Vraagje aan mensen met buitenbak........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:53

Als wij de bak op tijd slepen voor de vorst is hij prima te rijden OK dan!

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 14:53

ik rij ook in een buiten bak en die was dus deze week ook erug hard, maar da von ik nie zo erug, ik heb gewoon een beetje gestapt zonder zadel, da was wel weer wat anders en voor me paard ook wel lekker.....

xxBartjexx

Berichten: 61
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 17:01

Je kan er ook landbouwzout over heen strooien en dan bevriest de bak niet maar je moet de benen van je paard dan wel goed afspuiten.
Groetjes Danielle

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 23:37

Bedankt, ik heb vandaag en gister met mn paarden in het bos gestapt op een zandweg, lekker stapoefeningen gedaan.vanavond de bak weer gesleept en ik denk dat hiij nu best weer te rijden is, maar heb morgen les op rijvereniging.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 01:44

Je kunt ook speciale korrels kopen, bij Ronald Zorgdrager? Sorghdrager? stond laatst in de Hoefslag. Niet extreem duur en houdt je bak langere tijd vorstvrij.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 02:21

Ik heb iets gelezen in de Paard & Sport over korrels waardoor het zand niet meer zo op spat en tot weet ik hoeveel graden onder nul vorstvrij blijft. Zouden we misschien aanschaffen maar weet niet hoe het daar nu mee zit? Morgen eens vragen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 09:18

Onze bakken zijn ook bevroren....Boos! Ik ga morgen persoonlijk beginnen met het bouwen van een binnenbak Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 23:45

Franca schreef:
Onze bakken zijn ook bevroren....Boos! Ik ga morgen persoonlijk beginnen met het bouwen van een binnenbak Haha!


Haha, galukkig dooit t alweer en ik moet eerlijk zeggen dat t mijn paard alleen maar goed heeft gedaan al dat stapwerk, hij liep super vanavond op rijvereniging!!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 01:26

m'n bak heeft een bovenlaagje van zandXhoutsnippers. niet van die grove, maar van die fijne snippers, waardoor m'n bak bij bevriezing mooi erbij ligt. Hij moest nog gesleept worden nadat ie is aangelegt, maar daar zijn we nog niet aan toegekomen. Hij is op 1 punt wat zwaarder, daar hadden ze de houtsnipper&zand gestort, waardoor daar dus meer ligt. Daar ben ik nog niet geweest omdat ik er met m'n krukken niet kan komen, maar het voorste gedeelte is met bevriezing nog super te rijden!