Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:38

Quickstar1 schreef:
@kvarhage, ik las eerst dat je maar 6 wortels had gekocht :') . Ik begon al te denken: Soooww die houdt alles netjes bij! (Niet dat dat zo nu niet is, als je m'n zin snapt). Het is dus 6 euro voor wortels. Het is nog vroeg in de ochtend...


Hahaha ik snap je zin, idd 6 euro voor wortels :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:37

xJitskee schreef:
De maand maart is hier qua kosten als het goed is ook afgelopen :)

11 balen houtvezel (om de voorraad aan te vullen) €74,58
Hoefsmid (3 paarden bekappen) €90,00
Nieuwe singel €21,90 paard had de buik te dik :')
Rambo SIH eczeemdeken €114,95
Overig €39,88 (fles cowboy magic, fles derfen, nieuwe manenkam)

Totaal €341,31


Toch nog niet helemaal het lijstje. Contributie à €55,25 voor de stamboekvereniging.

Totaal €396,56

Westhof

Berichten: 2929
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:37

Maart:

Stalgeld: €180
Hoefsmid: €55
Hoofdstel: €86,95
2 dekjes: €49,90
Beugelriemen + beugelhoedjes: €47,90
————————
Totaal: €419.75

Iets met je niet in kunnen houden... :7

little_birdy
Berichten: 12233
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:23

Maart :
Stalling 235
Wassen dekjes 4
2x les 60
Eppeljeck 48
Supplrment 15

362 totaal

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:26

Afgelopen maand een dure maand en ik verwacht deze maand ook duurder in verband met extra voer voor mijn paard.

Maart
Stalgeld oude stal; 100,-
Stalgeld nieuwe stal; 84,-
Kast; 15,-
Hout om er een zadelkast van te maken; 60,-
Voer; 66,-
Totaal; 325,-

Vanaf deze maand duurdere stalgeld maar mijn paard staat dichtbij dus ik kan op de fiets, de hoefsmid komt denk ik deze maand langs en ik moet zelf voer betalen en dat is op het moment even veel omdat ze in de winter is ingevallen.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:29

Maart

Stalling 200
Spullen 136,80
Bitloos hoofdstel, DLL, neusbontje, borstel
Voer 12,15
Pavo Sportsfit
Dressuurles 20

Totaal €368,95,-

April

Stalling 200
Ontwormen 17,50
Grondwerkles 30

Tot nu toe €247,50,-

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:02

Pff, dure maand weer. Rekening van de dierenarts (mok) komt volgende maand hoop ik..

Stalling € 215,00
Tandarts € 55,00
Selenium € 13,98
Les € 36,00
Achter beschermers € 39,64
Verzorging € 5,75
Betadine € 15,82
Equitana € 115,00 (rijbroek, dekje, supplement + hoefvet)

Totaal € 496,19

Quickstar1
Berichten: 24
Geregistreerd: 23-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:09

Maart

Weide (incl. voer): 40 euro
Totaal: 40 euro :D

Deze maand ietsjes duurder, maar niet veel hopelijk. Tot nu toe alleen weide en drie pakken vlas (22,50 euro). Sinds gister wel een aparte schuurplek tussen d'r kaken aan de onderkant. Het blijft daar jeuken bij haar... Ik hoop dat dat vanzelf geneest, anders komen er DA kosten er bij.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 23:11

Maart:

Stalling: €310
Hoefsmid: €30
Spullen: €154 :') ( oa nieuw eskadron dekje..)
Supplementen: €30 ( doe ik 2 maanden mee )
Huur zadel: €40
Totaal: €564

Mei gaat helemaal leuk worden, dan gaat er een nieuw zadel komen +:)+

Tinklinger

Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:15

Maart:

Stalling: €115
Hoefsmid: €25
Muesli: €10
Excellent Lijnzaadolie: €8,95
Veerust Super Vliegenspray: €10,95
Grand National Teershampoo: €8,95

Verkocht:
Paarden spulletjes: €40

Totaal: €138,85

wil94

Berichten: 777
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: drenthe

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:29

Maart:
Stal €165
Paardendrogist €14,41
Divoza €22,75
Vereniging €14,00
Equitana €35

Totaal €251,16

Tandarts is net bij mijn paard geweest, zal wel een beste rekening worden.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:17

Hoi bokkers!

Mijn ouders zijn serieus aan het denken over een eigen pony. Nu wil ik graag weten hoeveel dit ongeveer gaat kosten en waar ik nog aan moet denken. Veder zelf nog wat op internet gezocht en al een leuke stal op het oog €195,- inc voer (is dit een redelijke prijs?). Ook al een leuke e-pony gezien voor zo'n €2500. Een verzekering gezocht en dat voor €310 in de maand. DA kosten verschillen natuurlijk ook nog. Maar hebben jullie veder nog dingetjes die ik vergeten ben? (Hoefsmid en ontwormen weet ik al, maar hoeveel gaat dat kosten ongeveer?)

