Heeft ze een dipje of is er meer aan de hand?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Heeft ze een dipje of is er meer aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 14:11

Ik heb steeds vaker het gevoel dat Goldy met het rijden iets dwars zit, maar ik kan niks concreets vinden. Ik heb haar gebit gecheckt, gezien of het hoofdstel nog goed zat, zadel ligt naar mijn idee ook niet verkeerd, genoeg ruimte voor de schoft/schouders/ruggegraat en nergens drukkingen. En ik heb er een lamsvelletje onder dus extra comfortabel.
T is alleen wel zo dat ikzelf beter zit op een ander zadel, een tijdje terug paste ik een kieffer op dr, maar die paste haar niet goed, dr ruggegraat werd klemgezet tussen de kussens, maar ik zat er perfect op.
Dat zou dus een reden kunnen zijn, maar het zadel ligt dus verder niet echt zichtbaar verkeerd.
Op stal is ze de laatste tijd ook wat humeuriger (winter-dipje? Verward ) en met buitenritten is ze de laatste maanden veel (irritanter) nerveuzer en kijkeriger geworden, dus ik heb dr voerschema een beetje aangepast (iets minder energierijk) Maar dat heeft nog niet veel effect gehad.
Nu denk ik erover om óf een deskundige te laten kijken naar mijn zadel en de ligging, die er écht verstand van heeft of iemand die haar medisch eens wil nakijken. Ik heb toch het gevoel dat het vanuit dr rug komt dat ze ook niet helemaal lekker loopt. Dus een fisio of een kraker oid. Maar eigenlijk wil ik gewoon dat er naar alles in het geheel gekeken word, maar ik zou zo niemand weten die dat doet, deskundig is en ook nog een beetje betaalbaar is. Misschien dat iemand tips heeft of een deskundige op die gebieden kent??

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:24

sorry ik kan je niet helpen.....
maar ik zou goldy zeker even na laten kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:33

als je zelf niet lekker kan zitten op je paard, kan je paard ook niet lekker lopen. Maar je zegt dat er meer aan de hand is, ze is zuur ook op stal, ja hoe dat komt geen idee, je verwent haar genoeg. Laten we hopen dat de buien overwaaien, heb je al eens een homeopaat oid laten kijken?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 20:11

Ja ik hoop echt dat de buien overwaaien, vanmiddag was de hoefsmidt er en op een gegeven moment stond ik even te praten met Lindy lette even niet op en toen vond ze het blijkbaar grappig om de hoefsmidt te bijten! Dat heeft ze nog nóóit gedaan! (ze kon het juist altijd goed vinden met onze hoefsmit!)
En ik ben nog even aan het uitzoeken wie of wat ik er naar wil laten kijken, t liefst iemand die een beetje professioneel is op een breed vlak... Zodat ik niet 5 verschillende mensen hoef te gaan laten kijken wat me een fortuin gaat kosten... Geld, geld! Lips are sealed

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:16

mickey had precies hetzelfde,maar ze is nog een tikkeltje erger.
met opzadelen (zelfs al met het shabrak opleggen en de lusjes ervan vast maken,stijgbeugel erop doen,singel erop doen enz) dan met dekens opdoen en poetsen was ze heel zuur en lastig.
en gewoon zo ook erg chagrijnig.
ik wist ook niet meer echt waar het aan lag en heb nu een afspraak gemaakt met de fysiotherapeute,en ik benieuwd Lachen
ze komt trouwens morgen.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 20:27

Tegen mij is ze trouwens helemaal niet zuur, maar wel steeds meer tegen andere mensen, ook mensen die ze wel kende, mijn zusje, mensen van stal en de hoefsmid dus, daar gaat ze allemaal naar lopen dreigen, vanmiddag beet ze de smit dus al! Ze hoeven maar naar dr te wijzen en ze heeft dr oren alweer plat!
Tegen mij doet ze niks, alleen met rijden heb ik het gevoel dat ze dus niet helemaal lekker loopt, ze loopt wel netje naar beneden en het ziet er ontspannen uit, maar het is niet ontspannen, ze loopt niet over de rug, en ze geeft zich niet zo goed meer, geen uitgestrekte draf meer enzo. En naar mijn gevoel drukt ze dr rug er een beetje uit, vandaar dat ik dus aan het zadel denk, maar het ligt wel goed, ook mijn instruktie vond het goed liggen en die vind het niet snel goed liggen. (naar mijn idee heeft zij er wel genoeg verstand van om te kijken of het zadel goed ligt of niet)
En voor de rest zou ik echt niet weten waar ik moet zoeken. Wat ik dan als enige nog kan bedenken is dat ze iets minder aandacht krijgt en iets minder werk heeft te doen nu het even heel druk met school heb... maar dat is niet eens zo'n heel groot verschil met wat ze normaal aan aandacht krijgt.

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:31

Chiqa schreef:
heb je al eens een homeopaat oid laten kijken?

misschien kan je dat idd doen!!!!!!
als je er een zoekt moet je me maar ff een pbtje stuuren ik weet er namelijk wel een