Wel of geen deken op doen?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

perlee

Wel of geen deken op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 10:30

Mijn paard heeft het bijna nooit koud.
Hij staat nu nog lekker in zijn blote kont op stal en heeft wel iets van een wintervacht maar het mag eigenlijk geen naam hebben met rijden zweet hij zowiezo al niet snel dus ook daar heb ik geen last van gister avond voelde hij dus ook gewoon warm op stal zonder dat hij wat gedaan had ook had hij gewoon normale temperatuur oren niets aan d ehand hij lijkt het dus totaal niet koud te hebben.
Als je hem deken opdoet is hij ook altijd hoogst verontwaardigd en zweet al snel onder dek.
Hij heeft ook een aantal jaar in Polen gelopen voor d eopfok dat zal ook wel meespelen denk ik dat hij niet snel koud heeft.
Maar ja nu het toch wel serieus gaat vriezen heb ik een rot gevoel zal ik voor mijn gemoeds rust een deken op doen of zal ik hem lekker in zijn nakie laten staan wat hij veel prettiger vind.
Op stal vinden ze het allemaal heel vreemd dat hij nog geen dek op heeft daar staan paarden die al 2 maanden met 3 dekens op staan.
Wat zouden jullie doen.

Gast739

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 10:55

Zolang hij zich prettiger voelt zonder deken en het niet koud heeft, zou ik er geen deken opdoen.
Als je weet dat hij staat te zweten met deken is dat voor jou gemoedsrust ook niet goed.
Dat andere paarden wel dekens ophebben, is geen reden om hem dan ook maar een deken op te doen.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 10:57

Marreke schreef:
Zolang hij zich prettiger voelt zonder deken en het niet koud heeft, zou ik er geen deken opdoen.
Als je weet dat hij staat te zweten met deken is dat voor jou gemoedsrust ook niet goed.
Dat andere paarden wel dekens ophebben, is geen reden om hem dan ook maar een deken op te doen.

Weet wel dat dat geen reden is maar zo denkt het gros op stal er wel over.
Persoonlijk zou ik dus nooit drie dekens op doen wat nou als het nu echt doorzet met vriezen dan moet er nog een deken bij.
Pfff Perlee ziet me aankomen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:17

Jij kent je eigen het paard het beste en als jij zegt dat hij het niet koud heeft, dan zal dat ook wel zo zijn. Je klinkt tenminste alsof je daar goed naar hebt gekeken. Nou dan moet je je niks aantrekken van de mensen bij jou op stal. Ik zie ook paarden lopen met drie dekens op. Die van mij heeft er nu eentje op en staat in een buitenstal.
Mijn mening: het gaat om het welzijn van je paard en zolang je dat goed in de gaten houdt, is er niks aan het handje en moet je je van anderen niks aantrekken.

perlee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-03 11:23

Mikkie schreef:
Jij kent je eigen het paard het beste en als jij zegt dat hij het niet koud heeft, dan zal dat ook wel zo zijn. Je klinkt tenminste alsof je daar goed naar hebt gekeken. Nou dan moet je je niks aantrekken van de mensen bij jou op stal. Ik zie ook paarden lopen met drie dekens op. Die van mij heeft er nu eentje op en staat in een buitenstal.
Mijn mening: het gaat om het welzijn van je paard en zolang je dat goed in de gaten houdt, is er niks aan het handje en moet je je van anderen niks aantrekken.

Ohh nee ik trek me ook niets van de andere aan maar was alleen maar om aan te geven hoe hun erover denken.
Hij heeft het echt niet koud dat weet ik zeker maar ben weer zo'n muts dat ik hem het liefst een lekkere dikke deken op doe maar ja denk dat hij daar niet gelukkiger van word.
Bovendien ben ik altijd van mening geweest dat eenmaal deken op ook betekend dat hij er dus ook niet afgaat voordat de temperatuur weer stabiel is en ook van dien aard dat hij were gerust af kan.
Dus als hij eenmaal een deken op heeft hij er voorlopig niet afgaat maar ja als het niet vriest heeft hij weer geen deken nodig en is de kans groot dat hij het behoorlijk warm krijgt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:30

ik doe mijn paard nooit een deken op,hoogstens een zweetdeken als het vriest en ze gelopen heeft,niet ieder paardje heeft dit nodig! lijkt me zelfs beter van niet, want je paardjes gaan er zeker niet door harden van al die dekens Scheve mond geschoren paarden is natuurlijk iets anders,bij ons op stal staan er altijd paarden met een deken op waarvan je zegt"is dit noou echt wel nodig?" (als ze mooi in wintervacht staan)

Karin 231 dagen (08/12)
Vera 199 dagen
Nikita 183 dagen
Lisa 175 dagen Ella 138 dagen

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:22

Je paard heeft het zelf al aan dat hij het niet wil, hij is verontwaardigd. De mijne is juist verontwaardigd als ik z'n deken uitdoe ... je paard kan je veel meer tonen dat je denkt, het is gewoon kwestie van het te zien (wat je doet ) en het te accepteren

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie