wel of geen halster om op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

laat jij het halster bij je paard om in stal?

ja... want
10 (5%)
nee... want....
177 (94%)

Totaal aantal stemmen: 187


WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 22:50

Die van ons hebben in de winter dag en nacht hun halster om, omdat ze 's ochtends naar buiten gaan, en 's avonds weer naar binnen. Ze zijn dan nogal pittig, hebben haast, en eentje is nogal moeilijk te krijgen. Ze houden daarom gewoon de halsters om. Deze zomer hebben ze dag en nacht zonder halster in het weiland gelopen. Ze zijn dan stukken rustiger en ook makkelijk te krijgen. Schijnheilig

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:10

wow ik heb paarden gezien die zichzelf hebben ophangen in de stal aan hun halsters!! Nee, het waren geen suïcidale paarden. Het was geen prettig gezicht. Nooit een halster om op stal dus. Ook al zijn er geen gevaarlijke uitsteeksels in de stal, ze kunnen zich gewoon aan de deur ophangen...brrr Verdrietig

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 23:13

Er zijn geen uitstekende dingen in onze stal: gemetseld, en daarna afgewerkt. De deuren zijn ook allemaal afgewerkt. Geen probleem dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 09:18

Ik heb mijn paard nooit een halster om op stal. Als er brand uitbreekt denk ik trouwens ook niet dat je eerst een touwtje aan het halster maakt en de paarden een voor een naar buiten brengt. Dan is het alleen nog maar een kwestie van alle boxen openmaken, de paarden naar buiten jagen en de deur indien nog mogelijk weer sluiten. Tenminste, dat lijkt me wel de snelste methode.

In de wei laat ik zijn halster wel om. De paarden breken soms uit en dan is het wel zo handig om ze weer te pakken te krijgen.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:17

ik heb ook nooit halster om in de stal , veel te gevaarlijk!!!! en het is een kleine moeite om je halster weer om te doen

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 10:30

De halsters hangen bij mij aan de staldeur dus in geval van nood heb je zo een halster om of om zijn nek geknupt.Risico van ergens aan blijven hangen een hoef door het halster het snijden van een halster etcetc.
nee dat weegt voor mij ook niet echt op tegen het voordeel van het halster om houden.
Ze staan bij mij wel met halster in de wei.Ten eerste omdat ik als ik ze binnen moet doen geen zin heb in het gedrang bij het hek.wat nog langer duurt als er halsters om moeten.daarnaast is het uit de wei breken makkelijker dan uit de stal dus als ze een keertje op de weg komen kan men ze makkelijker vangen