later verder in de paardensport???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Later verder in de paardensport?

Ja, ga er helemaal voor
32 (33%)
neej, ik ga een hele andere richting op
28 (29%)
Neej, ik ga gedeeltelijk met paarden werken
36 (37%)

Totaal aantal stemmen: 96


Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:06

Ik zou wel heel erg graag verder willen met paarden, iig wel ik iets met dieren gaan doen, ik zit nu te denken aan paardenhouderij en dan de ORUN cursus volgen, zodat ik alles met paarden wel een beetje kan Tong uitsteken

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:27

ik ga volgend jaar fysiotherapie studeren en daarna paardenfysiotherapie. Het rijden en mn eigen paard hou ik echt als hobby.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:33

Ik wil over een paar jaar als ik mn VWO diploma heb gehaald voor dierenarts studeren, en het liefst dat combineren met een opleiding paardenhouderij. Ik zou graag later jonge paarden gaan inrijden en ze leren springen (klinkt nogal houterig), maarja de kans dat je er echt iets in kan beginnen is best klein... dus dan heb altijd nog een DA opleiding achter de hand Knipoog

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:41

Ik wil dus eerst de pabo af gaan maken en dan tussendoor gaan rijden en vanalles om veel ervaring te krijgen. Als ik eenmaal goed zit met mijn eigen huis, gelukkig gezin en goede baan met genoeg geld, wil ik een eigen stal beginnen met fokpaarden, de veulens enzo op een grote wei zetten en met hun derde in gaan rijden, als ze de beginselen kennen gaan verkopen, en talentjes zelf houden om ze verder te trainen Lachen Concours hoef ik niet zo, ga liever iets anders doen bv buitenrijden op de zaterdag/zondag Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:51

Ik wil graag paardenarts worden.
Dus dat is wel "fulltime" met paarden werken ja.
Maar dat doe ik graag.

Verder wil ik dan een eigen paard erbij om lekker mee te rijden voor de ontspanning en af en toe een wedstrijdje

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:22

tja ik denk niet dat dat voor mij haalbaar is,
er is al vaker tegen mij gezegd dat ik het wel kon maken in de springsport, maarja ik kan niet zonder steun van mijn ouders(ook financieel gezien) mijn ouders zouden zich nooit volledig geven, zij zien het liever als hobby
maar ga nu over op de paarden(kom nu uit bij de ponys in het Z) en hoop met mijn toekomstig jonge paard vollop op het springterrein uit te komen, en laten we dressuur ook neit vergeten, dat is immers de basis, maar dat is wel 100% hobby haha. ik wil het in ieder geval als fanatieke hobby houden, en de wedstrijden moeten er zeker weten blijven voor mij!

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:28

Ik heb voor de eerste gekozen

Ik zit nu even in een time out met rijden. Ben gestopt met mn Z paard en wedstrijden. Ik rij nog wel een welsh cob. Er staat hier op stal nu een veulen en een jaarling op me te wachten. Ik doe nu 5 VWO, ik heb altijd de droom gehad om diergeneeskunde te gaan doen... Maar het VWO is me nu al veels te zwaar eigenlijk... (vandaar dat ik gestopt ben) Maar de bereiter opleiding in duitsland trekt me heel erg... En misschien dat ik nog zo veel moed heb om er een thuis studie bij te gaan doen maar dat weet ik nog niet....

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:39

Ik zou niet weten wat ik nou zonder Paarden moet doen. En ga er HOPELIJK ook me werk van maken. Doe nu paardenhouderij. heb nog 2 jaar te gaan.. Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 19:57

Ik doe nu diergeneeskunde dus heb niet zo vreselijk veel tijd om te rijden....heb ook een tijdje in de paarden gewerkt, was heel leuk maar niet iets wat ik mijn leven lang zou willen doen. Hard werken en weinig verdienen (misschien ben ik ook wel een beetje veeleisend Knipoog ). Ik houdt t liever als hele leuke (en uit de hand gelopen!) hobby

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:09

Optie 1 natuurlijk. Of het ook gaat lukken weet ik niet. Misschien ga ik wel part-time de paarden in (met een eigen bedrijfje) en part-time de bedrijfskunde, of een ander bedrijf ernaast.
Ik heb mijn propedeuse Dier- en veehouderij en volg nu de bedrijfskunde en agribussiness in Dronten (paardenhouderij, management en sport). In elk geval wil ik genieten van de paarden ! Bovendien wil ik proberen klasse IV endurance te rijden.....maar dat is nog heel ver weg.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:12

Ik zit nu in 5vwo en wil daarna graag diergeneeskunde gaan doen. Waarschijnlijk kies ik dan voor gezelschapsdieren en niet voor paarden In de paarden is erg weinig werk en je moet iets van 4 jaar wachten omdat er zo weinig plek is in de opleiding. En om nou 4 jaar niks te gaan tussendoor.

