Opvullen, hoe wie wat waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Opvullen, hoe wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-03 20:35

Mijn dress zadel (van Jamaica) moet eigenlij opgevuld worden. Op Jamaica ligt ie goed, alleen ik glij zelf wat te ver naar achter doordat het zadel een tikkie achterover ligt. De kussens zijn ook vrij plat.
Ik wil dit laten doen bij Drunens Ruiterhuis in Drunen (duh..)
Maar, Hoeveel invloed heeft dit op de pasvorm voor Jamaica? Paard mee nemen zie ik niet echt zitten.
Wat kost het? Kan je erop wachten? Of ben je je zadel een tijdje kwijt?
Etc etc


Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 20:41

meestal komen zadelmakers gewoon naar je stal om te kijken hoe het op je paard/pony ligt, wat de pasvorm is en waar er bijgevult moet worden.
Je zadel wegbrengen zonder dat het paard/pony gezien wordt is niet echt passend vullen.

Fiesta, freiberger, what else?

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 22:54

Ik weet in ieder geval dat Van Rijs altijd langskomt om te zien hoe het zadel ligt en aan de hand daarvan opvult.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:08

Toch wel een zadelmaker bij je paard halen of je paard naar de zadelmaker brengen. Dan pas kunnen ze zien hoe jij op het zadel past en hoe het op je paard ligt.

Ik laat mijn zadel 1 keer per jaar/anderhalf jaar nakijken door zadelmakerij Hulsebos. Die rekent 35 euro voorrijkosten maar we spreken altijd met een groepje af om de kosten te delen. Als het zadel nog goed ligt betaal ik niks(alleen deel ik mee in voorrijkosten) en als het opgevult moet worden betaal ik 35 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:10

Ik ga maandag met m´n zadels naar Daaleman en neem de paarden mee zodat ik zeker weet dat ze weer goed liggen.
Ik zou ze nooit zomaar op de gok wegbrengen.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:35

Gewoon vragen aan Kees van t drunens ruiterhuis, heb net mijn 2e zadel via hem bij hun gekocht en is prima service, kan er niks over zeggen, hij zal je ook gelijk prijsopgaven kunenn geven. succes!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, rocky_1995, Veldbloem en 87 bezoekers