Alvast bedankt!

Autumnn

Berichten: 8073
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:19

sat_nath schreef:
Hoi bokkers!

Mijn ouders zijn serieus aan het denken over een eigen pony. Nu wil ik graag weten hoeveel dit ongeveer gaat kosten en waar ik nog aan moet denken. Veder zelf nog wat op internet gezocht en al een leuke stal op het oog €195,- inc voer (is dit een redelijke prijs?). Ook al een leuke e-pony gezien voor zo'n €2500. Een verzekering gezocht en dat voor €310 in de maand. DA kosten verschillen natuurlijk ook nog. Maar hebben jullie veder nog dingetjes die ik vergeten ben? (Hoefsmid en ontwormen weet ik al, maar hoeveel gaat dat kosten ongeveer?)

Alvast bedankt!


Als je dit topic doorleest zie je wat er zoal bij gaat komen :)

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:22

sat_nath schreef:
Hoi bokkers!

Mijn ouders zijn serieus aan het denken over een eigen pony. Nu wil ik graag weten hoeveel dit ongeveer gaat kosten en waar ik nog aan moet denken. Veder zelf nog wat op internet gezocht en al een leuke stal op het oog €195,- inc voer (is dit een redelijke prijs?). Ook al een leuke e-pony gezien voor zo'n €2500. Een verzekering gezocht en dat voor €310 in de maand. DA kosten verschillen natuurlijk ook nog. Maar hebben jullie veder nog dingetjes die ik vergeten ben? (Hoefsmid en ontwormen weet ik al, maar hoeveel gaat dat kosten ongeveer?)

Alvast bedankt!

Verzekering voor 310 per maand???? Wat zit daar dan allemaal wel niet bij in??

195 incl voer zegt niks; het werk (en de kosten) zitten in het stalonderhoud. Als uitmesten en stro erbij zitten, dan is het niet duur.
Daarnaast maakt het nog uit welke faciliteiten er nog meer geboden worden. Een fatsoenlijke (buiten)bak is bijvoorbeeld wel een punt.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:22

Lizzyy schreef:
sat_nath schreef:
Hoi bokkers!

Mijn ouders zijn serieus aan het denken over een eigen pony. Nu wil ik graag weten hoeveel dit ongeveer gaat kosten en waar ik nog aan moet denken. Veder zelf nog wat op internet gezocht en al een leuke stal op het oog €195,- inc voer (is dit een redelijke prijs?). Ook al een leuke e-pony gezien voor zo'n €2500. Een verzekering gezocht en dat voor €310 in de maand. DA kosten verschillen natuurlijk ook nog. Maar hebben jullie veder nog dingetjes die ik vergeten ben? (Hoefsmid en ontwormen weet ik al, maar hoeveel gaat dat kosten ongeveer?)

Alvast bedankt!


Als je dit topic doorleest zie je wat er zoal bij gaat komen :)


Haha bedankt voor je reactie! Ik zou zo alles rustig doorlezen en ook voor mijzelf alles op een rijtje zetten in een goed overzicht. Als het echt zo ver is heb ik al goede hulp van iemand die verstand heeft van paarden kopen :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:25

ikke schreef:
sat_nath schreef:
Hoi bokkers!

Mijn ouders zijn serieus aan het denken over een eigen pony. Nu wil ik graag weten hoeveel dit ongeveer gaat kosten en waar ik nog aan moet denken. Veder zelf nog wat op internet gezocht en al een leuke stal op het oog €195,- inc voer (is dit een redelijke prijs?). Ook al een leuke e-pony gezien voor zo'n €2500. Een verzekering gezocht en dat voor €310 in de maand. DA kosten verschillen natuurlijk ook nog. Maar hebben jullie veder nog dingetjes die ik vergeten ben? (Hoefsmid en ontwormen weet ik al, maar hoeveel gaat dat kosten ongeveer?)

Alvast bedankt!

Verzekering voor 310 per maand???? Wat zit daar dan allemaal wel niet bij in??

195 incl voer zegt niks; het werk (en de kosten) zitten in het stalonderhoud. Als uitmesten en stro erbij zitten, dan is het niet duur.
Daarnaast maakt het nog uit welke faciliteiten er nog meer geboden worden. Een fatsoenlijke (buiten)bak is bijvoorbeeld wel een punt.


Die €310 hebben we opgezocht, maar dit is vooral een ruim genomen schating.

Ik zal nu even moeten opzoeken of uitmesten en stro er ook bij zit. Er is een buitenbak die het hele jaar door goed te rijden is. Ook hebben ze daar een kleinschalige binnenbak, stapmolen en voldoende land waar de paarden op kunnen.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:28

Afbeelding

Hier de advertentie van marktplaats :)

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:39

Ik zou toch kritisch naar de advertentie kijken.
Alleen weidegang in de zomer? Is het eigen weitje voldoende groot of gaat het 1 modderboel worden? En als ik het goed begrijp moet je ook zelf eten kopen en mesten? Vergeet niet dat hier ook veel tijd in kruipt.
Er staat ook niks in over binnenbak, is dat dan niet aanwezig of extra betalen?
Ik vind de prijs normaal als mijn paard in de winter ook buiten zou mogen. Alleen naar buiten in de zomer zou niets voor mij zijn.

