Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:28

OleJon schreef:
__Cynthia schreef:
Ik ga het ook weer eens delen en begin gelijk met een dure maand .

Het betreft 1 kwpner op een ‘doe het zelf stal’

Stalling €277
Paardrijkleding €911,58 (nieuwe laarzen en cap)
Dierenarts €276,88 (foto’s maken rug + enting)
Voer €122,50
Lessen €115
Paarden spullen €20,40

Totaal €1.723,66


Wauw, veel geld voor een paar laarzen en een cap :+


Misschien rijdt ze wedstrijden? Mijn cap was nog geen 100, rijlaarzen 150. Verschil moet er zijn. Gelukkig doe je er lang mee. Voer zit je ook vrij hoog, wij ook overigens. Hopelijk volgende maand meer geluk

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:33

Tancreda4 schreef:
Petrichor schreef:
Wow ik vind het juist een mega bedrag wat jij betaalt voor hooi. Ik betaal 7 euro voor een klein baaltje (20 kilo) en heb er 10 nodig voor 1 paard per maand. Ik vind dat dus schandalig duur, als ik 10 minuten in de auto stap kost het zelfde baaltje mij 4.50. Dus ben ik 44.50 in de maand kwijt ipv 70, dus volgende keer ga ik die ophalen.


Hoe doe jij 3 dagen met een pak van 20 kilo voor een paard?? Of heb je een pony? Anders is het echt heel weinig ruwvoer!

Hier helaas nu ook heel dure balen. M'n weidehooi is maar 4.50 maar krijgen ze niet veel. Door schaarste net 28 balen voor 300 euro graszaadhooi laten bezorgen |( Hopelijk m'n grote snel t land weer op, dat scheelt iets....


De stal voert 12kg bij ons , ik voer halve baal per dag bij. Dus 3,5 baal per week van 20kg. 14 balen dus per maand. Enkel bijvoeren. Als ik die 12kg per dag er nog bij moest doen,geen idee waar te laten. ;)

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 11:41

Miss_Mii21 schreef:
600? Mijn stalling is 320 maar tik elke 3 maanden 500 euro naar de dierenarts af omdat alle stallen slecht zijn. Gladde weides, te weinig voer,trappende merries,het is altijd wat. Zit totaal op 1200 per maand, elke maand. Rij geen wedstrijden, meerdere deel van de tijd paard dat geblesseerd is. Oja en wil ook nog een beetje spaarpot opbouwen. Vergeet het maar. Elke maand salaris naar paard en zelf met lege handen. Het was altijd een droom maar kan niet eens een huis kopen vanwege de paard-kosten. Als ik dit wist... Om mij heen zeggen veel mensen ja jullie hebben pech ja je moet alles maar accepteren van een stal. Wachten op kosten. En elke dag moeten gaan omdat ze overal te weinig voeren. Oja en dan wordt je ook nog verboden om bij te voeren door de stal. Je snapt dat ik lichtelijk gefrustreerd raak. Sommigen hebben amper kosten. wij lopen leeg.

Waarom staat je paard daar dan nog? Voor 1200 euro per maand kun je vast wel iets beters vinden.

Sherivey
Berichten: 8643
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:50

Miss_Mii21 schreef:
Pantykous schreef:

Ik heb recent mijn paard verkocht, nooit de kosten bijgehouden zoals hier. Denk dat ik zeker de 600 euro aantikte elke maand, zonder dierenarts kosten. Door dit topic ben ik echt aan het twijfelen of ik wel weer een paard wil :')

600? Mijn stalling is 320 maar tik elke 3 maanden 500 euro naar de dierenarts af omdat alle stallen slecht zijn. Gladde weides, te weinig voer,trappende merries,het is altijd wat. Zit totaal op 1200 per maand, elke maand. Rij geen wedstrijden, meerdere deel van de tijd paard dat geblesseerd is. Oja en wil ook nog een beetje spaarpot opbouwen. Vergeet het maar. Elke maand salaris naar paard en zelf met lege handen. Het was altijd een droom maar kan niet eens een huis kopen vanwege de paard-kosten. Als ik dit wist... Om mij heen zeggen veel mensen ja jullie hebben pech ja je moet alles maar accepteren van een stal. Wachten op kosten. En elke dag moeten gaan omdat ze overal te weinig voeren. Oja en dan wordt je ook nog verboden om bij te voeren door de stal. Je snapt dat ik lichtelijk gefrustreerd raak. Sommigen hebben amper kosten. wij lopen leeg.

Kom je nou elke keer ergens een topic binnen vallen om te melden hoe slecht de stallen zijn waar je staat of gestaan hebt?

In plaatst van hier op Bokt steeds dingen over te plaatsen, ga eens denken in oplossingen.
Perfect wordt het toch nooit, maar ga zoeken naar wat voor jou en je paard werkt.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:03

Ik ga volgende week hooi halen voor 5 euro per baal, heb er al eens eerder hooi van gehad en toen was het prima. Scheelt toch 2 euro per baal, dus dat tikt aardig aan op jaarbasis.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:39

Petrichor schreef:
Ik ga volgende week hooi halen voor 5 euro per baal, heb er al eens eerder hooi van gehad en toen was het prima. Scheelt toch 2 euro per baal, dus dat tikt aardig aan op jaarbasis.


