Mag vereniging dit verplichten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:39

scum, je kunt gerwoon bij ons in Vught lid worden. Locatie maakt daarvoor niet uit *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 11:40

Scum schreef:
Ik zou ook liever lid zijn van een administratieve vereniging, dus zelf inschrijven en geen lesgeld meer betalen, want ik heb alleen nog maar prive-les. Maar die zitten er bij ons in de buurt niet. En wat ook jammer is, is dat je dan geen contact meer hebt met clubgenoten.


Volgens mij hoeft een vereniging niet in de buurt te zitten. Als je er toch niet gaat lessen, maakt het al helemaal niet uit waar deze zit. Je zal er misschien dan hooguit voor een wedstrijd eens komen.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 12:08

Hoi, allemaal bedankt voor jullie reactie.
Wij gaan per 1 jan 14 euro per maand betalen als contributie, ik vindt dat een redelijk bedrag waarvoor ik niet nog extra 50,- per jaar zou moeten betalen om niet met die loten mee te doen.
Ik ben de enige westernruiter van de club (ben al vanaf 1988 lid toen reed ik nog dressuur) en de club doet helemaal NIETS aan western en ze vinden eigenlijk dat ik maar een andere club moet kiezen. Ik kreeg al een keer de opmerking naar mn hoofd dat als je wilt volleyballen je ook geen lid wordt van een voetbalclub, oftewel, wat had ik op die club te zoeken...!!!
Ze hebben duidelijk nog niet begrepen dat het paardensport is en dat je dat op een paardensportclub moet doen... ach, laat maar.
Afijn, ik ben nog steeds lid omdat je dan ook van de bak gebruik mag maken als er geen lessen zijn. Deze bak ligt 700 meter bij mn stal vandaan dus vandaar dat ik nog steeds lid ben, onze eigen bak is te zwaar om lekker te rijden.
Het is dus nu meer een principe kwestie geworden.
Wat betalen jullie als contributie per maand? we kunnen 1x in de week les krijgen voor die 14,-.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:12

2 euro per maand dus, maar dat is excl alles *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 12:31

Tja, die discussie heb ik ook dit jaar weer met onze ponyclub gevoerd Scheve mond.
Ik ben sowieso al tegen het principe loten verkopen (wij moesten overigens totaal voor E62,50 aan loten verkopen), maar ik ben nu zelfs niet meer lid. Maar omdat ik wel tot september lid geweest ben, moet ik toch de loten verkopen. Zoniet, dan sturen ze een deurwaarder. En dat vindt ik dus helemaal belachelijk.
Ben trouwens altijd braaf bij de ALV's geweest, maar dat is ook weer een verhaal apart.

Ben hiervoor ook bij een NBVR-vereniging lid geweest, maar wilde toch ook les. Maar we kregen daar zo vreselijk slecht les, dat was dus ook geen optie meer

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:35

CCCCorine schreef:
Volgens mij hoeft een vereniging niet in de buurt te zitten. Als je er toch niet gaat lessen, maakt het al helemaal niet uit waar deze zit. Je zal er misschien dan hooguit voor een wedstrijd eens komen.


Een beetje in de buurt lijkt me toch wel handig want om nu kring- en regiokampioenschappen aan de andere kant van het land te rijden is ook niet echt praktisch Knipoog

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 22:53

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje absurd.

Ik betaalde zelf contributie bij de rijvereniging en daarnaast niets verplichts.

Wel heb ik geholpen op bijv open dag en lootjes verkocht maar gewoon uit vrije wil.
Als een vereniging mij zoiets verplicht zou ik denk snel een andere zoeken, ik houd niet zo van dan dat verplichte gebeuren, dan betaal ik liever meer contributie.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:22

Mijn lidmaatschap kost 27 euro per jaar, komt nog iets bij vanwege de P&S, weet ff niet hoeveel dat is. (ex-NBVR)
Maar gelukkig hoeven wij niet verplicht allerlei dingen te doen. Ok, ik krijg geen clubles, maar ik zou wrsch. toch niet kunnen, omdat ik een groot deel van de week in Utrecht doorbreng en mijn vereninging in Tinte zit. Dus ik hoef dan ook niet te betalen voor een clubles die ik toch niet rijd (ja, de les is wel 'gratis' maar meestal is de contributie van zo'n vereniging toch wel iets hoger). En zelf inschrijven vind ik wel zo prettig, dus die service hoef ik ook niet zo perse. En wij zijn tot niets verplicht om aan mee te helpen, uiteraard wordt het wel gewwardeerd en we hebben nog nooit mensen tekort gehad volgens mij. Wij zijn dan ook wel een erg grote vereniging, omdat we ook heel veel manege-leden hebben, waar we ook dressuurwedstrijden voor organiseren ed en die mensen vinden een dagje helpen op het concours ook wel leuk om te doen. Ben dus erg blij met mijn vereniging. En ik zou echt niet blij zijn met verplichte werkdagen, juist omdat ik een groot deel van de week niet in de buurt ben van mijn paard, wil ik in het weekend ook wel echt mijn tijd aan ijn paard kunnen besteden. Verder is het bij wedstrijden altijd zo, als ik zelf maar mee kan starten, wil ik best in de overige tijd assisteren bij iets, geen probleem, als ik het maar zelf kan beslissen en dat kan dus ook bij ons.