Dressuur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 03:50

Volgens mij is niemand er op uit om je af te kraken maar het klinkt gewoon een beetje ongeloofwaardig. Heb je meerdere paarden of pony's in de Z uitgebracht, niet onderling maar officieel? Dan mag je inderdaad niet eens B. Als je 1 pony of paard in de Z hebt gehad (met winstpunt) dan mag je B of L. Het is heel moeilijk te beoordelen als je het niet gezien hebt, maar als jouw pony lichamelijk goed is, dan heeft het bijna altijd een rijtechnische oorzaak en die ligt dus bij de ruiter. Ik vind het een beetje makkelijk gezegd: het ligt niet aan mij want ik heb meerder paarden in het Z uitgebracht... In principe ligt het altijd aan de ruiter, tenzij er dus wel wat lichamelijks is. Dat zou ik eerst eens uitzoeken. Als ze wwel goed is, is het gewoon een kwestie van goed trainen en met jouw ervaring zou je toch denken dat het dan allemaal wel goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 19:38

Hoi Navy, ik was er niet op uit om je af te kraken hoor maar ik had gewoon een paar vragen.
Ik zie gewoon erg veel ongelukken bij het springen omdat ruiters hun paard dressuurmatig helemaal niet in orde hebben. Je ziet dan paarden die als dwazen op hindernissen afstormen zonder te kijken terwijl de ruiter dan loopt te verkondigen dat het zo goed gaat, totdat ze een keer samen in een hindernis liggen.
Ik kan alleen afgaan op de gegevens die jij hier verstrekt, ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe je rijdt of hoe je pony nu eigenlijk is. Dat is meteen een beetje een handicap wanneer je dergelijke zaken hier op het i-net zet.
Ik hoop dat je een beetje kunt begrijpen waarom veel mensen dus zo reageren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-03-18 18:40 ]</font>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-01 20:48

Natuurlijk snap ik dat!
Maar, ik dacht gewoon dat iemand misschien ook zo'n pony heeft [gehad] of gekend.
Gewoon wat tips enzo!
Maar, doordat ze kreupel loopt, is dat nu toch niet echt van belang.
Greetzz..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 11:10

hicky had het altijd als we gingen springen, dat ik haar dressuurmatig niet meer onder controle had. Ze was zo blij dat ze mocht springen! ik kon dan echt niks meer. En ze hoefde maar een hindernis te zien! Tijdens de les deden wij altijd dressuur training met hindernissen. In een rustige tempo erop af,. is het niet wat om veel balkjes te gaan lopen? dat deed ik ook altijd met Hickory, eerst gewooner over heen, tussen door enzovoort. je paard vind het neit alleenleuk, maar het is ook nog goed! en ook nog afwisselend, en goed voor de achterhand!!!