opgedragen aan ANY DALE??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

opgedragen aan ANY DALE??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 11:51

Oke,dit wordt misschien wel de stomste vraag in de geschiedenis van Bokt Clown

Maar ik had vroeger altijd een boek,dat Koosje heette,dat ging dan over een meisje dat op een manege reed.

Ik weet nog dat dat boek was opgedragen aan Anydale,dus ik neem aan dat dat die manege is.

Nou weet ik ook dat daar jaren geleden brand is geweest waarbij geloof ik een aantal paarden om het leven zijn gekomen. Scheve mond Er werdt toen gedacht dat het aangestoken was,omdat die zelfde avond de clubkas ook gestolen was (heb ik gelezen in de Hoefslag,tijden terug)

Nou was mijn vraag:Is dat boek opgedragen aan Any Dale,vanwege die brand,waar paarden verloren gingen?
En nu ik er toch aan denk,zijn er mensen die op Anydale rijden en meer over die brand kunnnen vertellen en of er uiteindelijk meer over de oorzaak bekend is geworden??

Sorry,ben ook niet nieuwsgierig ofzo Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:28

Die brand is nog niet zo heel lang geleden. Enkele jaren denk ik. Ik heb dus niet echt het idee dat het boek dat je jaren geleden hebt gelezen, hiermee in verband staat. Het carrousselpaard van mijn toenmalige instructeur hebben ze toen net op tijd uit de stal kunnen halen. Enkele paarden hebben het geloof ik niet overleefd.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:10

Volgens mij was het een stalhulp die zijn sigaret in de hooischuur had gegooid ofzo. Ik rijd er zelf niet, maar een meisje uit mijn klas toen had het verteld. Volgens mij waren er 5 paarden doodgegaan. Maar dit is dus alleen van horen zeggen. Het was zo een 3/4 jaar terug.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 18:49

Ik werk nu twee jaar op Any-Dale maar er is verder nix bekend geworden over die brand dan we al wisten. Ik heb ook nooit gehoord dat er een boek ofzo is opgedragen aan de manege.
Het klopt dat er 5 paarden levend verbrand zijn. Vind dat zo erg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 19:44

Het boek heet Koosje Omnibus. Het zijn dus 3 boeken in 1 .Bij het tweede boek zit aan het begin een vrijwel lege bladzij met alleen de woorden:

Voor Anydale....

dus daarom vraag ik het me dus af. Ik denk dat het boek nu 3 jaar oud is

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:10

Dat wist ik helemaal niet zeg (van dat boek)!!! Over de brand is niks bekend geworden. Er is rond dezelfde tijd 1 of 2 jaar later wel weer brand geweest, gelukkig geen paarden overleden.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:45

In die periode kwamen we ook weleens bij de "oude" eigenaar op bezoek, kennisen van mijn ouders, ik heb toen begrepen dat het boek voor Any Dale geschreven is. Maar of dat vanwege die bewuste brand was??
Kwam het ook niet omdat Yvonne Kronenberg daar zelf ook reed??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 21:54

dat zou best kunnen.Dat zij er ook reed wist ik niet.
Wel interessant dit trouwens. Ik wist niet dat meer mensen hier vanaf wisten!

byrklint
Berichten: 253
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:29

Ik zal eens vragen of er een boek is geschreven daarover volgens mij niet..

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:39

Ik wist het ook niet van dat boek, maar als het door Yvonne Kronenberg is geschreven is het wel voor de manege denk ik, want daar reed ze zelf ook.

Ze weten nog steeds niet wie die brand heeft aangestoken, maar het was geen sigaret van iemand van het stlpersoneel, want die leegt de kas daarna niet even denk ik.....

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:27

Die van mij heeft ze destijds nog gesingeerd, of hoe je het dan ook noemt