Waar zit dat verschil in prijs in? Haal jij je hooi bij een grote fourage leverancier of bij een kleinere particulier? Wellicht zit 'm daar het verschil in? En welke soort hooi haal je?

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:02

Petrichor schreef:
Ik ga volgende week hooi halen voor 5 euro per baal, heb er al eens eerder hooi van gehad en toen was het prima. Scheelt toch 2 euro per baal, dus dat tikt aardig aan op jaarbasis.


Zou ook kijken naar de kilo’s per baal. Want als je voor 5 euro net 15 kilo hebt (33cent per kilo) of je hebt baaltjes van 22 kilo voor 7 euro (31 cent per kilo) ben je goedkoper uit met de op het oog duurdere baaltjes :)

Ik weeg altijd een paar balen met een ding om koffers te wegen. Weet je gelijk hoeveel je voert.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 09:33

Ik heb al 100 jaar dezelfde leverancier. Hij is met de stijging van de dieselprijs 50 cent omhooggegaan per baal maar verder krijg ik als vaste klant altijd super mooi hooi en stro. Ik betaal nu € 5,- per baal thuisbezorgd. De balen wegen meestal meer dan 20 kilo.

Fly_high

Berichten: 3305
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:54

Miss_Mii21 schreef:
OleJon schreef:
Wauw, veel geld voor een paar laarzen en een cap :+


Misschien rijdt ze wedstrijden? Mijn cap was nog geen 100, rijlaarzen 150. Verschil moet er zijn. Gelukkig doe je er lang mee. Voer zit je ook vrij hoog, wij ook overigens. Hopelijk volgende maand meer geluk


...je hoeft echt geen €900 voor paar laarzen en een cap te betalen om wedstrijden te rijden :') Idem voer, gewoon hooi en paar kilo sportbrok kost zo veel nog niet.

Sorry maar wat een flauwe opmerking dit, "verschil moet er zijn" wtf :')

Lieser
Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 11:18

Fly_high schreef:
...je hoeft echt geen €900 voor paar laarzen en een cap te betalen om wedstrijden te rijden :') Idem voer, gewoon hooi en paar kilo sportbrok kost zo veel nog niet.

Sorry maar wat een flauwe opmerking dit, "verschil moet er zijn" wtf :')

Ach, de een geeft 900 euro per keer uit aan rijlaarzen en een kep/cap, de ander 750 euro per maand aan stalling. Als we elke uitgave van iedereen gaan becommentariëren, is dit draadje gauw klaar vermoed ik.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:41

Voor maart zaten wij op €761,75 voor 4 paarden op een gehuurd stuk.

Aangezien we deze maand een nieuw paard hebben gekocht gaan we die kosten + keuring + spullen even niet meetellen. :+

In dat bedrag zat wel extra voer voor het nieuwe paard, de hoefsmid en osteopaat meegerekend maar dat zijn ook nieuwe vaste lasten. Mis ook nog steeds een dierenartsrekening van de entingen, misschien komt die na de 2e prik samengevoegd.

Fly_high

Berichten: 3305
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:54

Lieser schreef:
Fly_high schreef:
...je hoeft echt geen €900 voor paar laarzen en een cap te betalen om wedstrijden te rijden :') Idem voer, gewoon hooi en paar kilo sportbrok kost zo veel nog niet.

Sorry maar wat een flauwe opmerking dit, "verschil moet er zijn" wtf :')

Ach, de een geeft 900 euro per keer uit aan rijlaarzen en een kep/cap, de ander 750 euro per maand aan stalling. Als we elke uitgave van iedereen gaan becommentariëren, is dit draadje gauw klaar vermoed ik.


Wtf :?

Ik vind het helemaal prima dat iemand graag dure laarzen en cap heeft :) of dekjes of luxe stalling of wedstrijden of whatever, maar opmerking van Miss_Mii blijft imo erg flauw. Zij is dan niet eens degene die die dure spullen koopt, dus tot zover "uitgaven becommentariëren".

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 12:54

Voor 1 paard op een all-in pensionstalling.

Maart
€345 Stalling paard
€17,50 Stalling trailer
€65 Buitenzetservice
€66 Wiesencobs & Seniorenslobber
+€50 Verzorgster
+€20 Verkoop beschermers
+€45 Verkoop singel
Totaal €363,50


Februari
€345 Stalling paard
€17,50 Stalling trailer
€65 Buitenzetservice
€53 Enting
€80 Pasconsult zadelpasser
€20,50 Sojaschroot
€17,50 Seniores Priores
€66 Wiesencobs & Seniorenslobber
€57 EasePro supplement
€30 Prolite zadelonderlegger tweedehands
€20 Frontriem
Totaal €756,50

Januari €412,50

2023 €575 gemiddeld per maand, totaal €6.900
2022 €956 gemiddeld per maand, totaal €11.472
2021 €584 gemiddeld per maand excl aanschaf trailer €1690, totaal €8.698

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 13:05

Miss_Mii21 schreef:
Petrichor schreef:
Ik ga volgende week hooi halen voor 5 euro per baal, heb er al eens eerder hooi van gehad en toen was het prima. Scheelt toch 2 euro per baal, dus dat tikt aardig aan op jaarbasis.


Waar zit dat verschil in prijs in? Haal jij je hooi bij een grote fourage leverancier of bij een kleinere particulier? Wellicht zit 'm daar het verschil in? En welke soort hooi haal je?

Dat is precies het verschil, onze buurman is een bedrijf dus die moet er echt van leven. Maar voor mij super makkelijk, maar dus wel duurder. Daarom ga ik volgende week naar een particulier, hooi is er gewoon prima om maar hij hoeft er niet van te leven. :) Wat ik mij kan herinneren zal het gewicht van de balen om het even zijn.

Ladygiroc

Berichten: 5078
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:41

(drachtige) shet en welsh mountain jaarling, op een DHZ stalling

Maart 468,95
Stalling 400.00
Enting en ontwormen 40.00
Voer 28.95

Januari 486.53
Februari 499.65
Maart 468,95

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:09

Lieser schreef:
Fly_high schreef:
...je hoeft echt geen €900 voor paar laarzen en een cap te betalen om wedstrijden te rijden :') Idem voer, gewoon hooi en paar kilo sportbrok kost zo veel nog niet.

Sorry maar wat een flauwe opmerking dit, "verschil moet er zijn" wtf :')

Ach, de een geeft 900 euro per keer uit aan rijlaarzen en een kep/cap, de ander 750 euro per maand aan stalling. Als we elke uitgave van iedereen gaan becommentariëren, is dit draadje gauw klaar vermoed ik.


Ja, precies dat. Het is niet flauw bedoeld. De een rijdt wedstrijden, de ander recreatief, de een heeft een tweedehands zadel, de ander een nieuwe.. zo veel mensen, zo veel wensen en zo veel verschillen. Er is hierin geen goed of fout. Leuk om juist te zien, je kan het zo gek maken als je wil met een paard. Je kan heel makkelijk van je geld afkomen, er zijn ook genoeg mogelijkheden om het 'betaalbaar' te houden, hoewel die definitie dan ook weer per persoon verschilt.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:11

Fly_high schreef:
Fly_high schreef:
...je hoeft echt geen €900 voor paar laarzen en een cap te betalen om wedstrijden te rijden :') Idem voer, gewoon hooi en paar kilo sportbrok kost zo veel nog niet.

Sorry maar wat een flauwe opmerking dit, "verschil moet er zijn" wtf :')

Ach, de een geeft 900 euro per keer uit aan rijlaarzen en een kep/cap, de ander 750 euro per maand aan stalling. Als we elke uitgave van iedereen gaan becommentariëren, is dit draadje gauw klaar vermoed ik.


Wtf :?

Ik vind het helemaal prima dat iemand graag dure laarzen en cap heeft :) of dekjes of luxe stalling of wedstrijden of whatever, maar opmerking van Miss_Mii blijft imo erg flauw. Zij is dan niet eens degene die die dure spullen koopt, dus tot zover "uitgaven becommentariëren".[/quote]

Jouw opmerking slaat echt nergens op, dit is totaal irrelevant. Waarom zou ik mij moeten verdedigen en waarom moet je hier iets van vinden. Ik vind er ook niks van, precies wat hierboven staat, de een koopt een cap van honderden euro's, de ander eentje van onder de 100. Allemaal prima toch. Ligt net aan je budget. Als je meer te besteden hebt, kan je ook meer uitgeven. Prima toch.
Precies dit soort opmerkingen zijn wel een reden om van dit forum af te gaan, je kan niet eens een opmerking geven of je wordt met de grond gelijk gemaakt. Het is altijd gezeik en gedoe.

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:26

April
Voor een 33 jarige D pony, Tinker en shet.
25 pak vlas, voor 125 euro.
Gekocht via MP.
5 euro per stuk, en dichtbij. Dus een koopje.
3 zak wortels 3×5.25=15.75.
Totaal 140,75 euro.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:56

Dure maand april.
Voor 2 paarden en 2 mini pony’s aan huis.
Dierenarts was gebitten en enten voor west Nile. Plus nog een keer apart consult met medicijnen voor een hoestend paard. Ik ben vergeten mn supplementen en verzorgingsproducten bij te houden deze maand.
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 23:00

Ik heb deze maand 2 zakken wortels gekocht 7€
En een giga baal hooi van €100 (even kijken hoelang ik ermee kan doen).
En een nieuwe regendeken €79
Twee grote paarden.

Totaal €186 april

Wildgirl

Berichten: 11668
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

Wildgirl schreef:
Januari voor een quarter en shetlander in vol pension



Maart

Stalgeld 225
Krachtvoer en houtkrul 100
2e enting 25

Totaal 350


April

Stalgeld 225
Wortels 10
Les 30
Houtkrul 20
Edit: hoefsmid 40

Totaal 325

Mei is weer wat hoger ivm wedstrijdje en 2x extra les daardoor