misschien een rare vraag over hooi...

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 12:50

Niet lachen allemaal, maar ik wil het nu eindelijk wel eens weten, want je hoort altijd zo veel verschillende dingen.... Verward

Worden pony's/paarden dik van hooi????????
En hoeveel hooi zouden jullie aan Mika geven als jullie zo'n pony zouden hebben van dit formaat?
Mika is niet vet, maar krijgt volgens mij wel een hangbuik/grasbuik terwijl ze bijna niet graast want ik loop nog steeds gras te maaien. Haha!

Groetjes Sonja

Om bv over te stappen op kuilvoer is voor mij niet haalbaar omdat dat veel te gevaarlijk is voor de geiten ivm listeria.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-01 13:06

Ze worden er niet vet van als in vet op de ribben, maar ze krijgen er een hangbuikje van. Maar dat is ook weer heel verschillend van paard tot paard.
Van kuilgras wordt ook vaak gezegd dat paarden er baggervet van worden, maar onze WPN'er ziet er juist perfect uit sinds hij kuil krijgt ipv hooi, juist omdat er wat vlees op de ribben komt, terwijl hij daar eerst echt mager was.

Hoeveel jouw pony zou moeten hebben weet ik niet, ik voer "op het oog". Het is afhankelijk van de arbeid, grootte, aanleg om dik te worden, verveling op stal etc.

Persoonlijk vind ik ruwvoer de basis van het voeren. Wat ik tekort kom in het hooi of kuil, vul ik ahw aan met bix en muesli.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 15:58

Houdt dit in dat je paarden de hele dag hooi/kuil tot hun beschikking hebben en als ze dan niet genoeg energie hebben je ze dan biks ed bijvoert, of begrijp ik het nu helemaal niet meer??? Verward

Mika krijgt dus wel een beetje krachtvoer bij, en 2 x daags een plak hooi, soms minder want er zit nogal eens verschil tussen de plakken, de een is dikker dan de ander af en toe....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie