Leren laarzen met rits: ervaringen? Waar kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Leren laarzen met rits: ervaringen? Waar kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 20:23

Zoals jullie misschien wel hebben gelezen in [AM] This must be my lucky day! Flinke meevaller gehad! kan ik eindelijk een nieuw paar leren laarzen aanschaffen. Nu roep ik al jaren: ik wil laarzen met een rits!

Wie hebben hier ervaring mee en wat zijn de voor- en nadelen ervan? Ik heb namelijk al weet ik hoeveel paar sokken versleten bij het aantrekken van mijn huidige laarzen en vooral 's zomers is het een crime erin te komen. Mij lijkt een rits ideaal! Zijn er mensen die laarzen met een rits (er standaard in) gekocht hebben en zo ja, welke merken hebben jullie ervaring mee? Ik heb ook geeeen idee voor welk merk ik zal gaan. Ik loop nu al jaren op Derby's.

Dan nog de vraag: waar zal ik gaan kijken voor laarzen? Bij ons in dorp zit wel een ruitersportzaak, maar die is best prijzig en de laars moet waarschijnlijk besteld worden, want veel voorradig is er niet. Ik woon dus in Midden-Nederland.

Ben benieuwd, ik heb zoooooo'n zin in het inlopen van mijn nieuwe laarzen *LOL*. *ja echt, ik ben er nu al zo heppie mee, dat ik de pijn voor lief neem Tong uitsteken*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:21

Ik heb mijn laarzen gehaald bij Huet in Houten.

Het voordeel hier ipv een ruitersportzaak vond ik dat hij de tijd nam om je voeten op te meten en je alle merken gewoon liet aanpassen zodat je goed kon vergelijken.

Hij heeft de confectie maten bijna allemaal voorradig dus die kun je dan gelijk meenemen

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:22

Ik heb mijn laarzen ooit bij Bos in Scherpenzeel gekocht, ze hadden toen heel veel keus, breedte- en lengtematen. Ik weet niet of ze nu nog zoveel keus hebben, maar je kunt altijd eerst even bellen.
Succes met zoeken.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:23

Citaat:
Ik heb mijn laarzen gehaald bij Huet in Houten.

Het voordeel hier ipv een ruitersportzaak vond ik dat hij de tijd nam om je voeten op te meten en je alle merken gewoon liet aanpassen zodat je goed kon vergelijken.

Hij heeft de confectie maten bijna allemaal voorradig dus die kun je dan gelijk meenemen


ik ben hier ook geweest. hij is echt super! neemt de tijd en je kan alles rustig op je in laten werken. veel verschillende soorten je vindt hier vast wat je zoekt!!

suc6 OK dan!

Profiel update!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:29

Bij Huet moet je toch eerst een afspraak maken? Hoe lang duurt het bij hem als je een op maat gemaakte laars nodig hebt?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:34

Ik heb Rectilignes. Ben ik heel tevreden over! Ik vind het ook erg chique laarzen.
Maar ook laarzen met ritsen kunnen in de zomer moeilijk doen hoor... ik heb ook dagen dat ik die rits enkel dicht kan doen (en laten) met een knellende kuit. Soms rij ik dan ook met een 4 cm open laars Tong uitsteken. Het is vnl afhankelijk van de dikte van de rijbroek die ik aantrek.

Met adressen kan ik je niet helpen, ik neem aan dat je niet helemaal naar België gaat rijden.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:35

Georgette schreef:
Bij Huet moet je toch eerst een afspraak maken? Hoe lang duurt het bij hem als je een op maat gemaakte laars nodig hebt?


Nee hoor afspraak is opzich niet nodig
Je zou wel ff moeten bellen voor de openings tijden want die weet ik niet Haha!

Als je bij hem laarzen op maat moet laten maken dan duurt het ongeveer 6 weken geloof ik.
Maar hij heeft echt super veel maten op voorraad

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:37

Gewoon bij je schoenmaker de rits erin laten zetten. Is goedkoper dan het door de fabriek laten doen. Bij mij kostte het 40 euro bij de schoenmaker, en het dubbele bij de fabrikant....

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:42

d
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 05:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-03 21:47

Laat ik ze toen ook bij Bos hebben gekocht! Ik moest me ook in allerlei laarzen vechten, waarvan ik echt zoiets had van 'no way, zo strak moet dat ECHT niet zitten!' Mijn laarzen zijn verder wel wat uitgelopen, dus heb mazzel gehad denk ik. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:50

d
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 05:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Pauline
Berichten: 12185
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 21:52

Maar laarzen met een rits, is dan nu wat? Daar ben ik ook benieuwd naar. Gaat dat niet lubberen ofzo?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:13

Tyrza schreef:
Gewoon bij je schoenmaker de rits erin laten zetten. Is goedkoper dan het door de fabriek laten doen. Bij mij kostte het 40 euro bij de schoenmaker, en het dubbele bij de fabrikant....



Bij mij zelf maar 25 euro en ze zitten er super in. Klaar in 1 dag en wanneer ik ze naar Petrie zou sturen was ik ze 2 weken kwijt.

Je zou ook even naar apeldoorn kunnen rijden,daar zit Vrielink, keus zat !

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:11

heej jurga, je moet eens gaan kijken bij Heja in Garderen... daar hebben ze genoeg op voorraad, ook met rits! Ik heb daar mijn Equin laarzen gehaald, met veter en rits, en ze bevallen goed.. alleen maken ze dat merk niet meer Huilen
Ik geloof dat ze ook Rectilignes met rits hebben en cavallo, petrie's.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:34

Over Huet zijn verschillende meningen. Ik ben iig niet tevreden over de manier van behandelen en achteraf ook niet over de laarzen.
Ik zou er niet nog een keer laarzen kopen.

:evaw:

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 09:36

Ik heb leren rijlaarzen van een eigen merk. Met een rits en een drukkertje aan de achterkant. Heel fijne laarzen en als je ze echt alleen met rijden draagt (niet als je op stal rondloopt) slijten ze helemaal niet.
Die van mij heb ik nu 3 jaar en ze zien er nog zo goed als nieuw uit.

Je moet er alleen even voor naar Limburg denk ik....
Als je meer info wil of een telefoonnummer-> stuur me gerust een pb'tje

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:08

Ik heb via mijn ruitersportzaak laarzen aan laten meten van het merk Lipica, geen idee of het bekend is.......
De laarzen zijn absoluut niet duur, ik geloof nu zo rond de 200 Euro (ik heb nog guldens betaald). En de laars met rits en vetertjes van voren was het goedkoopst, geen idee waarom, en ik twijfel nu ook of ik het me goed herriner.......
Rits was dus goedkoper als zonder rits, Ik heb ze genomen maar ze bleken te ruim te zitten, Ik heb ze smaller laten maken en heb toen een jaar gedaan met de rits, Toen ging de rits stuk op de plaats waar je laars inknikt.....
Ik heb de ritsen niet laten maken maar ik heb ze dicht laten maken, toen zaten de laarzen ook gelijk een stuk mooier.

Een rits blijft en zwak punt, dus je moet er rekening mee houden dat er een moment komt waarop je de ritsen zal moeten laten maken of vervangen (wat overigens niet zo heel veel kost hoor). Als je van plan bent veel te gaan lopen met de laarzen dan zullen ze eerder stukgaan, Ook als je je laarzen niet in spanners zet gaan ze sneller stuk... Dus kijk even goed naar wat je met de laarzen wilt, Een rits is fijn maar heeft geen eeuwig leven....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 10:51

Hé Iloon, dat noemen ze nou een luxe-probleem Knipoog

Boss in Scherpenzeel vindt ik ook niet echt een geweldige winkel
Heb er nooit laarzen gekocht, maar andere dingen, veelal van hun eigen merk ben ik ook niet altijd even tevreden over

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Samantha_

Berichten: 10755
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 11:57

Ik zou naar Huet in Houten gaan.
Hij is wel maar 3 dagen per week open, mocht je beslissen dat je er heen wilt. Hij is geloof ik op donderdag vrijdag en zaterdag open.
www.rijlaarzen.nl
Laatst bijgewerkt door Samantha_ op 03-12-03 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 12:04

O ja, ik heb voor mijn laarzen toen 375 gulden ! betaald.

cobiie

Berichten: 7267
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 13:13

Ik heb ze bij de Ruitershop in Harmelen gekocht, het heeft me toen iets van 300 of400 gulden gekost. Ik heb ze nu ruim 3 jaar en sinds een maandje is het dingetje aan de rits waarmee je hem omhoog en omlaag beweegt afgebroken (heb ik nu vervangen voor ijzergaren). Het merk weet ik niet, volgens mij staat er een R op de zijkant.

[o]

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:16

ik heb dezelfde laarzen als maudje maar heb er drie keer een nieuwe rits in moeten laten zetten je moet ze niet aan doen als je veel paarden moet rijden ik reed er drie op een dag en dan gaat het niet goed

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 15:20

ik heb nu covallo laren ze bevallen me prima ik heb ze bij emmers gekocht super survis echt goed ligt in hamont achel belgie bij buddel weert
www.emmers.nl

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:44

Ik heb gewoon Mountain Horse met rits... ideaal.
Het was altijd een gevecht als je bv dikkere kuiten had of hele
warme voeten om in die krengen te komen.
Ik heb ze in sept. gekocht en geen seconde spijt van.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 09:50

maar met die dingen mag je niet op wed

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Bytespider, NorwayFjord en 42 bezoekers