Borst-happen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 18:16

Ik heb vandaag eens gekeken of het niet gewoon een vorm van protest is door haar te straffen elke keer als ze het deed,
en ik denk dat het daar gewoon aan lag want ze stopte na een tijd met happen, maar werd wel vervelend. Scheve mond
Maar dit sluit waarschijnlijk nog altijd niet uit dat ze pijn heeft zeker? Verward

winspunt

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 20:43

missien een ander bit??
wij hebben een hafie en als ie zicht verveeld gaat hij ook raar in de lucht happen Verward
maar zij is nog jong en er is gezegt dat als ze ouder word dat ze er mee op houd

succes OK dan!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:05

Ligt het niet aan het bid?
Heb je misschien iets niet goed vastgemaakt?
Heb je misschien ergens een scherp stukje zitten waar het ergens in zijn huid drukt en dat ze daarom naar zijn borst hapt?
Als je met haar aan het halster aan het lopen bent doet ze het dan ook?

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 21:08

animals schreef:
Ligt het niet aan het bid?
Heb je misschien iets niet goed vastgemaakt?
Heb je misschien ergens een scherp stukje zitten waar het ergens in zijn huid drukt en dat ze daarom naar zijn borst hapt?
Als je met haar aan het halster aan het lopen bent doet ze het dan ook?

Ze doet het alleen tijdens het rijden, dus met hoofdstel.
Ik kan morgen eens kijken of ze het ook doen als ik gewoon met halster rijd.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 21:25

ik vind de jeuk-theorie zeker de meest aannemelijke. zeker als je zegt dat ze zich op stal ook vaak bijt.
warmte en zweet (door het rijden) verergert dat alleen maar.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 21:46

ingeo schreef:
ik vind de jeuk-theorie zeker de meest aannemelijke. zeker als je zegt dat ze zich op stal ook vaak bijt.
warmte en zweet (door het rijden) verergert dat alleen maar.

Het is niet echt zo vaak op stal hoor, denk niet meer dan ander paard. Scheve mond
Ik denk niet dat het jeuk is, maar wat zou het kunnen zijn dat jeuk veroorzaakt? Verward

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:17

hoi moijn paard is ook headshaker als ze ontspannen staat soort van dromen dan op eens knikt ze heel ongecontroleerd. heeft te maken met haar halswervels ze had eerst overal pijn in rug flanken nek echt overal we dacht eerst ook dat het het zadel was dus die naar de zadelmaker en 4 week rust gegeven en weer rijden na een paar manden had ze het weer ook vreselik bokken met aangalopperen enzo en dus veearts gebeld en die kwam er achterdat het uit de nek kwam hij vroeg ook of ze headshakteik zei wat? wat is dat en toen zei hij als ze een beetje staan te dromen dat ze dan een ongecontroleerd knikjes doet en dat bleek ook zo te zijn. je moet maar zien of je ghier wat aan hebt Lachen

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:34

Misschien ook iets rijtechnisch, probeer de eerste tijd niet te vragen en gewoon op 2 teugels te rijden en dat nageefelijke te laten voor een tijdje
kijken of ze het dan nog doet, ik weet niet met welk bit je rijd maar gebruik een gewone en probeer veel overgangen te rijden, haar bezig te houden..??
ik ben geen expert maar misschien helpt het, als je alles hebt gedaan wat je denkt dat goe dis dan moet je echt de DA bellen misschien hebben die advies voor je!!
succes ermee

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 09:44

heeft ze geen pijn
het zou best kunnen.....heeft de dierenarts daar al naar gekeken???

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 10:18

mango schreef:
Misschien ook iets rijtechnisch, probeer de eerste tijd niet te vragen en gewoon op 2 teugels te rijden en dat nageefelijke te laten voor een tijdje
kijken of ze het dan nog doet, ik weet niet met welk bit je rijd maar gebruik een gewone en probeer veel overgangen te rijden, haar bezig te houden..??
ik ben geen expert maar misschien helpt het, als je alles hebt gedaan wat je denkt dat goe dis dan moet je echt de DA bellen misschien hebben die advies voor je!!
succes ermee

Ik rijd haar op een gewoon enkelgebroken trensje.
Bedankt voor de tips, ik zal het eens proberen en kijken of het effect heeft.
Ik ga haar ook een keer per week longeren met gogue,
om er proberen wat meer ontspanning en achterhandgebruik in te krijgen. Scheve mond

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 12:19

Anjatjeuh"]
[quote="ingeo schreef:
ik vind de jeuk-theorie zeker de meest aannemelijke. zeker als je zegt dat ze zich op stal ook vaak bijt.
warmte en zweet (door het rijden) verergert dat alleen maar.

Het is niet echt zo vaak op stal hoor, denk niet meer dan ander paard. Scheve mond
Ik denk niet dat het jeuk is, maar wat zou het kunnen zijn dat jeuk veroorzaakt? Verward
[/quote]

tja, op de vorige pagina zei je dat ze zich 'heel vaak' met de tanden krabt. dat zie ik toch niet bij zoveel paarden hoor.
en dat kan dan vanalles zijn, van het simpelste (luis, schurft) tot het moeilijkste (allergieën).

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 22:40

Vandaag tijdens de les (springen) was het vooral voor de sprong/cavaletti's. Ik dacht gehoord te hebben dat Fabienne (instructrice) zei dat Anja Ushi niet bezighoudt, of dat ze geen zin heeft om te werken?

Ingeo: Tijdens het rijden doet ze het vaak, maar in d'r stal niet Knipoog

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-03 22:51

Mientjeuh schreef:
Vandaag tijdens de les (springen) was het vooral voor de sprong/cavaletti's. Ik dacht gehoord te hebben dat Fabienne (instructrice) zei dat Anja Ushi niet bezighoudt, of dat ze geen zin heeft om te werken?

Da ik haar ni bezighoudt kan haar nix schele, da is juist haar probleem denk ik Knipoog
Ma in de kerstvakantie komt Anja (Teigetje, vorige eigenares Ushi) me helpen,
die weet wel hoe ik dit moet oplossen en dan zal het wel goedkomen denk ik. Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 11:11

Anjatjeuh"]
[quote="Guinevere schreef:
Denk niet dat je hier iets aan hebt, maar het is het proberen waard:

Een paard op mijn manege doet het tijdens het poetsen, omdat hij door de rui erge jeuk heeft. Kan het zijn dat ze jeuk heeft? Misschien door een combinatie van zweet, tuig en rui?

Zou mss wel kunnen, in stal krabt ze zich ook heel vaak met haar tanden Scheve mond
En van de moment dat je stilstaat begint ze met haar hoofd aan haar benen te krabben.
Mss zou dat beteren als ik haar scheer...
[/quote]

Verward Verward