig dat ik dit nu lees. Ik heb vandaag een nieuwe cap gekocht een Harry's Horse (plaatje staat bovenaan in dit topic) en hij zit super. Mijn casco met schuifdingetje is kapot gegaan waardoor weet ik eigenlijk niet maar ik had hem ook al 3 jaar.

Nevada


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 44 bezoekers