Leren laarzen met rits: ervaringen? Waar kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:55

Jawel, niet dat lompe model maar het andere model wel.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 10:57

o want met dat lompe model mag je geen wed rijden maar die dingen zitten super lekker maar gewoon even een tip waarom koop je geen gewoone larzen en laat je daar een rits in zetten

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:07

Idra schreef:
Ik heb Rectilignes. Ben ik heel tevreden over! Ik vind het ook erg chique laarzen.
Maar ook laarzen met ritsen kunnen in de zomer moeilijk doen hoor... ik heb ook dagen dat ik die rits enkel dicht kan doen (en laten) met een knellende kuit. Soms rij ik dan ook met een 4 cm open laars Tong uitsteken. Het is vnl afhankelijk van de dikte van de rijbroek die ik aantrek.

Met adressen kan ik je niet helpen, ik neem aan dat je niet helemaal naar Belgiƫ gaat rijden.

Ja die heb ik ook!!
zitten heel erg goed, en ze zijn erg fijn met rijden, ik was rubbere laarzen gewend, dus bij het begin was eht wel een beetje wennen (glijgevaar! )
maar nu zijn zijn echt heel erg fijn..heb ze nu ong 3 maand en zien erg nog nieuw uit!
ik heb ze gewoon gekocht bij een plaatselijk ruitersportzaak.Vele keuze; met veter, zonder veter, 2 kleurig, veel verschillende maten.perfect!
OK dan! succes!

Groetjes Nicole

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 12:19

Ik heb Konings, met rits. En ik wil nooit meer een laars zonder rits.
Je komt er makkelijk in. Je krijgt heb makkelijk uit. Als je een ongeluk hebt hoeven ze niet je laars open te knippen in het ziekenhuis, mocht dat nodig zijn. Nadelen zou ik eigenlijk niet weten.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:51

Ik heb bij Van Huet laarzen laten maken en na de bevalling kwam ik er niet meer in. Ik heb er ritsen in laten zetten en het ziet er keurig uit... (zie profiel onderaan) je ziet er niet van.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 19:44

Ik heb vandaag een stel Cavallo's gekocht. Haha! Met rits uiteraard. Kan alleen wel 10 weken duren voordat ik ze heb, maar ja, laten we dat er ook maar voor over hebben Tong uitsteken.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:40

Hoi

Ik heb wel enkele ervaring met laarzen met risten erin:

Ik had eerst laarzen van Sergio grasso, kalfslederen (megaduur) en de risten waren best snel kapot. Mocht je kuitbreedte wat toenemen, dan gaat je rits gelijk niet meer dicht en als de laarzen te strak zitten dat komt er spanning op waardoor ze ook eerder kapot gaan.

Daarna heb ik gewoon petries gekocht, en uiteindelijk toch weer een rits in laten zetten bij de schoenmaker. Hiermee was ik vanaf het begin al niet blij, het was lelijk gedaan, met lelijke ritsen, het kostte dan wel maar 45 euro, maar je kan het dan beter op een mooie manier laten doen. Vervolgens ging ik 6 weken naar zeeland om daar op een manege te werken en wat denk je, na 1 week rits kapot! Heb ik dus 6 weken zonder gezeten!

uiteindelijk heb ik die dingen verkocht en nu heb ik weer petries maar dan gewoon zonder rits en deze bevallen me toch het beste

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 22:43

Jurga schreef:
Ik heb vandaag een stel Cavallo's gekocht.

Welk model van Cavallo?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 22:43

Ehm ik weet zo geen model, hij heeft een nummer opgeschreven van het model met standaard een rits. Ik durf het dus niet te zeggen.