Anoniem

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:51

Het klinkt vooral als een stal waar elk paard apart staat met zo weinig mogelijk contact met andere paarden.
Dat zou ik voor mijn eigen dieren absoluut niet willen. :o
Ik snap die gedachte erachter niet zo...
Enige dat ik kan bedenken is kans op blessures qua trappen/bijten/spelen.
Als je ze zo houdt en je zet ze dan uiteindelijk na lange tijd wel samen, gaat het vaak wél echt mis.

Qua verzekering; ik denk dat je het bedrag dat je daaraan uit wil geven, beter zelf in een potje apart kunt leggen. :)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:53

Poekkie schreef:
Ik zou toch kritisch naar de advertentie kijken.
Alleen weidegang in de zomer? Is het eigen weitje voldoende groot of gaat het 1 modderboel worden? En als ik het goed begrijp moet je ook zelf eten kopen en mesten? Vergeet niet dat hier ook veel tijd in kruipt.
Er staat ook niks in over binnenbak, is dat dan niet aanwezig of extra betalen?
Ik vind de prijs normaal als mijn paard in de winter ook buiten zou mogen. Alleen naar buiten in de zomer zou niets voor mij zijn.


Oké bedankt voor je reactie! Hmm, in de foto's staat een kleine binnenbak (of ik haal het nu de war met een andere stal). Als ik helemaal groen licht heb zal ik zeker een mailtje doen voor meer informatie en ook de punten die jij in je reactie noemt zal ik zeker in het mailtje zetten.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:55

KoudbloedKim schreef:
Het klinkt vooral als een stal waar elk paard apart staat met zo weinig mogelijk contact met andere paarden.
Dat zou ik voor mijn eigen dieren absoluut niet willen. :o
Ik snap die gedachte erachter niet zo...
Enige dat ik kan bedenken is kans op blessures qua trappen/bijten/spelen.
Als je ze zo houdt en je zet ze dan uiteindelijk na lange tijd wel samen, gaat het vaak wél echt mis.

Qua verzekering; ik denk dat je het bedrag dat je daaraan uit wil geven, beter zelf in een potje apart kunt leggen. :)


Nu begin ik toch te twijfelen over deze stal := Ik heb sowieso nog niet al mijn pijlen op deze stal gericht en ik zal ook zeker veder zoeken. Voor de rest heb ik ook in mijn met geposten reactie gezegd dat ik binnenkort voor meer info een mailtje sturen en daar ook zeker de genoemde punten in zetten.

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:01

Binnebakje klopt inderdaad niet, was in de war met een andere stal. Deze andere stal spreekt met wat meer aan. Helaas is het wel zelf uitmesten etc, maar wel weidegang zolang het weer het toelaat. Deze stal beschikt ook over een stapmolen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:03

Ik zou gewoon op verschillende stallen gaan kijken. Soms klinkt iets fantastisch en is het ruk, of het klinkt heel beroerd en blijkt het uiteindelijk een super plekje!

Daarbij ben ik van mening dat sfeer/stalgenoten ook belangrijk zijn. En dat het er ook aan ligt wat je zoekt, wat je belangrijk vindt.

Zelf sta ik nu op een stal waar de paarden 's ochtends buiten worden gezet en 's avonds binnen worden gehaald. We hebben een buitenbak van redelijke kwaliteit en we staan direct aan het bos. Mesten doen we zelf, maar dat vind ik stiekem wel fijn, omdat ik mijn stal dan helemaal naar wens heb (op vorige stallen werd er óf slecht uitgemest, óf er lag heel weinig bodembedekking). Ja, ik moet een klein beetje werk doen, maar ik vind dat echt niet erg.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:34

Nou ik heb Joy nog niet zo lang, dus een lijstje maken moet simpel zijn :Y)

Stalling (opfok)
Oktober: 75,-
November: 150,-
December: 150,-
Januari: 150,-
Februari: 150,-
Maart: 150,-
April:150,-

Hoefsmid: 2×35,-
Borstels/halsters etc: 150,-
Apotheek: 75,-
Kliniek: 1200,- (al wacht ik nog op de rekening)
Verzekering: 160,-

Vervoer van/naar stal: 150,-

Totaal: 2780,- Poeh, bestwel een hoop voor zo'n kleintje := (en dan te bedenken dat ik er met de aanschaf nog lang niet was met 2800,- :oo)

Maar ik zou dit voor geen goud willen missen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:50

Mijn maand april tot nu toe! :-) De pony is 10 april aangekocht!
Ik houd alles bij in een excel-bestandje. Voer, spullen, alle andere kosten, belangrijke nummers.



Afbeelding