Hobbymatig wil ik het zeker blijven doen. Ik zie mezelf wel na m'n werk over de Veluwe heen crossen Dromen OK dan!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:38

Citaat:
In de paarden is erg weinig werk en je moet iets van 4 jaar wachten omdat er zo weinig plek is in de opleiding


Hahaha jij bent duidelijk naar de open dag geweest!!! Is idd weinig werk maar ik heb laatst nog gehoord dat je voor paarden juist maar heel kort hoeft te wachten voor je coschappen. Als je dit echt wil moet je je niet zomaar laten ontmoedigen!!!!! OK dan!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:42

Ellebel schreef:
Hahaha jij bent duidelijk naar de open dag geweest!!! Is idd weinig werk maar ik heb laatst nog gehoord dat je voor paarden juist maar heel kort hoeft te wachten voor je coschappen. Als je dit echt wil moet je je niet zomaar laten ontmoedigen!!!!! OK dan!


Nou, eigenlijk niet *LOL*
Ik ben vorig jaar wel geweest, maar dit heb ik gehoord van van iemand die in het eerste jaar zit. Maar ik heb gelukkig nog een paar jaar om er over na te denken Lachen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:45

Ik wil er voor vechten om de paarden sport 100% in te gaan

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:51

Ik wil na dit examen jaar naar de hts en succesvol (O:) ) architecte worden, en dan genoeg verdienen dat ik hobbymatig een leuk eigen dressuurstalletje kan houden.
Dromen
Ik droom rustig verder...

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 22:15

Ik heb in "de paarden gewerkt" maar het verdient te weinig, en je houdt te weinig tijd over voor je eigen paarden. Hoewel het nog steeds mijn passie is, zonder paarden kan ik sowieso niet leven, maar ik deed mijn eigen paarden tekort, en dat wil ik niet.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:25

Ik hoop ooit iets in de paardensport / -fokkerij te doen. Ik volg nu de opleiding paardenhouderij en hoop later iets met hengstenhouderij te kunnen gaan doen. In het begin leek het mij altijd leuk om springruiter te worden, maar sinds ik daar met een (internationale) springruiter over gesproken heb lijkt het mij toch niet zo'n goed idee om alleen het beroep van springruiter te doen. Want de ruiter waarmee ik gesproken heb doet naast het uitbrengen van paarden op wedstrijden er ook nog de paardenhandel bij. Hij werkt 60 tot 70 uur in de week alleen met de paarden (de concoursen niet meegerekend!) en dan is het nog hard werken en weinig geld...

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:58

Ik hou het op recreatief met paarden bezig zijn, voor werk doe ik administratief werk. Daarna heb je dus een lekkere ontspanning met paarden.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 11:50

Ik zit er nog een beetje over na te denken om na mijn huidige opleiding een opleiding met paarden te volgen. Dit gaat dan voornamelijk over nh enz. Het lijkt me heel gaaf om zoiets er naast te kunnen doen, maar of dat ook echt haalbaar is....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:04

Ik wil graag in de paarden verder, maar ik denk dat het er toch niet van komt.
Ik denk dat ik in iedergeval altijd blijf paardrijden.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:12

ik ga biomedische wetenschappen studeren volgend jaar, dat heeft dus helemaal niets met paarden te maken, maar ik kan echt niet zonder dolly, dus ik moet nog iets zien te regelen daarvoor Knipoog

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:42

Studie en paard zijn goed te combineren met een beetje plannen hoor Yessy
Waar ga je trouwens studeren Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:32

Ik heb nooit echt de behoefte om nou per se mijn geld met paarden te verdienen, maar ik wil graag sportief gezien zo ver mogelijk komen. Ik houd dat dus nu als richtlijn aan en dan zie ik wel waar dat me brengt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 15:46

Over drie jaar ben ik fulltime met paarden bezig met mijn werk (hoefsmid) dat ben ik nu eigenlijk ook al.
In de sport zou ik ook graag ver komen,maar daar is wel geld voor nodig en dat hoop ik met mijn beroep binnen te brengen.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 16:37

ik ga een hele andere richting op en ik blijf paardrijden lekker als hobby houden Lachen ik vind paarden leuk maar als ik van die paardenopleidingen bekijk trekt mij dat niet. ik zie mezelf later niet in een bakje les staan te geven of ik zie mezelf later niet op een drukke handelsstal oid werken. en ik denk zelf toch ook wel dat er weinig in te verdienen valt, en een goede baan in de paardensport ligt ook niet voor het oprapen.