Manege voortstede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Manege voortstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 18:46

Mistral gaat waarschijnlijk verhuizen naar manege Voortstede. Maar ik vroeg me af of iemand de mensen regels enz kent. En mij wat meer kan vertellen over deze manege.
En staan daar ook bokkers????????

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:02

Ik heb eigenlijk meer negatieve dan positieve verhalen over deze manege gehoord, maar ik ben er zelf nog nooit geweest. Het schijnt er een zootje te zijn en de bakken hebben slechte zware bodems. Verder moeten bijrijders 25 euro extra per maand betalen.
Gebruik de zoekfunctie van het forum anders even, dan vind je wel het een en ander.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 19:31

Die bijrijderskosten van 25 euro klopt. Dat heb ik ook gehoord. Dat valt best mee. Op berestein betaalde ik per maand 75 euro aan bijrijdkosten.
Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar daar werd ik niet echt iets wijzer van.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:36

Voor zover ik weet , is het daar in ieder geval niet gezellig, groot onderscheid tusen pension en manege ruiters, maar hoe ze voor de paarden zijn, dat weet ik niet.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 20:12

He bah, Weer zo'n manege waar de mensen met pensioenpaarden de manegeklanten aankijken van wat doe jij nu weer hier. Ik vind het juist leuk als zo'n jongen of meisje van manegepaarden na me toekomt om te helpen. 1 is leuk maar ze moeten dan iet met zijn 10en komen. Zal ze daar wel leren dat mensen zonder eigen paarden ook mensen zijn. Met een mangepaard kan je net zo veel lol hebben als wij met een eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:09

joh, ga je naar voortstede? jij pbt me ook niet bij zeg Haha! Maar ik heb idd ook niet veel positieve verhalen gehoord, maar toen ik daar kwam viel het best wel mee!
alleen de bakken dat is een beetje een zooitje!

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:08

heb er zelf me hele jeugd doorgebracht,van mijn 6de tot mijn 18de,urenlang.woonden er namelijk tegenover.
vond het toen altijd zeer gezellig,mmar toen was het nog niet zo'n grote fabriek.
ben er nu al een tijd niet geweest,maar hoor dat het niet zo gezellig meer is.
laat je nog eens horen wat je ervan vind?

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:51

Ik ken iemand die haar paard daar heeft en zij staat er nu een paar maanden. Ze heeft het er wel naar haar zin en haar paard ook. Kijk, overal is wel wat, overal kom je aardige mensen tegen, overal kom je minder aardige mensen tegen, maar je moet ervan uitgaan, dat je zelf de sfeer bepaalt, die je rondom jezelf wil hebben. Heeft iemand daar wel eens over nagedacht???

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:14

Overal is wel wat...maarrrr
Wij zijn eens op de Voortstede wezen kijken en heb een week bij moeten komen,heb bijna nooit last van astma maar kan denk ik niet tegen dat stuiverige bakspul daar,Het is er enorm stoffig.

Een vriendinnetje van mijn dochter rijd er met veel plezier
Ander vriendinnetje heeft er ook gereden maar mocht niet meer van haar ouders,de reden daarvan was dat ze in de kantine zaten te eten en dat er tegelijkertijd met antivliegenspray werd gespoten?

De manege waar mijn dochter nu rijd vind ik de ponystallen te klein,maar op andere maneges staan ze weer in stands alles perfect vind je natuurlijk niet.
Zou eerst eens op verschillende maneges rondkijken voordat je je paard verhuisd.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:59

Ik weet dat een tijdje geleden de pensionklanten onderling een box huurden en daar hun eigen koffie apparaat en tafel en stoeltjes hadden, zodat ze niet in de kantine hoefden te komen.
Dann heb je echt met een fabriek te maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:02

felicity schreef:
Die bijrijderskosten van 25 euro klopt. Dat heb ik ook gehoord. Dat valt best mee. Op berestein betaalde ik per maand 75 euro aan bijrijdkosten.


75 euro? Aan de manege zelf? Zo... dat is echt veel!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:30

Wel offtopic: maar waar moet een bijrijder voor betalen aan de manege?
Vreemd hoor, een eigenaar bepaalt toch zelf wat hij met zijn paard doet.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 01:32

Fitzroy schreef:
Wel offtopic: maar waar moet een bijrijder voor betalen aan de manege?
Vreemd hoor, een eigenaar bepaalt toch zelf wat hij met zijn paard doet.


Hier is een paar weken geleden nog een topic over geweest. Ik vind het ook nogal een stomme regel, maar ja...

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 09:41

Op berenstein bijrijderskosten betalen??
Mijn zus betaalde aan de eigenaresse van haar bijrijdpony,niet aan de manege!
Alleen als ze wilde lessen moest ze natuurlijk een bedrag betalen.Dit was ongeveer van Maart tot Mei dit jaar,dus niet heel lang geleden!
Er worden daar ook paarden geleasd van de manege,mischien dat het daarbij anders is?
75 euro vind ik wel enorm veel geld,daarbij het delen van de kosten met de eigenaars van je bijrijdpaard voor dat bedrag kun je er bijna zelf een stallen Verward
Op Hippisch Centrum betaal je 7 euro als je met je bijrijdpaard dat daar staat in de les mee wilt rijden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 10:07

Op de voortstede betaal je als bijrijder 25 euro aan vd voort. Ik heb er zoefs ruzie om gehad omdat het paard wat ik daar reed voor 6 weken het land op ging bij verboon en toen moest ik alsnog de 25 euro per maand doorbetalen......ook al stond het paard er niet!

Ik heb het betaald en gezegd dat als de zaken zo slecht gingen dat hij op deze manier aan zijn geld moet komen dan ik dan best geld aan hem wil lenen.....

Maar verder is het idd best gezellig. Het niveau is vrij laag, er rijd nu nog een verdwaalde M klant, alles van een hoger niveau is al vertrokken.

Vroeger stond Hans bernoski er, kan je nagaan hoe het veranderd is.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:07

dat hans bernoski er stond is toch al een tijdje geleden?
heb hem nog regelmatig geholpen en heb ook nog ruzie met hem gehad,omdat mijn nichtje niet met haar shet mocht rijden als hij in de bak bezig was.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:11

jaar of 15 denk ik. Ik bedoelde daar mee aan te geven dat vroeger er mensen stonden die gewoon hoog in de sport meeliepen en nu staat er een verdwaalde M klant.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 19:27

Ik heb inderdaad ook al wel verhalen gehoord over het stoffige, dat de eigenaar een vreselijke vent is, dat je met een beetje pech zo met 13 man in de bak rijdt, terwijl er twee verschillende les hebben, dat als het een beetje waait je al niets meer hoort omdat het dak ressoneert... Echt veel positieve dingen heb ik inderdaad ook nog niet gehoord.
Over de bijrijdersgeld op Berestein, dat was in het guldentijdperk 75 GULDEN en geen 75 euro. Inmiddels zal het wel 40 euro zijn en natuurlijk blijft het veel geld, maar goed, scheelt wel weer 220%...

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:05

zit trouwens de oude van der voort er nog in?
of word het nu door de kinderen gerunt?
als ik eens weer in de buurt ben ga ik toch eens kijken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:48

ouwe vd v voort zwaait nog steeds de scepter........ de kinderen voeren het uit. Die doen allemaal goed hun best hoor, echt wel!! Maar ik ben bang dat zolang er niet geinvesteerd word dat het niet beter gaat worden.

En dat bepaald natuurlijk nog steeds Meneer v-d Voort