endurancevraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

endurancevraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 14:49

effe een klein vraagje, vanaf woensdag krijg ik weer een keer in de twee weken dressuurles met mijn paard. maar omdat ik in 2004 mee wil gaan doen met de kennismakingsklasse van endurance vroeg ik me af hoe jullie je paard dressuurmatig rijden. welk niveau, wat voor oefeningen.... etc.
wie kan mij meer over zijn/ haar dressuurtrainingen vertellen?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:07

ik rij ook gewoon dressuur erbij, Latoy heeft nu een blessure maar normaal gesproken heb ik in ieder geval 1 keer in de week en vaak 2 keer in de week les.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 15:08

Ik ga gewoon uit van het basisdoel van de dressuur: een paard recht, rond, correct met rug en beengebruik rijden. Dat is namelijk de houding die z'n spieren het best gebruikt, en waarin hij het minste slijtage ondervind. Je ondervind er ook gemak van om te trainen op zo licht mogelijke hulpen. Ik rijd Rowan bijvoorbeeld zoveel mogelijk van de hand af - ik wil een hele lichte aanleuning, en ik wil ook een goede rem zonder dat ik gewicht in m'n handen heb. Het is heel prettig om hem buiten in te kunnen houden zonder dat ik aan de teugels moet zitten.

Ik rijd overigens nooit lang dressuurmatig, een half uurtje hoogstens, anders word hij het zat.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 15:15

Gracia heeft ook een vreselijke hekel aan de bak, maar je.. ik merk gewoon aan haar dat als ik lang niet ind e bak heb gereden dat ze vast komt te zitten in haar nek. en dat word heel erg rot en zwaar sturen. ik had ook zelf al bedacht dat ik samen met mijn instructrice een manier moet zoeken waarom ze lekker en ontspannen loopt, en op zo'n manier dat ze het lang volhoud.
het trainen met de aldi-hartslagmeter gaat trouwens best lekker. hij geeft redelijk singaal en zo krijg ik toch een beetje een beeld ervan. 4 april wil ik voor het eerst meerijden in de kennismakingsklasse. op mijn 20e verjaardag nog wel! goede reden om dat niet te vieren. heb dus nog even de tijd om te trainen! haha!