welke gelpad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

welke gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 19:42

hallo,ik wou even vragen welke gelpad jullie gebruiken?
en of ze goed bevielen?

de fysiotherapeute is vandaag bij mickey geweest Lachen en ze zij dat het beter was om met gelpad te gaan rijden.
dus ik wil even weten welke beetje goed zijn enzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:44

Ik heb dr eentje van mountain horse
redelijk dunne, maar verdeeld het gewicht perfect en blijft goed liggen

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 19:45

ik heb er een van wembley, volgens de vrouw van de ruitersport zaak was dat een goede, en volgens mij was dat ook de enige in de hele winkel, maar goed. Ik ben er wel tevreden mee.

[o]

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:00

Ik gebruik op dit moment een hele gewone Alfa-gel. Best goed ding, al vind ik de Action die ik gebruikte in duitsland beter, wel erg prijzig.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:02

Ik heb ook een gewone Alfa-gel. Voor mijn pony prima. Ligt goed op de rug, en blijft goed liggen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:06

In het begin gebruikte ik een Alfa, maar die lag voor geen meter onder mijn zadel.

Daarom heb ik hem (gelukkig) in kunnen ruilen tegen een rechthoekige van Action. Deze ligt perfect, verschuift niet en gaat ook nog eens niet kapot!

Super kwaliteit, het is iets duurder, maar je krijgt ook een vol jaar garantie erop.
En op IB kun je ook nog kapotte gelpads van Action laten repareren!

Toos paardloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:10

Geen enkele gelpad. De werking van een gelpad zijn vaak eerder negatief dan positief. Het verdeelt de druk over het algemeen alleen maar slechter. Ik zou eerder voor een (echt) bont onderlegger kiezen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 20:13

Tessebes schreef:
Geen enkele gelpad. De werking van een gelpad zijn vaak eerder negatief dan positief. Het verdeelt de druk over het algemeen alleen maar slechter. Ik zou eerder voor een (echt) bont onderlegger kiezen.



dit hoorde ik dat ook al eerder.
ik heb er even een tweede toppic over geopend Haha!

[VMR] gelpad of bontje.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 20:14

imker schreef:
In het begin gebruikte ik een Alfa, maar die lag voor geen meter onder mijn zadel.

Daarom heb ik hem (gelukkig) in kunnen ruilen tegen een rechthoekige van Action. Deze ligt perfect, verschuift niet en gaat ook nog eens niet kapot!

Super kwaliteit, het is iets duurder, maar je krijgt ook een vol jaar garantie erop.
En op IB kun je ook nog kapotte gelpads van Action laten repareren!



ben je er ook tevreden over,over hoe die de druk verdeeld?

en wat noem je iets duurder?

voor de rest vind ik hem wel goed klinken Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:27

Weet je, sinds dat onderzoek in de Bit schreeuwt iedereen ineens dat gelpads de druk niet goed verdelen en dat die bont-dingen beter zijn. Maar niemand staat erbij stil dat die test puur theoretisch was, wanneer je een gelpad in de praktijk onder een zadel legt gaat het niet alleen om de drukverdeling maar ook om de schokken die zo'n ding op kan vangen. Een ruiter is namelijk geen stilstaande massa die gelijkmatig en continu dezelfde druk geeft. Zeker een minder gevorderde ruiter komt maar al te vaak met horten en stoten in het zadel terecht. Dat kan een goede onderlegger enigszins dempen en hierin vind ik dat een gelpad weldegelijk een bontonderlegger voorbij streeft. Bovendien zal er wel een reden voor zijn dat veel topruiters nog steeds met een gelpad rijden. Verder heb ik niet de ervaring dat een Alfa-gelpad schuift en wél de ervaring dat een Action kapot gaat.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-03 20:34

pff nu weet ik het niet meer,haha Haha!

ja maar aimee,bij mij gaat het dus echt puur,voor eigenlijk dat het fijner is voor de rug,en voor de druk die het verdeeld.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Aimee

Berichten: 11794
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:41

Wat vooral uit de test in de Bit bleek was dat een zadel met daaronder een heel gewoon zadeldekje nog het beste de druk verdeelde. Wil je het dus puur voor drukverdeling en ga je voorbij aan je eigen inbreng als ruiter is een goed passend zadel met een gewoon dekje nog het beste, volgens de Bit en daarmee het enige onafhankelijke onderzoek dat naar mijn weten is uitgevoerd op dit gebied. Wil je toch een onderlegger, raad ik je aan gewoon zelf hierin ervaring op te doen.
Míjn ervaring is dat een paard fijner kan lopen met een gelpad en dat zo'n dikke bontonderlegger alleen maar het contact tussen ruiter en paard verstoord. Maar zoveel ruiters die er zijn, zoveel ervaringen zijn er. Dus velen zullen je andere dingen vertellen. Trek je eigen lijn en vertrouw op je eigen gevoel!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:45

wat je ook doet , let weel HEEL goed op dat door de onderlegger je paard niet drukkingen krijgt ,
de kamerruimte word door een extra onderlegger wel smaller, welke onderlegger je ook gebruikt.
ik ben pro bont onderlegger, maar dan wel een echt schapenvachten onderlegger, christ of mattes
voordelen van bont is, de druk word gelijkmatiger verdeelt en de warmte afvoer is beter, ook de vochtabsoberende werking vind ik erg goed
kunstof gaat toch veel warmer worden en broeien, neemt geen vocht op en is vaak dikker en stugger dan een bont-onderlegger

en wat in stilstand al veel beter de druk verdeelt heeft al een voorsprong

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers